VW Buggy-bouw UPDATE: Goedgekeurd!!!!

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Savage28 !!!, 23 jun 2005.

  1. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die oude 6 cylinder van Porsche past ook in een 2CV.

    Ooit ergens in de jaren '80 op de snelweg voorbij gereden door een 2CV, mijn snelheid was toen al ruim 120 Kmh. Een stukje verderop zagen wij die 2CV een parkeerplaats opgaan en omdat we een klein beetje nieuwsschierig waren hebben we maar eens gevraagd hoe dat mogelijk was. Toen hij de kap opentrok werd ineens alles duidelijk.
     
  3. 425cc

    425cc Guest

    hehe, ferm 8) ...al dit is zeer leuk maar wat ik nog altijd het fijnste vin is om met de 2cv/dyane door het franse landschap te tuffen 8)
     
  4. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Update:

    [​IMG]

    (Let niet op de achterwielen, die komen nog recht te staan, waarbij de achterzijde ook meteen verlaagd wordt...

    Greetzz, Robbert
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    mag je met zon ding eigenlijk weer de weg op ? of is het puur voor circuits racen ofzo ?

    en als je de weg op wil, moet hij dan opnieuw RDWgekeurd worden ?
     
  6. Proximus

    Proximus Guest

    Als je een kit cat bouwt moet je hem inderdaad opnieuw laten keuren.
    De contructie, gewicht en formaat van de auto wordt veranderd.

    Een erg leuk project !!

    Zou zelf graag met een Burton willen beginnen maar gebrek en aan tijd en ruimte (en beetje kennis) houden mij tegen. :cry:
     
  7. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Je mag er inderdaad gewoon mee op de weg. Omdat hij gebouwt wordt op een kever-chassis van voor 1971, gelden de regels en eisen van toen... rlxt dus :lol: Je moet hem uiteraard wel laten keuren. Ik wilde eerst ook een Burton bouwen, maar was toh wel erg duur... toen zag ik die buggy, veel beter betaalbaar! Goed, heb er nu al veel te veel aan uitgegeven :roll: , maar daar hebben we het niet over :wink:

    Greetzz, Robbert
     
  8. Zeer vet! 8) 8O 8) 8O :D Veel succes met de verdere bouw.

    Hoe hard ongeveer gaat zoiets nou? :p

    Groet,
    Cees
     
  9. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Gaat iets harder dan een standaard kever (max zo'n 120km/uur), omdat hij lichter is, maar veel scheelt het niet... goed, je kunt natuurlijk wat gaan (laten) sleutelen aan de motor, en er 100pk van maken, dan wil het wel beter... Ik houd de motor eerst maar gewoon standaard om de kosten een beetje in toom te houden.. (en misschien ook wel omdat m'n portemonnee niet dikker is.....) Met zo'n auto wil je aleen echt niet harder dan 120... heb er bij hotrod ff een stukje mee gereden, en met 30 km/uur rijdt dat al heel lekker. lekker laag afstellen, waardoor je nauwelijks of geen bodyroll hebt in de bochte, rijdt het net als een kart.. kun je dus lekker door de bocht. Omdat er een kaarsrechte voorruit op komt, en de airodynamica niet is als van een nieuwe (bouwjaar 2005) luxe cabrio, waait de wind overal.. je hebt dan al heel snel het gevoel dat je vrij hard gaat

    Greetzz, Robbert
     
  10. 425cc

    425cc Guest

    echt knap, leuk project....zo doorgaan zou ik zegge :D
     
  11. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    hoi
    ziet er cool uit wat heb je allemaal moeten vervangen ?
    ik ben met mijn vader een burton aan het bouwen staan foto 's op mijn site ( je hoeft toch niet naar de rdw als je het zelfe chassis houd en het chassis nummer nog goed zicht baar is ?)


    www.freewebs.com/burtonbouwen

    vragen
    stellen he

    gr.martijn
     
  12. wesley

    wesley

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    184
    Locatie:
    geulle
    toch wel als je de auto in een andere kleur spuit moet je al naar de rdw om dat om te zetten want anders denken ze dat je in een gestolen bak rijd
    en word je langs de weg gezet met alle gezeiks van dien

    groetjes wesley
     
  13. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Ik had op zich een goede kever als donor. Als je ales los gaat halen kom je toch bepaalde dingen tegen, en 'omdat je dan toch bezig bent' ga je allerlei dingen toch vervangen. ZIjn op zich nog goed, maar het kan beter, en ik wil het liefst wel dor de keuring heen komen, en ook voorlopig geen grote APK-probleen te krijgen... Nu kun je ovceral makkelijk bij, dus meteen vervangen maar... portemonnee vind dat wel wat minder leuk, maar dan ben je er daarna ook voor langere tijd vanaf (uiteindelijk dus goedkoper, minder gezeur bij rdw-keuring, en latere apk's).
    Vooral van de vooras heb ik veel (bijna alles) vervangen. Ik heb er een verstelbare verlaagde vooras op gemonteerd (het middenste, grootste deel is dat dan), en dan wil je de rest ook uit elkaar halen... gaat moelijk los door roest, rubbertje versleten, etc... dan alles maar meteen vervangen...

    Uiteraard zijn bij een Eend hele andere plekken gevoelig, dus ik kan niet zeggen war je bij jullie project op moet letten...

    Veel suc6 met bouwen!

    Greetzz, Robbert
     
  14. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Update:

    [​IMG]

    Motor heeft weer gelopen, bijna alle electronica zit aangesloten. Nu wachten op het stuur en de kuipstoelen, en nog wat kleine dingetjes afwerken, dan is hij klaar voor keuring....

    Greetzz, Robbert
     
  15. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Hij is goedgekeurd!!! Al heel wat toer-km's gemaakt, rijdt echt helemaal geweldig. Max. gereden snelheid tot nu toe iets boven de 100km/uur... Voelt in zo'n ding echt alsof je Mach 3 gaat ofzo, vrij winderig...

    [​IMG]

    Grtz, Robbert
     
  16. witte

    witte

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    291
    Locatie:
    den haag
    gaaf man, mijn vader had vroeger toen hij jong was ook een buggy, ik heb wel eens foto's ervan gezien.

    Ik wist niet eens dat ze nog bestonden :)

    Maar gefeliciteerd en een hoop veilige en leuke km. toegewenst

    echt gaaf, misschien in de toekomst een rolbar erop zo,n grote 27mc bak antrenne erop en knallen over het strand. 8)

    mvg

    johan
     
  17. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Thnx,
    Yep, rollbar komt nog (niet verplicht voor de keuring, en om eerst ff nog wat €'s te besparen alles 'keuringsklaar' gemaakt, de rest komt wel.

    Grtz, Robbert
     
  18. no-excuse

    no-excuse

    Lid geworden:
    28 mei 2003
    Berichten:
    452
    Locatie:
    Nederland, Veenendaal
    rollbar niet verplicht maar ik raad het je wel aan tenzij je je hoofd kwijt wilt raken als je over de kop slaat :wink: Een kerel bij ons in de buurt heeft ook zo'n buggy op kever chassis. Die dingen maken best gaaf geluid!
    Ziet er gaaf uit man, ga zo door :wink:

    PS: gooi je er nog velgen onder?
     
  19. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Daarom zitten er nu ook nog geen gordels in. Als je dan over de kop gaat vlieg je tenminste weg, en blijf je er niet inzitten, veel beter 8) Als ik een rollbar heb (ga'k er van de winter wel inbouwen, staat'ie toch binnen), gaan er natuurlijk wle gordels in.

    Grtz, Robbert
     
  20. no-excuse

    no-excuse

    Lid geworden:
    28 mei 2003
    Berichten:
    452
    Locatie:
    Nederland, Veenendaal
    gordels zijn verplicht dus hij is nog niet straat legaal? :p
     

Deel Deze Pagina