VZG/ELC (VEM) verzamel topic

Meestal ben ij zo laat, jij sluit toch altijd af :yes:

Ik dacht ook altijd dat dat de functie verdeling was.. Berto zet de lijn neer en Klaas haalt de lijn weer weg.

P.S. Voor degene die mijn worsteling met de Raven het afgelopen jaar een beetje gevolgd hebben: Hieronder twee korte filmpjes van een vluchtje. Ik heb hem eindelijk een beetje fatsoenlijk vliegend. Dinsdag 5 vluchten gemaakt om een beetje te trimmen. Ik denk dat ik er voorlopig even niets meer aan doe en gewoon veel ga vliegen met deze kist.

Zwaartepunt klopt nu aardig, motor loopt mooi en staat redelijk "goed" op de kist qua hoek/domp.

Ik had er echt lol in!

(Niet schrikken bij 0:36! Dat was niet de kist, dat was het filmpje.)
[youtube_browser]gFLPDCu38J4[/youtube_browser]

Landing:
[youtube_browser]-LIehlisSbI[/youtube_browser]

Kist is een stuk stiller geworden door modificaties die ik de afgelopen weken gedaan heb. Het was een enorme rammelbak. Ik heb inmiddels ook een 22x10 3-blad mejzlik klaar liggen om het geluid nog verder terug te brengen. Maar daar moet ik nog even voor op zoek naar een spinner. Helaas kan ik die nog niet echt vinden. Ik zoek een witte CFK spinner met een centrale bout en niet met boutjes aan de zijkant, want dat komt niet uit met een 3-blad. Dat werkt alleen met een 2-blad. dus als iemand tips heef?

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Jaap,

Ken de tijd nog dat jij voor zo`n kist het hele veld en meer nodig had :lol:

Lekker he zo "onbezorgd" vliegen, nu weer trainen voor volgend jaar :yes:

Ziet er goed uit Jaap,

Ken de tijd nog dat jij voor zo`n kist het hele veld en meer nodig had :lol:
Ja, dat was twee weken geleden nog zo met deze kist.
Maar ik begrijp wat je bedoelt ;)

Lekker he zo "onbezorgd" vliegen, nu weer trainen voor volgend jaar :yes:
Ja, misschien in september nog en anders volgend jaar maar weer. Zolang ik er maar plezier in heb.

Ik dacht ook altijd dat dat de functie verdeling was.. Berto zet de lijn neer en Klaas haalt de lijn weer weg.

Haha, nee dat begreep je verkeerd, ik sluit af met vliegen. Als ik dan geland ben is de lijn meestal ineens verdwenen... :confused: :lol:
Vind het wel een prima verdeling hoor, heb ook graag nog het hele veld en meer ter beschikking... ;)

dinsdagavond mijn Minimoa ingevlogen, dat ging prima. ik had in eerste instantie wat last van zenuwen; de eerste handstart afgelopen zondag leverde enkel een doffe dreun op (doordat de rolroeren verkeerd om gingen....)
Als ze de goede kant op bewegen vliegt hij ineens een stuk beter :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
full

Na gisteravond, geprobeerd te starten, niks,geen ontsteking,thuis de blackbox uit elkaar gehaald,er bleek een draad los te zitten op de print, vervangen en opnieuw gesoldeerd en het werkte weer
Vandaag na een jaar de 2 maiden, is goed gelukt we hoefden de carb niet af te stellen, ik heb alleen nog een luchtprobleem dat ga ik morgen oplossen, maar goed hij vliegt weer als van ouds en zonder problemen hij is net op tijd klaar voor diverse evenementen te beginnen in Lienden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Dick, blijft een machtig apparaat om te zien en te horen!
Hm zaterdag opendag in Lienden, ga misschien wel even kijken.

Goed om te horen Dick.

Helaas kan ik zaterdag niet komen kijken in Lienden, we zijn de tuin aan het veranderen dus zaterdag gaan we straten:(:(

Dick ik heb een vat van 220 liter smokolie mee genomen van het werk heb je daar genoeg aan???

Gr Gijs

Man Man Gijs daar kan je heel Ede mee in een rookgordijn leggen en dan hou je nog over iedereen kan ook een smoker inbouwen olie voor een jaar:):):):)Ik spreek je nog Gijs.
Groeten
Dick

Ah, mag ik ook een paar liter.

Ben wel benieuwd of dat namelijk anders rookt dan mijn 50% kero / 50% transmissie olie mix op de F15 :cool:

Ik zorg dat ik het woensdag avond bij me heb Dick komt goed.

Berto jij mag ook wat is geen probleem, moet je even aan Onno een kan meegeven dan vul ik deze op het werk voor jouw.

Gr Gijs

Hoe groot mag die kan zijn?

(en denk jij dat Onno komende woensdag komt :roll: )

Is alleen lastiger door een pijpje met gaatje 0,5mm te persen ;-)
En heeft een nare geur (maar die is Henk wel gewend :lol: ).

even een vraagje zijn er s,maandags en dinsdags ook mensen op het veld?
nou ja, anders maar woensdag.

wachten op de hoogteroeren die niet bij mn t-50 zaten fan is nu verstuurd.
is wel een leuk jettje, schuim maar wel rectracts en op afstand te openen canopy.
moet je niet aantikken met vol gas :lol:.

Dinsdagavond zijn er zeker ook altijd mensen. Veel zwevers en slepers maar ook motorvliegers.

Back