Waar nu methanol en klotz kl200 te verkrijgen?

Het probleem zijn ook niet de wat grotere motoren of de kleintjes (< 5cc) die ingebouwd zitten in iets (langzaams) met voldoende draagkracht.
Niet voor niets werd de gloeiplug motor zo populair vanwege het ontbreken van het dode gewicht van de ontsteking. Dat je spanlak oploste in de methanol woog daar niet tegenop.
Het gewicht is de reden dat ik nu de kleine modellen bij voorkeur weer met diesel vlieg. Nooit vermoed dat het ooit nog zover zou komen...:confused:
Maar al zal een OS 15 LA het weliswaar op benzine doen, het extra gewicht - ook al is het maar een fractie van de jaren 50 ontstekingen- is de nekslag voor het kistje waar hij in zit.... :(
Voor die categorie zou het mooi zijn als glow brandstof ook nog normaal, lokaal verkrijgbaar zou zijn.
 
Maar al zal een OS 15 LA het weliswaar op benzine doen, het extra gewicht - ook al is het maar een fractie van de jaren 50 ontstekingen- is de nekslag voor het kistje waar hij in zit.... :(
500~600 gram voor een 1,5 cc, inclusief ontsteking en alles, MOET haalbaar zijn, en daar kun je ongeveer 100~110 cm wel bij in de buurt krijgen. Des te meer spanwijdte, des te meer gewicht het geheel verdraagt.
Het leuke is, dat je dergelijke torretjes kunt draaien met propellermaten die voor glow niet haalbaar zijn. Op benzine met vonk geven ze daar geen reet om.
Een ander leuk ding is dat ik in zop'n geval zo'n kistje kan vliegen met EXACT dezelfde brandstof waarmee ik ALLES vlieg, tot en met een 65 cc radial.

Maar dat is weer een héél andere discussie, die hier eigenlijk niet thuishoort.
 
Kan je nog ergens in Nederland methanol met Klotz en 5% nitro kopen? Weet iemand een adresje?
Ik kocht het altijd bij Hobby-In, maar Dennis is inmiddels met vroeg-pensioen.
Ik kan nu wel Optimix5 in België bestellen bij aerobertics.be of ercmarket.com, maar zou ik niet nog ergens in Nederland m'n lege jerrycans kunnen laten vullen zoals bij Hobby-In?
 
En wat te denken van de in Waalwijk gemixte 5% nitro, 10% wonderolie en 10% Klotz... :rolleyes:
Dat is namelijk het drankje van een SuperTigre G51 Stunt (= F2B). :yes:
 
Hobbyin is gesloten als je tenminste Hobbyin bedoeld
Dat is precies wat ik bedoel (ik reageerde op Henri)
Waar haal je dat spul dan nu vandaan?
Ik vlieg allang geen F2B meer met brandstof (ST V60), dus het zullen geen grote hoeveelheden zijn (ik heb nog wel iets staan), maar toch...
 
Zou het een idee zijn als de clubs eens om te tafel gaan zitten en het in eigen beheer gaan in en verkopen?
Dat kan maar brengt weer rompslomp met zich mee, dat zou betekenen dat de vereniging een vat methanol met een lekbak eronder nodig is, verzekeringstechnisch moet het ook verantwoord zijn en de belastingdienst kan om de hoek komen kijken bijverkoop van brandstof, en dan heb ik het nog niet over Nitro methaan, dat word zowieso een steeds lastiger probleem om te verkrijgen.
Online en in winkels is er nog zat te koop, je moet alleen ff zoeken
 
Eigen handel opzetten zou ik mee oppassen, in 200, de hoofdagent van het helivliegen eens een inkoopfacturen georganiseerd en een vole container coolpower laten komen.
Gestald bij mijn garage, 2 dagen om alles af te halen

Savonds brandweer aan de deur, container veilig gesteld en mileuboete van 7500 euro.

Komt te veel bij kijken.

Ik bestel nu gewoon een volle doos van 30% nitro voor schappelijke prijzen rechtstreeks bij rapicon in spanje, netjes aan de deur bezorgd

Rapicon.es
 
Back
Top