VZG/ELC (VEM) verzamel topic

Hier in Veenendaal zit ook zo'n electronica zaakje. Ik wil er best even langs rijden om voor jou een metertje draad te scoren. Desnoods stuur ik het dan meteen door naar je huisadres. Kleine moeite.

Dat zou wel mooi zijn, als het niet te veel moeite is hoor! :)
Direct maar een meter of 4 dan.

4 meter :shock:

Jij bent nogal wat van plan Klaas, misschien dat 2,4GHz veliger voor je is ;-)

Maar lees ik nu goed dat je gewoon nog met die CludsFly hebt gevlogen met die andere ontvanger?
Vloog als een eitje zeker?

Klopt, had eerst een accuutje gevlogen met de Alulah en toen de ontvanger hieruit in de Cloudsfly gezet.
Moet de uitslagen van de rolroeren nog vergroten, want daar reageerde die heeeel traag op. Vliegt verder inderdaad prima, zweeft ook lekker. Wel even wennen voor mij om met rolroer en rudder tegelijk te sturen, maar ook wel weer leuk. :)

Heb trouwens al wel een 2.4Ghz module liggen om in te bouwen in mijn MX16S. Nog even tijd voor vinden. ;)
Wat gebruik jij daar trouwens voor schakelaar voor, om te schakelen tussen 35Mhz en 2.4Ghz? Ik heb het liefst iets met een beveiliging tegen onbedoeld schakelen, dus dat je hem op moet tillen of zo.

Wat gebruik jij daar trouwens voor schakelaar voor, om te schakelen tussen 35Mhz en 2.4Ghz?
Geen, ik kan niet meer schakelen.

Ik gebruikte daar voor zo`n 6 polige beveiligde schakelaar (die je moet optillen dus).
Kost 12 euries als je er 1 wilt geef je maar een gil ;-)

Laatst bewerkt:
Klaas, als ik jou was zou ik gewoon in 1x overgaan naar 2.4ghz en nooit meer terug schakelen naar 35mhz. Hoeveel ontvangers moet je daarvoor vervangen?

Kijk, als je zoals Berto ongeveer 100.000 ontvangers en kisten hebt (;)) dan kan ik me wel voorstellen dat je soms nog eens een kist op 35mhz wil vliegen. edit: (ik moet eerst lezen en dan posten) Berto zit dus tegenwoordig ook alleen op 2.4ghz

Maar dat is bij mij niet het geval. Ik heb maar 4 of 5 kistjes, dus ik heb gewoon in 1x alles vervangen. bij schakelen tussen 2.4ghz en 35mhz moet je weer je kaartje op de goede plek op het frequentiebord zetten, je moet onthouden of je op 2.4ghz of op 35mhz zit en er kan weer iets extra's stuk gaan.

Ik vlieg alleen nog maar met 2.4ghz en ik moet zeggen, het bevalt zo goed.. ik ga NOOIT meer terug.

@Berto:
Toevallig een foto ervan? Had je die ook niet in Onno's MX16 gezet?
Of een schuifschakelaartje in de achterkant zit ik me te bedenken.

@Fraggy: 35Mhz wil ik ook nog houden, voor FPV.

Laatst bewerkt:
Eh, foto`s.

Hier, de middelste schakelaar:
jeti12.jpg

En Jaap, ben begin van dit jaar helemaal om gegaan.
Ik ging namelijk van de TU1 zendmodule naar de TU2 versie, en daar zou ik dan weer een schakelaar met kabels etc. voor erbij moeten kopen (je kan op de TU2 namelijk niet meer solderen) om ook 35mHz te kunnen blijven gebruiken.

Was meteen een mooie gelegenheid om volledig over te stappen.

Nu het ontvangers aantal nog uitbreiden.

Laatst bewerkt:
Lekker regenvliegen, dat kan Klaassie wel.

Jammer voor Thijmen dat het volgende week André z`n beurt is ;-)

Momenteel ben ik lid van de ELC (Ermelose Luchtvaart Club). We hebben daar sinds kort een nieuwe milieuvergunning, waardoor het vliegen met brandstofkisten na 19:00 uur niet meer is toegestaan :(. Ik ben dus op zoek naar een vereniging waar ik nog wel in de avond met mijn pruttelpotten kan vliegen. Hoe zit dat bij deze vereniging?
vr gr
Hans

Even copy/paste vanuit www.vzg-ede.nl

Op onze vereniging mag er worden gevlogen op maandag t/m vrijdag vanaf 16.00 uur tot zonsondergang.
Op zaterdag en zondag van zonsopkomst tot zonsondergang.

Hallo,

Ik ben een beginnende heli-piloot en vroeg me af of er bij jullie een ervaren vlieger is de me kan helpen de heli af te stellen en wellicht wat lessen te geven?

Hoor het graag,

Gerben

Ik heb nog wat beelden van het slepen afgelopen dinsdag, de Duo Discus en ASK18

Fantastisch, spannend en tegelijk hilarisch was het schaalslepen op het eind. De heren gingen zo op in het schitterende beeld van de Citabria en de Duo dat ze al rondjes vliegend de tank van de sleper helemaal leegvlogen. Op een krappe 30 meter recht boven het veld viel de motor uit....de Duo er direct af en de Citabria deadstick met eigenlijk te weinig hoogte nog nét op het veld geland. Echt fantastisch gedaan, er was geen millimeter energie over; één seconde overtekken in de bocht en het was verkeerd afgelopen.

Ik vond het één van de mooiste sleepdemo's die ik ooit gezien heb. De heren ontzettend goed op elkaar ingespeeld, de ondergaande zon, twee fantastische vliegtuigen.....super!

De ASK18 was trouwens ook erg mooi.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mhhh, tja, nu m aar hopen dus voor hem ;-)

Hoi Gerben,

wij hebben niet heel veel heli vliegers op de hei, ze zijn er wel hoor maar dat zou dan voornamelijk in het weekend zijn vermoedt ik.

:yes:

@ Gerben,
Ik ben een beginnende heli-piloot en vroeg me af of er bij jullie een ervaren vlieger is de me kan helpen de heli af te stellen en wellicht wat lessen te geven?

Iets meer info zou erg helpen bijv. type heli en zender en of je lid bent van de VZG/ELC.

Mischa

Even copy/paste vanuit www.vzg-ede.nl

Op onze vereniging mag er worden gevlogen op maandag t/m vrijdag vanaf 16.00 uur tot zonsondergang.
Op zaterdag en zondag van zonsopkomst tot zonsondergang.

@Mischa, bedankt.
Ik had al even in dit veldreglement gelezen, maar omdat het uit 1998 is en er bijv in stond dat een kist > 5 kg alleen met 35MHz mag worden bestuurd, dacht ik "wie weet is dat reglement op onderdelen inmiddels verouderd".

Naar mijn mening is dit punt al door de tijd ingehaald. De meeste vliegen op 2,4Ghz en zeer zeker ook > 5Kg.

mmmmm hoe weet ik dat .... :lol:

Dubbelpost
(blijkt dat Berto sneller berichten kan tikken dan ik)

gege maar in de belangrijkste regels natuurlijk nog up to date, heb het meteen eff aangegeven bij de webmaster van onze site om dit even na te gaan ;)

Back