waar kan ik een lmh corona kopen hier in nederland ?

• Topicstarter Topicstarter hilbren
  • Startdatum Startdatum
Satoer zei:
alsof een eco8 zo'n goede beginners heli is. Voordat je die eindelijk goed getuned heb met al z'n nodige updates. kijk dan nog eens wat die gekost heeft.

Ik zou bijna willen zeggen "wat een agressie over een Eco8"..........
Ik heb er momenteel nog 4 vliegklaar.
Eén ervan is standaard uit de door met houten bladen.
Alleen een vrijlooplager erbij gekocht.
De Eco8 is een concept dat al jaren op de markt is en het nog steeds uitstekend doet.
Een prima heli om mee te vliegen.

vr.gr.

Joyce

Dat is dus precies wat ik zeg. Je kunt er alleen mee leren vliegen als je dr een betaalde babysitter bij hebt. :P Daar is geen kunst aan, dat kan in principe met iedere heli.

Met een corona kun je lekker in je eentje met een euro of 30 een beetje aan modderen tot je em een beetje onder de knie hebt.

Freakazoid zei:
een beetje aan modderen ..........een beetje onder de knie hebt.

Daar draait het dus om: de één wilt echt leren helivliegen, de ander staat gewoon een beetje aan te modderen.......
Klopt inderdaad. Het is maar net waarvoor je kiest.
Veel succes met het modderen.

vr.gr.

Joyce

Alsof je perse een instructeur nodig hebt om het te leren... :roll: Daarom is die corona ontwikkeld, en die is nog gierend populair ook! Het is niks anders dan even de "klik" zien te maken, en dan kun je de basis dingen prima gedaan krijgen. Dat gaat met een dure fragiele heli en iemand die je handje vast houd, of met een goedkoop taai ding een paar keer stuiteren en zelf je fouten ontdekken.

Met zon dure maak je ongetwijfeld ondanks je training nog wel eens een foutje, en wat je dan kwijt bent aan een setje bladen en een staart, is al genoeg om levenslang je corona van onderdelen te voorzien. Bovendien sta ik liever in mijn achtertuintje te rommelen waar niemand me ziet, dan me doodnerveus maken met een dure heli terwijl er iemand op mijn vingers staat te kijken.

Ieder zn ding denk ik. Maar doe niet alsof je et nooit kan leren zonder instructeur en duur spul.
Want dat zal ik bewijzen ook. :) Net als die honderden anderen die met de corona begonnen zijn.

Maargoed, nu weer :ontopic:
Het ging erom waar je em et beste kunt kopen. Niet OF je em et beste kunt kopen. ;)

Gaat het om jouw freak? Je kan toch al vliegen met zo'n dragonfly? Dan is een fatsoenlijke CP heli echt een ei-tje hoor.

Nouja, ik kan dr mee vliegen zogoed als et ding me toelaat. :P Hij heeft eigenaardige streken (wegvallende staart), dus ik weet niet of ik zon "echte" heli wel aan kan. Zon grotere en dus stabielere corona met iets stevigere onderdelen leek me daarom een goede stap.

Trouwens, tegen de tijd dat ik aan stunten toe ben kan ik de meeste onderdelen overzetten op een mooie logo ofzo, dus kan ik et begin mischien net zo goed met een goedkope taaie corona de controle aanleren tot et reflex is inplaats van hard concentreren?

Plank vliegen was voor mij in het begin ook flink nadenken geblaze, maar nu drink ik rustig mijn colatje met de combat wing in de lucht. :P

Freakazoid zei:
Trouwens, tegen de tijd dat ik aan stunten toe ben kan ik de meeste onderdelen overzetten op een mooie logo ofzo, dus kan ik et begin mischien net zo goed met een goedkope taaie corona de controle aanleren tot et reflex is inplaats van hard concentreren?
Euh,... ik weet niet waar je deze info vandaan hebt hoor, maar dit is niet waar. Een logo is echt een stuk groter als de corona. Als je HS-81/85 servo's gebruikt in je corona dan zou je die eventueel kunnen overzetten in een Logo, maar zijn erg aan de magere kant. Stuntwerk zou ik er zeker niet mee doen. (+/- 10 graden pitch is te veel voor die servo's) Verder zou je alleen een gyro over kunnen zetten in de logo, dus dat is wel een investering waard. Zeker als je geen ge-ukkel wil met de staart is een goede heading hold gyro zoals een GY240 of GY401 zeer aan te raden.
Verder kan je echt niets over zetten hoor. Motor/regelaar/accu's geschikt voor een corona is allemaal te zwak voor een Logo. En eigenlijk moet je in een Logo ook wel een deftigere ontvanger zetten. Dubbel super en liefst met PCM.

Als je hierna een brandstof heli wilt gaan vliegen zoals een Raptor of Hirobo (wil geen mensen tegen de schenen schoppen ;) ) Kan je eigenlijk al helemaal niets overzetten behalve dan de gyro.

Brandstof, dan nog liever niks. :P

En als een logo niet kan, dan iets kleiners, een T-rex ofzo.

Ik wil graag zon corona, omdat ik nog niet met zon mooie CP heli durf te vliegen omdat eventuele schade vaak belachelijk hoog zit, en omdat ik weinig zin heb om mensen te gaan betalen om et te leren. Wieweet pak ik die corona in een weekje op en vlieg ik dr zo mee weg zonder kruis, maar zoiets weet ik pas als ik et probeer. In aerofly pro deluxe vliegt et bij mij zonder nadenken met zon eco8, en de dragonfly gaat ook aardig als de staart zich niet misdraagt. Maar zon grotere heli in et echt is toch mischien heel anders en veel moeilijker dan gedacht, dus dat risico durf ik eigenlijk niet te nemen.

Als je een corona neemt kan je je spullen overzetten naar een Spirit/Viper 90/Stinger 6.

Volgens mij heb je een vage reden om bang te zijn voor CP. Dit vliegt echt beter, je kan echt jezelf leren vliegen en meteen voor een CP gaan is veel goedkoper dan eerst een corona te kopen.

Volgens mij verkijk je je ook op crashkosten van de corona. Natuurlijk zijn er kansen dat er hij wel eens helemaal heel is na een crash maar als er wat kapot is moet je dat helemaal van verre over laten versturen. Dat duurt langer en verzendkosten maken het nog duur ook.

Een voorbeeldje. Een simpele boomstrike van een logo is al genoeg om een corona te kopen. :P Voor jullie is et mischien een scheet, maar ik vind 200 euro VEEL geld.

200 euro IS veel geld. Maar daarbij werd carbon bladen gerekend, en het frame, en dat is bij Mikado erg duur voor redelijk slap plastic.

Spirit, of de nieuwe heli van Ikarus en MS composit zijn veel kleiner. Die heb je ook in CP met goedkope houten bladen.

Een boomstrike met een corona, als je verstandig genoeg bent om daar een stukje hout op te tierippen kost et niks, anders kost et je een kleine 10 dollar, of een crashkitje van 39 dollar als er meer stuk is, of een oud gordijnbuisje als je geluk hebt. :D De bladen zijn zo taai dat die vaak nieteens wat mankeren. Zon corona gaat pas goed de poeier in alsie van hoger dan 2 meter naar beneden komt gieren. Lees et stukje in de MBa maar eens. Deze meneer ging expres volgas linksom dr grond in, en et enige wat stuk was, was een servo tandwieltje, dat niet stuk was geweest als er een metale gearing in had gezeten. Doe dat eens met een spirit? :lol:

Met een fatsoenlijke CP heli red je het met bladen alleen meestal al niet onder de 50 euro. En die kunnen niet een paar crashes mee, die zijn bij 1 butsertje al brandhout. Leuk om te weten, "1x scheef gaan en ik kan weer n dag voorniks staan werken."

Hallo

Ik heb vandaag nog gevlogen met mijn LMH 120 (standaart)
in behoorlijke wind.
2 keer de grond van iets te dichtbij gezien en het waren harde klappen. Heb het ook nog op video staan.
alleen het gras er uithalen en vliegen maar.

Mark Vergnano

Hmmm, muziek in mijn oren. :P

Vergnano: Waar heb je de jouwe gekocht? En wanneer komen de filmpjes? :P

Hoi hoi,

Ik ben het een keertje mer Laurens eens (8O ?????).
Een CP vliegt echt veel beter.

Ander muziek voor je oren, waarschijnlijk heb ik m'n T-rexje wel 20 keer van gras ontdaan na een crash (van gemiddeld 10 meter hoogte), om vervolgens weer op te toeren en verder te crash.. eeuuhh vliegen.

Ook vaak (waarschijnlijk net zo vaak of vaker) was hij wel stuk, echter de duurste crash ooit zal zo'n 35 euro hebben gekost. Dit is een goed vliegend cp'tje.
Een crash kan meezitten of tegenzitten, soms blijft het heel, soms is ie totalossss. Ook een Corona.

Als je eerst goed leert hooveren met je dragonfly, koop daarna die cp. Misschien is een Logo 10 Easy ook wel wat voor je, die koop je beneden de 200 euro inclusief bladen. Als je dan geen gekke dingen doet, heb je een duurzame goedmoedige heli.

(Lastig niet??? al die adviezen :wink: )

Succes, groetjes A.

Een corona overleeft gewoon veel meer dan zon CP ding met hout bladjes. Zo simpel is et gewoon. Je kunt me niet wijsmaken dat die dunne plastic T-rexjes van 10 meter omlaag kunnen mieteren en heel blijven. Dat bestaat nooit van zn langzalzeleven niet.

En die dragonfly van mij is te strontvervelend om echt mee te leren hoveren, de staart doet et gewoon niet naar behoren, en alles is zo uit balans als maar kan (et opspinnen ziet eruit alsof ie op een 30 jaar oude wasmachine staat...). Et is gewoon een oud imitatie prul. Ze kosten niet voor niks amper 100 euro.

En een logo 10, dat durf ik echt niet, daar heb ik al teveel horror plaatjes en draadjes van gezien. Van een corona overgens eigenlijk nog niet een plaatje of discussie van "zozo, die kun je echt weg gooien.", et ergste dat ik daarvan gezien heb is een gebroken houten chassis, maar nu dat van aluminium is, zijn et alleen nog deukjes in staartbuisjes, die eigenlijk zelfs gewoon nog voorkomen hadden kunnen worden.

Ik durf gewoon geen 700 euro uit te geven aan iets dat zo makkelijk kan breken. Je zet een kind toch ook niet gelijk op een dure carbon sportfiets? Eerst zijwieltjes (dragonfly + sim) dan een taai BMXje (corona), en dan pas de mooie mountainbikes en sportfietsjes (logo, eco, spirit). :P Toch? Of zijn jullie allemaal meteen op zon logo gesprongen?

En die adviesen zijn inderdaad erg lastig, vooral omdat ze zo enorm in strijd ligen met mijn eigen visie van logica. :lol: ;)

Back