VZG/ELC (VEM) verzamel topic

word een lastige met het V.E.M-bestuur met nieuwe jet regels
volgens mijn vrouw kunnen ze nog geeneens goed Nederlands :oops:

bij leven en welzijn ga ik toch lekker jetten :showass:


met de hartelijke groeten Henk v Harten :bye:

Henk en Anderen,

Vriendelijk verzoek deze discussie niet in het publieke domein te gaan voeren. Er is nu een regeling waar mijn inziens (ik ben ook beginnend jetvlieger) prima mee te werken is. Het kan zijn dat er nog vragen zijn. Stel die dan a.u.b direct aan de VEM bestuursleden (zoals ondergetekende). Laten we met elkaar praten en niet over elkaar.

groeten, Cees
 
Wordt lekker druk op de Edese met de kachels, misschien nog drukker dan bij ons op de Rozenburgse, maar bij de Rozenburgse zijn de turbines inmiddels net zo gemeengoed ( absoluut niet exotisch of onbereikbaar ) als de gemiddelde propeller bakkies, denk dat het op de Edese nog wel een jaartje duurt voor alles een plekkie gevonden heeft en dan wordt ik wel lid bij de Edese :wink: net als dat Berto en Leon lid zijn bij de EMCR.

Berto met de Albatros en F15, Leon met de Lockheed T33, Cees met de Formost, Henk met de Panther, vergeet ik er nu een paar?

Groet Ger.
 
net als dat Berto en Leon lid zijn bij de EMCR
Waren :-(

Berto met de Albatros en F15, Leon met de Lockheed T33, Cees met de Formost, Mischa met de Panther, vergeet ik er nu een paar?
Henk van H. met weet ik veel welke jets hij allemaal heeft.
Hebben we nog iemand met een zwever met kacheltje boven op en een ander jet.
Richard met de Tuono, MB339, etc.
Frank is ook nog steeds lid bij ons dus...........................

Ik denk dat.......................................... ;-)
 
Wordt lekker druk op de Edese met de kachels
Berto met de Albatros en F15, Leon met de Lockheed T33, Cees met de Formost, Mischa met de Panther, vergeet ik er nu een paar?

Groet Ger.

Wanneer er voldoende kachels zijn wordt het een hete winter :yes:

Die regeling?
Indien nodig vraag ik Henk wel om een kopietje :lol:
 
he Cees laten we gaan vliegen lijkt me beter ik probeer zaterdagmidag
op de hei

groeten Henk

dat is ook veel beter voor je hartkleppen .
als er iets dwars zit ,even bellen ,met elkaar babbelen (desnoods samen aan de koffie )

uiten van onmin werkt zo niet op een forum , dat doe je van man tot man ;) en kom je vaak met een helderder plaatje uit het gesprek .een pc scherm is wel erg dom op te gaan schelden ,die reageert niet terug zoals je van man tot man praat .en vaak zet je op een scherm iets neer wat je uit frustratie neerzet ,wat heel verkeerd kan vallen en gelijk het gesprek doodt.

ik weet dat turbine vliegen voor velen een hangijzer is ,maar dat kan dan beter met het bestuur van de clubs van V.E.M. en de turbine vliegers besproken worden om 1 tafel , scheelt gelijk een hoop soelaas. de regels zoals nu kloppen niet ,je mag niet zonder brevet een jet vliegen ,maar wel een snelle pylon vol met lipo's (in mijn ogen net zo snel en brandgevoelig ).



zo en dat is wat ik kwijt wilde .


mvg serge
 
Kijk dat hoort al beter;). nu lekker zaterdag gaan vliegen ,als mijn buik niet zo tegenstribbelt ,kom ik misschien ok nog even .gezellig.
 
op het forum begrijp je mekaar al heel snel verkeerd heb ik zelf ook ervaringen mee een jaar of nog meer geleden.
je ziet niet hoe iemand het bedoeld, als grap, of meent hij dit nou serieus?
lastig te zien inderdaad van een beeldscherm.
vliegen doe je voor de plezier he,

Maar aankomende zaterdag wordt het weer lekker knallen hoor!!

vanavond even de laatste hand aan de beschadige ragspit (hoop ik) anders morgen avond nog even flink doorwerken.

even een vraagje, ik heb nog een combat spit liggne met een 3,5 cctje erop.
de uitlaat komt net niet helemaal uit de romp dus heb ik een flensje gemaakt.
(andere uitlaat oud het stukkje wat tegen de uitlaatpoort aankomt eraf geslepen)
mooi vlak gemaakt past vloeiend alleen heb ik lange bouten nodig om dit uitlaatje vast te zetten.
+- M2x80 volgens mij of m3 moet ik even kijken.
zijn dergelijke bouten te bestellen?
 
of bij quartell
kijken of anders wat je kunt doen is naar een speciaal zaakje gaan waar ze dit soort dingen verkopen (fabory ,remmerden, van ee,wurth,gea ) wel treksterkte 10,9 minimaal nemen
 
ik ben er waarschijnlijk wel als de aarbol nog iets opwarmd want het is nu erg koud het ijs stond op de brievenbussen vanochtend met de kranten.


ik denk electro yakkie van 1m en f-18 mini ragjettje
 
Het was vandaag schitterend weer, dus ik ben even gaan vliegen.
Ik was niet de enige die dat bedacht had, want het was druk en weer ouderwets gezellig!
Er waren ook weer een hoop enthousiaste toeschouwers met wie ik een praatje heb gemaakt. Ook altijd leuk!

Ik had zowel de Raven als de Extra mee. Die laatste had anderhalf jaar niet meer gevlogen, Maar even met de ontsteking uit, choke dicht en vol gas en hij zoog meteen weer brandstof aan. Daarna starten zoals normaal en de motor liep als een zonnetje. Kist de lucht in en genieten maar. De Raven vliegt hardstikke netjes, maar die Extra vliegt toch wel als op rails hoor! Na er anderhalf jaar niet mee gevlogen te hebben voelde ik me meteen weer helemaal thuis met de kist. Blijft erg indrukwekkend!

IMG_0193.jpg


IMG_0233.jpg


Nu maar hopen dat we nog een paar van deze fantastische weekeinden krijgen!
 
Back
Top