Waar 1:5 Bike banden halen? En overige tuning?

Bedankt :) Daar heb ik net een bestelling geplaatst :) Zit leuk spul bij ;) Je kan zo voor 500 euro upgraden.......damn :)
 
Welke motorfiets heb je precies? Aan mijn thunder tiger electro zit al zeker voor meer dan 500 aan extra 's.
Als je bandjes koopt ga dan voor de softe grp 's, hiermee heb ik zelf de fijnste ervaringen, zowel met electro als nitro. Slijtvast en ruim voldoende grip.
 
Ik heb de thunder tiger ducati 999r electro. voorbrug dwars doormidden..... alu besteld :) ook 2e setje velder, bullet mount, alu body post, single arm achter enz... eerst wel genoeg :)
 
Jah, je kan het net zo gek maken als je zelf wilt..

Ikzelf rij de mijne met een dikke alu achterbrug( niet single), carbon frame, andere velgen, grp banden, aangepaste voorvork, carbon frame, dual nitro stuurdempers( push, pull) en een Novak brushless set erin. Motortje loopt goed hard en met 4200 mah accu is de rijtijd ook heel behoorlijk.

Hierbij een linkje van de eerste testrit met de brushless set erin, motor was toen op de bandjes en stuursysteem na verder nog standaard.

[media=youtube]3AhXpWBWQ6o[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ding gaat als de brandweer :) Ik hoop dat met die banden hij al beter stuurt. Daarna die stuur upgrade erop :)
 
De banden maken het grootste verschil ja, die stuur upgrade is ook zeker een aanrader. Als je er serieus mee gaat gasgeven zou ik zeker ook een andere zender/ontvanger gaan gebruiken, de standaard Jaquarset is erg storingsgevoelig en het bereik laat ook te wensen over, tenminste, dat zijn mijn ervaringen.
Jammer dat je aan de andere kant van het land woont, het is leuker met meerdere mensen te rijden.

Stuur met anders eens een mailtje ofzo als je vragen hebt, wellicht kan ik je nog een klein beetje de goede richting ophelpen.

Ik heb nog wel een goede link voor je waar veel info te vinden is.

http://www.rcgroups.com/motorcycles-183/
 
Ahh das mooi weer een biker erbij :)

Ik heb zelf een sf-501 nitro ook al vol met upgrades van rc-motorradshop.
Misschien dat we eens een keerjte wat kunnen organiseren om met z'n allen ergens te gaan rijden.
 
ja, zwolle is goed te doen :) Ik moet het nog wel een beetje onder de knie krijgen anders ligt hij zo weer doormidden ;) Ik haat het meeste dat hij met hoge snelheid haast niet stuurt en met lage snelheid juist enorm veel.....

Ik heb een graupner xr-3 zender met futaba ontvanger. Verder zitten er een LRP Runner special motor in (23t oid) met xray 99 spur en 25t pinion, heb 28t pinion ook besteld en heb nog een 90 spur liggen :) Kan dus nog harder ;) Motor wordt nu niet bijzonder heet, accu (3300 robitronic) en regelaar niet eens warm.
 
RC op twee wielen is echt vet,

ik heb nog een heel oude honda CBR,
helmaal omgebouwd om er een mabuchi in te bouwen.

Die is echt op en je kan er niets voor kopen.

Maar het blijft kriebelen,
die Ducatti van Thunder tiger is echt mooi.

Ik wil hem als het kan zonder besturing kopen,
is dat mogelijk ?

Verder heb ik wat topics gevonden die uitleggen hoe je het beste de
stuurservo kunt aansluiten met veertjes en een demper..

Wat zijn verder nog tips voor een beginner ?

Ik kon op http://www.rc-motorradshop.de/
geen andere compound banden vinden voor de ducatti.

Mij idee is er mee te rijden op een circuit ( Mach ) met een 19 turns en 5 cellen.

Graag wat tips links en adviezen.
 
Inderdaad, goed kijken, banden zijn bij de motorradshop in diverse maten , merken en compounds te koop en niet duur, slijten doen ze niet hard dus je kan er een poos mee rijden. Voor en achter is inderdaad een verschillende maat. Vergeet niet dat bij sommige merken wel inserts meegeleverd worden en bij andere niet. De zachte Grp 's werken prima.
Volgens mij verkopen ze ook een thunder tiger zonder besturing, dit is een verstandige keus want de anders meegeleverde electronica is naar mijn idee waardeloos.
Tips voor een beginner zijn allemaal te vinden op www.rcgroups.com , bij de afdeling motorcycles, in nederland is er niet echt veel over te vinden. Het is in ieder geval een superleuke manier van rijden, erg realistisch ook. Jammer dat het in nederland niet populairder is. Ik ben benieuwd hoe je ervaringen op het circuit zullen zijn, ik heb zelf ook een paar keer op het punt gestaan om te gaan maar ben toch een klein beetje bang dat ze je daar liever zien gaan dan komen met zo'n motor. De snelle jongens met de auto 's zijn zoveel sneller, ik ben bang ze alleen maar in de weg te rijden, maar goed, ik kan het mishebben natuurlijk (hoop ik althans). Voorlopig vermaak ik me nog wel op de parkeerplaats.

In ieder geval succes.
 
De regelaar die erbij zit kan 155A continu en 500A piek... lijkt me voldoende :) Servo werkt ook goed. Ik gebruik wel een andere ontvanger en zender.... (Futaba ontvanger met Graupner XR3 zender)
 
kattekamp zei:
Ik ben benieuwd hoe je ervaringen op het circuit zullen zijn, ik heb zelf ook een paar keer op het punt gestaan om te gaan maar ben toch een klein beetje bang dat ze je daar liever zien gaan dan komen met zo'n motor. De snelle jongens met de auto 's zijn zoveel sneller, ik ben bang ze alleen maar in de weg te rijden, maar goed, ik kan het mishebben natuurlijk (hoop ik althans). Voorlopig vermaak ik me nog wel op de parkeerplaats.

In ieder geval succes.

Ik ga ook eerst eens wat testen afstellen op een parkeerplaats,

op het circuit in heemstede worden de snelle en lanngzamere rijders gescheiden,
iedere groep heeft 10 minuten.

Bedankt voor je tips tot zo ver.
 
Tadango zei:
De regelaar die erbij zit kan 155A continu en 500A piek... lijkt me voldoende :) Servo werkt ook goed. Ik gebruik wel een andere ontvanger en zender.... (Futaba ontvanger met Graupner XR3 zender)

De regelaar zal je mij niet over horen klagen, ik gebruik hem alleen niet meer sinds ik op brushless ben overgestapt. De stuurservo ben ik niet over te spreken, ik heb 2 Thunder tiger motorfietsen en bij allebei was binnen de korste keren de servo overleden, heb jij zeker toevallig die ene goede :D

De meegeleverde ontvanger en zender staan garant voor storingen en een zeer beperkt bereik, daar ben ik ook niet echt kapot van.

Nog even over de banden, het is zaak ze wel goed te verlijmen, vooral de zachtere compounds gaan door de middelpunt vliegende krachten enorm "baloonen" , ze lopen dan gemakkelijk van de velg af.

Nog 2 links, www.rcbikes.com
en www.skiptonclub.net
 
kattekamp zei:
De zachte Grp 's werken prima.

Reifen GRP 1:5 vorne weich, inkl. Einlage
Racing Vorderreifen in weicher Mischung. Neben dem guten Grip überzeugt dieser Reifen auch optisch durch sein auffälliges Profil. Wird inklusive geschlossener Reifeneinlage (Schaumstoffring orange) geliefert.
Best.-Nr.: GRPB-02BStatus: LagerwarePreis: 11,– €
(Preis netto: 9,24 € zzgl. 19% MwSt: 1,76 €)
01.01.1970
Reifen GRP 1:5 hinten sehr weich, inkl. Einlage
Racing Hinterreifen in sehr weicher Mischung. Neben dem guten Grip überzeugt dieser Reifen auch optisch durch sein auffälliges Profil. Wird inklusive geschlossener Reifeneinlage (Schaumstoffring orange) geliefert.
Best.-Nr.: GRPB-22AStatus: LagerwarePreis: 11,50 €
(Preis netto: 9,66 € zzgl. 19% MwSt: 1,84 €)
01.01.1970
Reifen GRP 1:5 vorne medium, inkl. Einlage
Racing Vorderreifen in mittelharter Mischung. Neben dem guten Grip überzeugt dieser Reifen auch optisch durch sein auffälliges Profil. Wird inklusive geschlossener Reifeneinlage (Schaumstoffring orange) geliefert.
Best.-Nr.: GRPB-02CStatus: LagerwarePreis: 11,– €
(Preis netto: 9,24 € zzgl. 19% MwSt: 1,76 €)
01.01.1970
Reifen GRP 1:5 hinten weich, inkl. Einlage
Racing Hinterreifen in weicher Mischung. Neben dem guten Grip überzeugt dieser Reifen auch optisch durch sein auffälliges Profil. Wird inklusive geschlossener Reifeneinlage (Schaumstoffring orange) geliefert.
Best.-Nr.: GRPB-22BStatus: LagerwarePreis: 11,50 €
(Preis netto: 9,66 € zzgl. 19% MwSt: 1,84 €)


Veel bomen in dit bos,
wat is een goede keuze ?
 
Back
Top