Huh? ik ga juist vanmiddag de hele middag lesgeven met die dingen
Groet, Bert
Dat kan, maar woon je ook zo dicht bij zee?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Huh? ik ga juist vanmiddag de hele middag lesgeven met die dingen
Groet, Bert
Wel een dure manier om je accu's op te laden.
In Duitsland valt het modelvliegen (en andere sporten) niet onder de WA verzekering.
Mvg Johan
Dat kan, maar woon je ook zo dicht bij zee?
Maar in principe zijn wij met onze Nederlandse WA-verzekering ook in Duitsland gedekt toch?
In Duitsland valt het modelvliegen (en andere sporten) niet onder de WA verzekering.
Mvg Johan
Bedingungen der privaten Haftpflicht (AHB 95) heißt es - Auszug:
III. Kraft-, Luft- und Wasserfahrzeugklausel
1. Nicht versichert ist die Haftpflicht des Eigentümers, Besitzers, Halters oder Führers eines Kraft-, Luft- oder Wasserfahrzeugs wegen Schäden, die durch den Gebrauch des Fahrzeugs verursacht werden.
2. Versichert ist jedoch die Haftpflicht wegen Schäden, die verursacht werden durch den Gebrauch von
a) Flugmodellen, unbemannten Ballonen und Drachen,
(1) die weder durch Motoren noch durch Treibsätze
angetrieben werden,
(2) deren Fluggewicht 5 kg nicht übersteigt,
(3) für die keine Versicherungspflicht besteht,
b) Wassersportfahrzeugen, ausgenommen eigene Segelboote (auch Windsurfbretter) und eigene oder fremde Wassersportfahrzeuge mit Motoren - auch Hilfs- oder Außenbordmotoren - oder Treibsätzen,
c) (1) Krankenfahrstühle bis 6 km/h,
(2) Gocarts und Kinder-Kraftfahrzeugen im Kleinformat
bis 6 km/h,
(3) Modellfahrzeugen bis 15 km/h,
(4) Kleingeräten zum Rasenmähen und Schneeräumen, die an Holmen geführt werden.
Dat lijkt me dan niet onverstandig.Ga je dus op vakantie in Duitsland dan laat je verzekering schriftelijk bevestigen dat je in Duitsland verzekert bent.
Wij hebben bijvoorbeeld (met vergunning) altijd iemand op de uitkijk staan voor passerende ruiters, want paarden willen nog wel eens gek gaan doen als er heli's hooveren, en ik voel er niks voor als zo'n paard op hol slaat en tegen een geparkeerde auto opknalt, of met ruiter en al de sloot in stuitert. Word namelijk heel vervelend als de eigenaar van zo'n auto of de ruiter ons zou gaan claimen. Probeer dan maar eens vast te stellen wie schuld heeft en wat de oorzaak was.....
Dan is weliswaar je modelvliegtuig met een gewicht tot 25 kilo gedekt, maar is je eigen doen en laten de oorzaak, en ben je dus alsnog de pineut