Waar moet ik mee beginnen?

Precies. Een niet FP staartsysteem moet optoeren en kan geen negatieve pitch geven. Omdat er altijd een superkleine borstelmotor zit gaat dat niet zo snel, bovendien branden die dingen ook vaak door. Dat is mij twee keer overkomen. Al met al vlieg je een fp staart heel anders (hoveren is nagenoeg het zelfde). Eigenlijk als een vliegtuig want de staart zwabbert er altijd maar een beetje achteraan. Je moet bochten op de cyclic draaien en je staart volgt vanzelf. Bij wind ben je helemaal kansloos.
Ik heb mijn heli met een jouw bekende GY401 uitgerust en zelfs die kan een fp staartsysteem (want het maakt niet uit of er een CP of FP kop bij zit) niet zo temmen dat er veel veranderd.

Conclusie... helemaal niet beginnen aan een FP heli duidelijkt toch...!:worship:

hallo ik eb in de 2 dagen pas 5 keer gevlogen maar meestal probeer ik he gelijk al de luct in te krijgen alleen dat lukt me nog helemaal niet een naar een minuut of 6 stijgt die al niet meer op dit is de normale accu hoort dit?
groetjes wessel.

hallo ik eb in de 2 dagen pas 5 keer gevlogen maar meestal probeer ik he gelijk al de luct in te krijgen alleen dat lukt me nog helemaal niet een naar een minuut of 6 stijgt die al niet meer op dit is de normale accu hoort dit?
groetjes wessel.

Wessel,
Hangt even af wel type accu bij jou vliegertje zit... maar 6 min met een standaard accu is redelijk normaal... Vooral als je veel loopt te sleuren.

Even een tipje ... lees even je postings na voordat op Reactie versturen drukt... hier en daar missen wat letters... of er staan er teveel... Ik weet Nederlands is ook niet mijn "goedste taal" maar toch.. 't leest allemaal wat makkelijker..

pa5ca, In een FP zit zeker een giro maar een giro kan een staart makkelijker op zijn plaats houden bij een constant toerental.

Je schrijft het nu zelf....Dus voor 40 Euries meer een CP met een beltdriven tail.. iets van HBK II of zo... :idea:

Frans...W

gefeliciteerd rhumor!!!

hoop dat je snel je heli een beetje kan sturen, maar gewoon rustig aan beetje bij beetje leren. ik ben gister weggeweest voor de volgende heli die er zo'n beetje over een jaar moet gaan staan, dat word een kit en wat serieuzer (hirobo scuedo waarschijnlijk)en waarschijnlijk dat ik dan ga overstappen op nitro. ik ben nu lekker met m'n falcon 400 bezig aan het oefenen en leren voor over iets van een jaar. als je dingen over een tijd uitsmeerd heb je er heel veel plezier van :)

Bedankt!! Helaas heb ik hem (nog) niet binnen, ik heb contact opgenomen en het bleek dus dat ik hem maandag 10 min te laat had besteld waardoor hij pas vandaag verzonden werd dus morgen ligt hij op de mat, moet eerst wel werken maar daarna meteen aan de slag natuurlijk!

Gefeliciteerd!

1) Dan moet hij wel héél licht zijn. Een lens met een minimaal kastje erom. In ieder geval geen 'gewone' camera.

2) Dat is een juiste aanname (vooruit/achteruit, links/rechts, omhoog/omlaag, staart linksom/rechtsom draaien).;)

het is een digitaal fotocameratje van.. 8 cm lang? niet echt zwaar

het is een digitaal fotocameratje van.. 8 cm lang? niet echt zwaar
Mijn advies is om er in het begin zeker geen camera onder te hangen.
Leer eerst hoveren e.d.
Daarbij betekent extra gewicht een kortere vliegtijd en een zwaardere belasting van je motor.
Succes.

hallo sorry pa5ca voor de letters die er in missen zat bij een kennis op coimputer waar sommige letters het niet meer deden.
gr wessel.

hey
weet iemand hier mischien ook hoelang de standaard accus moeten opladen? ik heb dit niet kunnen terug vinden in de handleiding.
gr wessel.

Waar woon je Wessel?
de honey bee FP heeft standaard een NIHM accu toch?
Zon groene? 650 mAh 8.4v??
Gooi hem maar een uurtje tot anderhalf uur aan de lader dan is ie vol als ie Warm word dan zit ie al vol dus moet je hem er eerder afhalen succes ;)

hallo
badankt en ik woon ik haaften een klein dorpje aan de waal aan de overkant van zaltbommel.
gr wessel.

ik heb zojuist gevlogen met de honey bee fp ook al ging ik niet hoger dan 5 cm haha! :P zit nu alleen maar op de simulator te oefenen.. toch vind ik in t echt en simulator erg veel verschil qua besturing

ik heb zojuist gevlogen met de honey bee fp ook al ging ik niet hoger dan 5 cm haha! :P zit nu alleen maar op de simulator te oefenen.. toch vind ik in t echt en simulator erg veel verschil qua besturing

zo begon ik een maand geleden ook rhumor, en het is inderdaad een stuk moeilijker als je buiten staat voor het echie...gewoon veel op de sim oefenen en langzaam aan rustig omhoog opbouwen als je m redelijk stabiel kan houden. ik zit nu op iets van 1 - 1,5m en houd m aardig goed stabiel in een maand. gewoon rustigaan oefenen en dan kom je er vanzelf, overmoedig worden heb je niet veel aan, dat geeft bijna alleen maar crashes tot gevolg...

hallo
vandaag is de derde dag dat ik me honey bee fp heb en ook mijn eerste helicopter heb ook pas net mee eerste hovers gedaan alleen ging ik niet hoger als 20 cm van de grond maar vond het zelf al een goed begin en zit nu al weer te wachten tot dat me volgende accu vol is :p

hallo
vandaag is de derde dag dat ik me honey bee fp heb en ook mijn eerste helicopter heb ook pas net mee eerste hovers gedaan alleen ging ik niet hoger als 20 cm van de grond maar vond het zelf al een goed begin en zit nu al weer te wachten tot dat me volgende accu vol is :p

gaat lekker beginner, nog ff en je trekt m door naar 50cm en zal dan merken dat ie stabieler vliegt :D
ik heb net een halve lipo gevlogen en landde m in het gras wat net iets te hoog bleek te zijn :( nu is het huis van m'n hackrotortandwieltje ingescheurd en krijgt de staaf die m ronddraait er geen grip op en tolt m'n heli als een gek :(
nu maar wachten tot ik dat tandwieltje heb en dan weer volop vliegen :banana:

hey
heeft iemand hier het zelefde gehad met de bijgeleverde baterijen ik heb nu ongeveer 5 keer gevlogen met de bijgeleverde baterijen van de honey bee fp en het indicator lichtje staat nu al op oranje en de groenen lichtjes branden al niet meer is dit normaal of komt dit door de bijgeleverde baterijen.
gr wessel.

Hoi,

Ik heb dat hetzelfde bij mijn E-sky Lama. Deze heeft volgens mij dezelfde zender als de HP FP. Die zenders trekken veel stroom, dat schijnt dus normaal te zijn.

Nadat bij mij de bijgeleverde batterijen leeg waren, heb ik oplaadbare NiMh's (3200 Mah) ingezet. Die moet ik ook na een stuk of 7, 8 vluchtjes weer opladen, circa 2 uurtjes bijladen bij 0,1C.

Voordeel is wel dat je geen geld meer hoeft uit te geven aan alkalinebatterijen.

Paul

pow dat is wel heel handig ik denk dat me ouders het anders niet heel fijn vinden om telkens nieuwe baterijen te kopen.
maar zijn die alleen bij modelbouwzaken te koop of gewoon alle winkels?

hallo
weet iemand mischien waar je de oplaadbare nimh's (3200 mah) kan kopen.
gr wessel.

Back