Waar moet ik mee beginnen?

Hey mannen, als ik het goed lees begrijp ik dat jullie lipo batterijen opladen met de bijgeleverde accu laders, zoek de gevaren eens op van de lipo batterijen qua ontbranden enzo want dat is een serieuze zaak koop asap een goede lader met balancer.

Groetjes en keep on flying,
een dag niet gevlogen is een
dag niet geleeft.

Maarten.

Hoi Maarten,

Volgens mij gaat het in deze discussie over het laden van de zenderaccu's, NiMh's dus.

Neemt niet weg dat je waarschuwing mbt het laden van lipo's niet vaak genoeg vermeld kan worden. Zijn gevaarlijke dingetjes als ze verkeerd behandeld worden.

Paul

hallo
weet iemand mischien waar je de oplaadbare nimh's (3200 mah) kan kopen.
gr wessel.

Wessel....

Alle grotere supermarkten, bouwmarkten, electonica winkels en kruiderniers zaken hebben wel oplaadbare batterijen te koop voor je!
Daar praten we tenslotte over toch?
Ik heb ze zelf van GP dat zijn groene pennlites en die zijn er in verschillende maten en mAh's te krijgen.

Succes!

hallo
gisteren was ik nog even aan het vliegen met mijn honey bee fp alleen toen zag ik toen die bijna op was een rood lichtje gaan branden?
ik heb geen idee wat dit kan zijn of dat het erg is.
gr wessel.

ohw is dat daar voor ik dacht altijd dat je teveel gas gaf en dat ie dan op maximaal reageerde!

pow dat is wel heel handig ik denk dat me ouders het anders niet heel fijn vinden om telkens nieuwe baterijen te kopen.
maar zijn die alleen bij modelbouwzaken te koop of gewoon alle winkels?
Oplaadbare accu's zijn op veel adressen te krijgen; Hema, Gamma etc.,etc.Edit: Zeker nog niet helemaal wakker. Is al gepost.
Hier op de homepage zie je bovenaan een banner van VapexTech de nieuwe No.1 in oplaadbare batterijen .

Laatst bewerkt:
ja dat had ik ook al wel gezien dus uitgeslapen ben ik maar ik wou even weet waar je ze kon kopen ik wist niet dat je ze bij zulke winkels als gamma kon kopen.
zeker nog niet helemaal wakker helihabit lol
gr wessel

ja dat had ik ook al wel gezien dus uitgeslapen ben ik maar ik wou even weet waar je ze kon kopen ik wist niet dat je ze bij zulke winkels als gamma kon kopen.
zeker nog niet helemaal wakker helihabit lol
gr wessel

je kan oplaadbare batterijen zelfs in de c1000 kope ^^ maar vergeet niet, dat je daar niet de OPLADER voor batterijen kunt kopem

ja daar was ik ook al achter maar oplader heb ik tog al thuis alleen jammer genoeg kan ik er maar 4tegelijk opladen.
gr wessel

ohw is dat daar voor ik dacht altijd dat je teveel gas gaf en dat ie dan op maximaal reageerde!

Is het ook hoor. Als je vol op het Gas trapt gaat bij E-sky heli's het Ledje op de X-in-1 controller op rood.

Je heli heeft dan auw :p

Ik ga van de week even de Hobby winkel in voor wat stekkertjes. Dan sloop ik mijn E-sky controller van 1 van mijn Lama V4s open en zet ik een stekker op de 2 draadjes die van de batterijen la komen. Hang ik er een adapter aan.

ow en word de motor dan te heet ofzo?
en moet je dan stoppen met vliegen?
gr wessel.

Vol gas gebruik je enkel om een Crash te vermijden (bij een Co-ax / FP iig). Meestal hover je rond de 50-60% en zit je op de 70% tijdens bochten.

Voluit zullen de borstels van het motortje niet fijn vinden en zal deze inderdaad ook erg warm worden.

Het LEDje op rood is meer een waarschuwing.

Een idee is wel om het motortje van de heli te halen maar niet het stekkertje uit de 4-in-1 te trekken. Tape de motor even op een tegeltje of leg hem op een hitte vaste ondergrond (ikzelf plakte hem op een pitje van het gasfornuis). Zet je zender aan en doe de batterij erin. Gooi dan het gas vol open en laat de motor een hele LiPo op 80% gas draaien.

Dan slijt je de borstels in de motor goed in.

Als je het helemaal goed wil doen zou je het motortje in een glas gedestileerd water moeten laten draaien. Filter het water wel even vanuit de fles want soms is het niet helemaal helder.

Even ter toelichting, water geleid GEEN electriciteit. De zouten die opgelost zitten in leiding / zout / zoet water doen dit. Gedistilleerd water is pure H2O en hier kan je zonder zorgen je apparatuur in hangen.

Voor verdere toelichting over nat inlopen zou je even google moeten naslaan.

Laatst bewerkt:
Back