Het probleem zijn ook niet de wat grotere motoren of de kleintjes (< 5cc) die ingebouwd zitten in iets (langzaams) met voldoende draagkracht.
Niet voor niets werd de gloeiplug motor zo populair vanwege het ontbreken van het dode gewicht van de ontsteking. Dat je spanlak oploste in de methanol woog daar niet tegenop.
Het gewicht is de reden dat ik nu de kleine modellen bij voorkeur weer met diesel vlieg. Nooit vermoed dat het ooit nog zover zou komen...
Maar al zal een OS 15 LA het weliswaar op benzine doen, het extra gewicht - ook al is het maar een fractie van de jaren 50 ontstekingen- is de nekslag voor het kistje waar hij in zit....
Voor die categorie zou het mooi zijn als glow brandstof ook nog normaal, lokaal verkrijgbaar zou zijn.
Niet voor niets werd de gloeiplug motor zo populair vanwege het ontbreken van het dode gewicht van de ontsteking. Dat je spanlak oploste in de methanol woog daar niet tegenop.
Het gewicht is de reden dat ik nu de kleine modellen bij voorkeur weer met diesel vlieg. Nooit vermoed dat het ooit nog zover zou komen...

Maar al zal een OS 15 LA het weliswaar op benzine doen, het extra gewicht - ook al is het maar een fractie van de jaren 50 ontstekingen- is de nekslag voor het kistje waar hij in zit....

Voor die categorie zou het mooi zijn als glow brandstof ook nog normaal, lokaal verkrijgbaar zou zijn.