Heb vandaag ff een videotje in elkaar geflanst om te laten zien hoe je eea. Aan boord van je model kunt ontsteken.
http://youtu.be/EZbZhLCahcM
Gr. Mickael
http://youtu.be/EZbZhLCahcM
Gr. Mickael
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vergeet ook niet een pyrotechnische cursus te volgen en een vergunning aan te vragen, anders ben je mooi de sjaak.
Ash.
youtube heeft hem al verwijderd.
Heb je voor rookbommen en klasse 1 vuurwerk niet nodig!
Er zit een leeftijdsgrens op, zodat de "brommerkinderen" niet zo makkelijk info krijgen om de new york marathon te gaan herhalen.Klopt idd. Geen idee waarom youtube staal vol met vergelijkbare videos. Ik zal hem vanavond op Vimeo knallen.
Duidelijk geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, maar daar hoef je je niet voor te schamen want daar hebben meer mensen last van...
Oh je wilde het zeker op noodsignaalmiddelen gaan gooien mijnheer de Tank.
Je hebt te maken met drie wetten :
Wet 1. De Wapenwet :
wetten.nl - Wet- en regelgeving - Wet wapens en munitie - BWBR0008804
Wet 2: De wet explosieven voor civiel gebruik :
wetten.nl - Wet- en regelgeving - Wet explosieven voor civiel gebruik - BWBR0006803
En wet 3: De milieuwet :
wetten.nl - Wet- en regelgeving - Besluit ondertekening convenant handhaving milieuwet- en regelgeving - BWBR0010232
Dan hebben we ook nog de diverse vuurwerkbesluiten:
wetten.nl - Zoekresultaten
Verder zijn er allerlei wetten in het kader van hinderen die men kan gebruiken indien je met rookpotten etcetera gaat werken.
Ontstekers voor modelraketten mogen, modelraketmotoren mogen ook.
Hier heb je ook nog even de regeling aanwijzing consumenten -en theatervuurwerk :
wetten.nl - Wet- en regelgeving - Regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk - BWBR0027932
Dan mag jij gaan lopen roepen dat ik de klok heb horen luiden en de klepel kwijt zou zijn, maar ik werk vanuit mijn hobby en mijn filmwerk veel met (vuur)wapens, zwartkruit, rookloos kruit, rookeffecten, explosieven, nitro et cetera. Ik weet dus donders goed wat mag en wat niet mag.
Ash.
Jo, wijsneus, als je het allemaal zo goed weet ga dan ff lekker al je wetjes bestuderen en kom dan terug als je het antwoord hebt, maar stop hier nu in vredesnaam met deze vermoeienis!
Je kan opzich leuke dingen doen zo...
Wat je doet of het legaal is, tja, lange discussie.. maar in dit geval; rookbommen vallen gewoon onder 'catagorie 1' vuurwerk (welke sinds dit jaar uitgebreid is). Catagorie 1 vuurwerk mag het hele jaar door gekocht en afgestoken worden..
Ik zie ook dat je roze visco gebruik en vertragers, wil opzich prima maar waarom koop je dan niet gewoon een paar standaard (prof) ontstekers?
Tjonge jonge, kort lontje?? Gevaarlijk hoor!!!!
Je houding is die van een puber van 15.
Topic gemeld bij forumbeheer.
Ash.
Lol!
Ik wordt alleen een beetje moe van mensen die niets anders te doen hebben dan je de les te lezen omdat ze via internet allemaal spannede wetjes en linkjes weten te vinden en denken dat ze er goed aan doen om daarmee een beetje paniek te zaaien...
Als het allemaal zo illegaal was kon je het spul echt niet zomaar in de winkel kopen.
Enige wat ik na gemaakt heb is de elektronische ontsteking op afstand die je ook gewoon legaal kunt kopen (speciaal voor de modelbouwhobby). Maar kennelijk is niet iedereen zo handig met internet en is het wellicht allemaal gewoon even te nieuw...