Waar laten jullie al die modelbouwmeuk?

Ik heb best een flinke ruimte voor mijn hobby, maar ik wordt een beetje gek van al die bakjes, bakken, rommel, reut en spulleboel.. niks kan eigenlijk weg, alles wel een keertje nodig, maar waar en hoe organiseer ik het.. ben dus HEEL benieuwd hoe anderen dit probleem tackelen..

Hoe hebben jullie je hobbyplek ingericht?
Hoe organiseren jullie je gereedschap? (veldkit/thuiskit?)
Waar laten jullie je modellen?

Ben benieuwd, wil graag wat leren :)

Hier hetzelfde probleem tot enige weken geleden...

Dan met de grove borstel door de modelbouwruimte gegaan.
Paar grote bakken van alibert(60l inhoud) gekocht die zowel stapelbaar op rolbaar zijn.

Als volgt verdeelt:
1 bak met helimaterieel
1 bak met electrovliegtuigmaterieel
1 bak met benzinevliegtuigmaterieel.
1 bak met electromotoren(die niet in gebruik zijn op een toestel)
1 bak met benzinemotoren(die niet in gebruik zijn op een toestel)
1 bak met allerhande materieel die je zowel voor heli's als vliegtuigen nodig hebt.

Nu staan die bakken dus allemaal op elkaar en nemen weinig plaats in, de bakken zelf zijn doorzichtig en kan ik dus makkelijk zien welke bak ik nodig heb om werkzaamheden uit te voeren.

Vliegtuigen hangen aan het plafond dmv een hefsysteem die verkocht wordt als fietslift en ook aan de muur op legboorden(heli's)

Momenteel is dit voldoende en proper, als het ideaal zal is zal de toekomst uitwijzen.

Al het kleine spul staat direct voor het pakken op mijn bouw-buro in enkele grote 'ladenkasten'.
71334a2650fb3f88a.jpg

Alsnog ligt vervolgens het hele buro vol.....

De grotere spullen liggen op enkele planken los in de kast.
71334a2650fb7b080.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
re

Thanks for sharing Raymond, damn als mijn kast er ooit zo uit ziet krijg ik echt het predikaat sloddervos op mn hoofd denk ik. Zo kan je en wil je toch niet werken?

Raymond, fijn om te zien dat ik niet alleen sta in de berg rommel :D Ik heb ook zitten denken aan die kabinetjes, maar ik loop dan vaak tegen het probleem dat je dus toch nog tig dingen overhoudt die er net niet inpassen.. maar wellicht wel een goed begin...

k ga mijn labelapparaat maar eens tevoorschijn halen..

Hahaha, zo'n buro heb ik ook (onzichtbaar door alles wat erop ligt :rolling:)

Vrouw en hulp hoeven (mogen) in mijn kamer niets op te ruimen, alleen ik weet waar alles ligt ;)

Heb er veel werk aan besteed, maar het is eindelijk klaar.
Het is 7 bij 3 meter groot met een zolder van 3 bij 3 meter.
Ben er eigenlijk wel een beetje trots op!

Sorry dat ze zo wazig zijn.

Vanavond post ik een paar foto's van de zolder die er op zit waar de modellen staan als
er niks mee gedaan word.

Grt.

Laatst bewerkt:
Ik niet...
Kom over een jaar opnieuw met zoon foto, niet als het net af is.

Thanks for sharing Raymond, damn als mijn kast er ooit zo uit ziet krijg ik echt het predikaat sloddervos op mn hoofd denk ik. Zo kan je en wil je toch niet werken?
Sorry hoor, maar das nog helemaal niks. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo pakt wat je nodig hebt. Bij shockyfly moet je eerst 5 doosjes in kijken.

Maare, er is al een topic waar je dit antwoord uit kunt halen:
hoe-ziet-jouw-hobbyruimte-eruit

Daar verder gaan?

Laatst bewerkt door een moderator:

Ow, dit valt reuze mee hoor :)

Van mij zal je in ieder geval weinig leren.

Hele kamer, kamer van zus die uit huis is en huiskamer ligt vol met zooi van mij. Ik heb een kleed van modelbouwspullen op de grond liggen zegmaar. Ik ben ook de enigste die door mijn kamer kan lopen. Andere staan meteen op al die spullen:rolleyes:

Ludo

hou het dan even allemaal bij elkaar in dat andere topic. Volgens mij staat mijn hobbyruimte er ook niet in sinds die af is. Binnenkort maar eens plaatsen.

Mijn hobbyruimte is wel een stuk opgeruimder dan die van Raymond, maar niet zo plastisch als dat net ingerichte hok.

In ons nieuwe huis zijn we nu met de hobbyzolder bezig; 6 x 7 meter, puur modelbouwplezier, daarnaast nog 1 van de grote slaapkamers op de 1e verdieping als modellenopslag, dus ik mag niet klagen:mrgreen:

Zal met een maandje wel wat foto's plaatsen, ben nu de vloer aan het leggen......

Als je zegt dat dat niks is, kom dan zelf ook even met een foto?

Wie zegt dat het niks is?

Iedereen kan 42 doosjes neer zetten, maar dat op een manier doen dat je alles er ook daadwerkelijk alles in kwijt kan en direct terug kan vinden, das een ander verhaal. Al helemaal als het ook nog een (paar) jaar meegaat.
Begrijp me niet verkeerd, het is verschrikkelijk netjes nu, maar ik denk dat het er over een jaar totaal anders uit ziet, mss ook heel netjes(en dat zou dan knap zijn), maar wel anders.
Alles ziet er net uit als het net af is, Zelfs mijn kamer.

Laatst bewerkt:
AH...
Ik zeg dat dat niet veel rommel is, gaat over Hpi Ruler's opmerking over fotor's kamer. Niet over peter.
En ik las jou bericht dus verkeerd om... Ik heb op het moment denk ik iets minder "rommel", in de kasten enzo, vloer moet wel een keer geveegd worden.
Maar ik zit nog in een tijdelijke kamer en ik mis ook nog wat spullen.

Laatst bewerkt:
Ik hou de gemoederen wel bezig geloof ik ;).

Ja, het is een rommelig geheel, maar zelf weet ik aardig wat er allemaal ligt. De rest pluk ik (zoals het hoort) zo uit de laatjes. Het is gewoon een eerlijke foto die spontaan vanmorgen genomen is van de situatie. Het ging mij meer om de laatjes, maar die vallen niemand op geloof ik.

Back