Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar zijn onderhandelingen over gaan de geweest echter die zijn op niets uitgelopen.Had er dan een veld van gemaakt voor particulieren
Kijk...en dit gebeurt er als er teveel gevlogen wordt op hoogtes en plaatsen die niet zijn toegestaan: "De Directie Luchtvaart overweegt op korte termijn aanpassingen te doen aan de indeling van het luchtruim. In de eerste plaats vanwege SERA, maar ook vanwege andere overwegingen zoals de toename van het aantal waarnemingen van vliegende objecten op lage hoogte. Hiermee wordt bedoeld de toename van het gebruik van zogenaamde drones dat gepaard gaat met een toename van het aantal near misses."
Bron: KNVvL
Dat is dus te danken dat het spul in elke speelgoedwinkel verkocht wordt en de mensen die dit gekocht hebben zich niet op de hoogte stellen van de regels en maar wat doen
Appelen met appelen vergelijken he AadLekker bezig :-( . Het zijn bij ons juist de electrovliegers die het probleem veroorzaken. Geluidstechnisch dan. Alle brandstofmodellen zijn geluidsgekeurd en maken minder geluid dan menig elektro toestel. Bij mij in de landing overstemd mijn inlaatgeruis het uitlaatgeruis, stationair puft het een beetje. Als er een elektro Zagi gaat vliegen hoort niemand meer zijn brandstofmodel. Beetje kortzichtig naar mijn bescheiden mening. Goed gedempte viertakt is muziek! Gewoon een 15 cc viertakt op 76db gemeten op 7 meter afstand, daar heeft niemand last van!
Niet generaliseren.
Daarom staat dit natuurlijk ook op de site van de eigenaar van voormalig vliegbasis Soesterberg; het Utrechts Landschap:
Bron: Praktische informatie - Utrechts Landschap
Bekijk het gewoon even van de praktische kant: het is een natuurgebied, waar mensen wandelen en fietsen. Ik denk dat de boswachter er gewoon niet op zit te wachten dat er bezoekers ondersteboven worden gevlogen door mensen die even hun racequad aan het testen zijn (of dat wat minder fortuinlijke vliegers buiten de paden gaan banjeren of in bomen gaan klimmen, op zoek naar hun model)
Lijkt je dat niet logischer dan dat men bang is dat er een vliegtuigje op een munitiebunker terechtkomt?
Ik heb deze pagina zelf ook gecheckt en kan je vertellen dat deze regel er pas is komen op te staan nadat thom en ik waren gepakt. Duidelijk voorbeeld van "oops we waren het vergeten maar geven ze toch een boete en zetten het snel op de site neer". Voor de rest zijn we ook zeker niet van plan om er uberhaupt nog te gaan vliegen. Het was inderdaad gewoon dom. En met misschien iets meer nadenken hadden we het wel kunnen weten. Maar daar is het nu te laat voor.
We snappen ook zeker dat er inderdaad mensen zijn die zo dom zijn om veels te laag, snel etc te gaan vliegen en mensen in gevaar brengen. maar dat deden wij niet. Maar ik snap wel dat ze daarom ons daar ook weg wouden hebben.
Het enigste wat ik dus aan iedereen kan meegeven is, kijk uit wat je doet en waar je het doet. Wij hebben de fout gemaakt. en denken er nu aan. Andere kunnen hier dus ook wat aan doen.
Als er vanuit de verkoophoek samen met de overheid een schrijven per radiografisch vliegend artikel gedaan wordt (hoeft niet meer dan een a4 te bevatten ) dan zijn de mensen geinformeerd .