Harry van Melick
PH-SAM
Hallo allen
Ik gebruik de A123 LiFePo al geruime tijd als ontvanger accu en wel de '2 in line' 2300 cellen gekocht via Staufenbiel. Staufenbiel Modellbau - Willkommen !
Omdat ik voor in mijn toestellen toch gewicht nodig heb, en ik bij de ontvanger accu's redundancy wil, bestaan mijn ontvanger pakketten uit 2 sets gekoppeld via 2 Schottky diodes dan wel via een Emcotec DSPI Micro http://shop.rc-electronic.com/ (ingesteld op 5 cellen NiCd/NiMH)
Na een dag intensief vliegen moet er gemiddeld zo'n 450 a 480 mA per accu worden geladen, op een capaciteit van 2300 mA per accu dus niet erg veel.
Mijn vraag, moeten de cellen om ze fit te houden nu geregeld worden ontladen of is dit bij de LiFePo niet nodig?
Harry
Ik gebruik de A123 LiFePo al geruime tijd als ontvanger accu en wel de '2 in line' 2300 cellen gekocht via Staufenbiel. Staufenbiel Modellbau - Willkommen !
Omdat ik voor in mijn toestellen toch gewicht nodig heb, en ik bij de ontvanger accu's redundancy wil, bestaan mijn ontvanger pakketten uit 2 sets gekoppeld via 2 Schottky diodes dan wel via een Emcotec DSPI Micro http://shop.rc-electronic.com/ (ingesteld op 5 cellen NiCd/NiMH)
Na een dag intensief vliegen moet er gemiddeld zo'n 450 a 480 mA per accu worden geladen, op een capaciteit van 2300 mA per accu dus niet erg veel.
Mijn vraag, moeten de cellen om ze fit te houden nu geregeld worden ontladen of is dit bij de LiFePo niet nodig?
Harry
Laatst bewerkt: