Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Er zit nog wel een adder onder het gras...

De eis voor een bewijs van kennis van de luchtvaartregels is ook een onderdeel van de nieuwe regels.
Vind ik geen probleem, ben er zelf blij mee, maar wellicht wel een kostenplaatje.

Geeft de glazen bol ook aan of dit middels een (Overheids) test of examen gaat geschieden?

Riekt naar brevet. Kunnen de clubs ook eens hun rol spelen, als een brevet ook door een niet lid behaald zou kunnen worden.

Ik zie de verzekering dat ook nog wel roepen op basis van een dergelijke formulering.

Ziehier de huidige tekst uit mijn polis in België. Redelijk ruim!

d85b2db8f03ae827ba271d5199b77141.jpg

Daar zie ik alleen een grijze wolk..

Ah, het zou mooi zijn als je (ik als wildvlieger) middels een certificaat aan kunt tonen dat je kennis hebt van de geldende regels, bekwaam bent om te vliegen en aan kunt tonen dat je verzekerd bent. Dat zou ik een goede stap vinden.

Foto van een fb pagina van wormerveer.
Dat ligt toch binnen het schiphol gebied?
Ben niet bekend met drone regelgeving. Maar de vliegtuigen vliegen hier bijna rechtboven aan voor schiphol

Mvg Tug.nl aka Roald
FB_IMG_1531854958532.jpeg

Ach, ik zie ze hier in de aanvliegroute van zestienhoven dat daarnaast ook nog laagvlieg gebied is, ook vliegen, zonder dat ze zelfs maar zicht op de drone hebben. (10 minuten kompleet uit zicht)
Het is toch niet tegen te houden.

Back