Ik heb inmiddels de eerste rondjes gereden,
demper op het stuur en de pennen veertjes besturing
doen het boven verwachting.
Dus ook maar op het circuit geprobeerd ( Mach Heemstede )
Ik kwam zowaar het hele circuit rond alleen met een tempo
waar je grijs van word.
Ben dus wat gaan rekenen aan de tandwielverhoudingen
en de vertraging van de motorfiets.
Ketting : 9 : 26 ( ratio 2,8888 )
Pineon spurgear : 14 : 69 ( ratio 4,92 )
dat geeft een totaale ratio van 14,213
met een wielomtrek van 39 cm geeft dat 2,74 cm per omwenteling van de motor.
dat is bij mijn auto ( zelfde accu zelfde motor ) 4,42 cm per omwenteling.
ik vond nog een pineon 18 tands die er ook op past ,
dan is de totale ratio van 11,073 en 3,5 cm per omwenteling van de motor.
Dat komt al flink meer in de richting.
Op de site van onze duitse vriend heb ik nog een andere spurgear adapter besteld
de adapter die er in zit werkt net niet goed met normale spurs
het gat is te ruim en veel spurs werken niet met 3 schroefjes.
Ik heb MP10 Spur gear adapter besteld die met twee schroefjes werkt
en waar ook Xenon en HPI spurs op passen.
Ook heb ik ontdekt dat een kleine spur niet kan dan komt de achterkant van de motor tegen de ketting.
dus ook deze besteld:
Verder ga ik een extra gaatje in het frame maken om de achtervork nog iets hoger te krijgen,
dan beschadigen de accus niet in de bochten.
Mijn doel is om toch minstens 50 km/h te gaan met deze motorfiets
op het circuit van Mach.