Zo ongeveer ja. Je hebt alleen de accu nodig. Zolang hij snel genoeg kan ontladen(de C rating) en hij een passend voltage heeft(6-7 cell NiMH, 2-3S LiPo), kan hij makkelijk in je auto. Zolang de ontlading gelijk is aan of hoger is dan dat van je huidige accu, weet je dat je goed zit. Als je het zeker wilt weten, kun je het ook uitrekenen.
Ah x C rating is maximaal ampere waarin de accu kan ontladen. Als je bijvoorbeeld een 5200mAh accu hebt met een C rating van 30(zoals ik, en dat werkt prima voor een Brushed auto)dan is het:
5200mAh :1000 = 5.2Ah x 30 = 156 ampere. Een brushed auto zoals de mijne(ECX Ruckus 2WD) gebruikt lang niet zoveel, (en al helemaal niet als de motor is opgebrand

) en zelfs in brushless vorm zal hij dat nog lang niet verbruiken. Eerder zo'n 80-100 ampere. Een Slash(VXL?) lijkt me ook niet, en met een 40C accu zit je dus al helemaal goed. je kan nooit te veel hebben

De ontlading is namelijk ook niet hoeveel stroom de accu door de motor heendouwt, maar hoeveel stroom hij aan de motor kan voeren. De c rating kan niet "te hoog" zijn, want al heb je een 10C accu of een 500C accu, als de motor maar een 5C accu nodig heeft zal de accu ook maar 5C geven.