Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

Mooi vaarbeeld Roel! De boeggolf net aan de railing. Goed gevormde romp dat ze met zulke kleine schroeven zo'n snelheid haalt. Lengte loopt! Flink schip om mee te varen en te manoeuvreren. En meekijken door middel van een camera voegt een extra dimensie toe. Gr. Klaas.
 
Klaas: IJN Yamato (en haar zusterschip) waren de eerste schepen met een bulbsteven. Bewijs dat de toenmalige Japanse hydronamische ingenieurs hun tijd best wel vooruit waren.
 
Hallo,

gisteren effe gaan (test)varen met Happy Hunter II met een ponton op sleep.
ik moet nog oefenen om "correct" te varen. Dit was juist een test!


Hier een video gefilmd vanop het ponton

 
Vanavond toch nog een proefvaart gemaakt met de geupdate Coast Guard.
Ook mijn zoon was er bij met een jongere variant.

Gewichtje verwijdert uit de boot voor een goede dwars balans en verder...................PERFECT! :) :D
 

Bijlagen

  • IMG_4959.JPG
    IMG_4959.JPG
    138 KB · Weergaven: 198
  • IMG_4964.JPG
    IMG_4964.JPG
    173,8 KB · Weergaven: 198
11893929_999082120143937_3025263369951573291_o.jpg


en de shark en de skipjack maar ik ben van die boot niet tevreden die gaat terug op de werf

gr raf
 
Met Harm en Peter in het Haventje van Maasdam.
Prachtig weer en erg gezellig. Peter bedankt voor je vruchtenvlaaitjes.
Zijn jullie weer een beetje "op stoom", over stoom bijgepraat dus?

IMG_4959.JPG
 
Over stoom raak je nooit uitgepraat.
Dank voor de gezellige middag.
Morgen mijn PIC onder het mes, want die rekent niet meer met de waardes die hij krijgt van de keteldruk en stuurt de brander daarna niet meer aan.
Geen idee wat er mis zit.
Hij leest nog wel de druk ,die wel verandert (hij volgt de manometer) en de stand voor de brander van de zender(uit of hand/aan), maar doet er niets mee.
 
Harm, Peter en Bertus,
Leuk om jullie een keer ontmoet te hebben.
Helaas voor mij een onmogelijk tijdstip, misschien dat we elkaar in de toekomst nog eens tegen komen en dan wat langer kunnen kletsen.
Heerlijk om naar die stoomsleper te kijken, ga nu ook aan de bak hier om wat van die Volharding te maken.
Oh ja, Harm, net nog even opgemeten.
Van kop tot kont is het 164cm, gangboord naar gangboord is het 38cm, ik vond jouw sleper al enorm groot.
Misschien stiekem toch een beetje verkeken op mijn sleper, vanavond de schuur ingedoken en nog eens even goed gekeken.
Het is wel een bakbeest...pffffffff, maar waanzinnig als ze vaart.


Groetjes,
Marco
 
Bertus, Harm en Marco


Was een leuke vaardag, weer veel van Harm over het stoomvaren en zijn Automatische machinekamer geleerd. Hoewel is wel appart met de Laptop aan het water nieuwe software, in de stoommachinekamer over zetten. Nu het kleine foutje er nog uit zien te halen Harm, maar dat zal wel lukken weet ik.
Bertus, wees gerust zolang de bakker nog zulke lekkere Koffiebroodjes bakt zal ik, als we langere tijd varen de moeite nemen om ons van dit lekkernij te voorzien.
Tot de volgende vaar dag.
En Marco veel succes met de Volharding.

Groet Peter


IMG_6035.JPG
IMG_6035.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_6038.JPG
    IMG_6038.JPG
    140 KB · Weergaven: 220
Foutje is er al uit.
Was een programmeerfout die zich gisteren pas openbaarde........:(

Nu de ketel nog spuien en de klepkast inspecteren.
O ring versleten na 3 jaar?????
 
Wat een fraaie vaardag! :D
Heerlijk gevaren en gekletst met Harm en Bert.
Perfect! Ware het niet dat.......................................?!? Moeten jullie maar aan Bert vragen.
Hieronder een paar foto's.
 

Bijlagen

  • IMG_5066.JPG
    IMG_5066.JPG
    159,4 KB · Weergaven: 227
  • IMG_5069.JPG
    IMG_5069.JPG
    185,6 KB · Weergaven: 228
  • IMG_5070.JPG
    IMG_5070.JPG
    206,6 KB · Weergaven: 204
Nieuwsgierig... :confused:
Gezien de Helgoland kan ik me voorstellen dat deze op zijn kop lag :eek:
Heb dat in mijn jonge jaren met harde zijwind regelmatig gehad.
 
Wat een fraaie vaardag! :D
Heerlijk gevaren en gekletst met Harm en Bert.
Perfect! Ware het niet dat.......................................?!? Moeten jullie maar aan Bert vragen.
Hier de uitleg voor ......................:
De grootste angst van iedere schipper.
Volop water om je heen en dan ........... brand aan boord.:eek:
Het overkwam mij vandaag.
Scheepje is pas enkele maanden in mijn bezit en heb hem - nadat ik hem van iemand overgenomen had - grondig nagekeken, vervangen wat er eventueel vervangen moest worden zoals afdicht ringentjes en daarna al menig uurtje probleemloos mee gevaren.
Vandaag zijn keteltje weer opgestookt en nadat alles gecontroleerd en klaar was in het water gezet.
Ver genoeg uit de kant om er moeilijk bij te kunnen ........... brand aan boord !!! ............ en jawel dan vallen de functies om terug naar de kant te komen dus ook vrijwel direct uit.
Dankzij het kordaat optreden van Harm en zijn hark (die hij bij had) kon de ondergang naar de bodem van de Binnenmaas ter nauwer dood voorkomen worden.
Toen hij hem vast had en de boot in zijn geheel en nog brandend een keer onder water geduwd had was het vuur uit.
Op onderstaande foto's is te zien dat het niet lang meer had moeten duren.
Harm nogmaals bedankt!
Nu wacht er een ingrijpende reparatie klus - de romp is kunststof (denk ABS) - en zal ik moeten kijken of hier nieuwe stukken in te zetten zijn of dat ik op zoek moet naar een gebruikt rompje (nieuw worden ze volgens mij niet meer gemaakt).
Als er dus iemand bij toeval nog zo'n rompje heeft of weet hoor ik dat heel graag.

Na alle leed overzien te hebben had ik gelukkig mijn spits ook nog bij en heb daarna met dit schip nog heerlijk kunnen varen.

full

Hier nog niets aan de hand.

full

full

Beelden zeggen genoeg.:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Bert nou wordt het spannend en kan ik je foto's niet zien. Was het zo erg?
Succes met de wederopbouw.
@harm heb jij niet ergens een plekje op je boot voor een bluskanon?
Roelof.
 
Laatst bewerkt:
?
En dan meteen een ROV aan boord om de volgepompte en daarna gezonken boot op de bodem te gaan zoeken?
Hele nare ervaring hoor dit.
Ik heb zelf ooit een brandblusser moeten leegblazen toen ik met wasbenzine en wat problemen met mijn vergasserpijp brand in de sleper had: dat is echt niet prettig als dan door je heen schiet "mijn boot" . . . .
 
Back
Top