WAARSCHUWING!!! Vliegen op EX vliegbasis Soesterberg NIET TOEGESTAAN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het zo zonde dat dit veld gesloten is
Had er dan een veld van gemaakt voor particulieren
Er kan moeilijk gezecht worden door mensen die in de buurt worden
dat ze niet wisten dat er een vliegveld lag waar herry vanaf komt

maar dit is iets tiepies nederlands

Kijk...en dit gebeurt er als er teveel gevlogen wordt op hoogtes en plaatsen die niet zijn toegestaan: "De Directie Luchtvaart overweegt op korte termijn aanpassingen te doen aan de indeling van het luchtruim. In de eerste plaats vanwege SERA, maar ook vanwege andere overwegingen zoals de toename van het aantal waarnemingen van vliegende objecten op lage hoogte. Hiermee wordt bedoeld de toename van het gebruik van zogenaamde drones dat gepaard gaat met een toename van het aantal near misses."

Bron: KNVvL

Dat is dus te danken dat het spul in elke speelgoedwinkel verkocht wordt en de mensen die dit gekocht hebben zich niet op de hoogte stellen van de regels en maar wat doen

Lekker bezig :-( . Het zijn bij ons juist de electrovliegers die het probleem veroorzaken. Geluidstechnisch dan. Alle brandstofmodellen zijn geluidsgekeurd en maken minder geluid dan menig elektro toestel. Bij mij in de landing overstemd mijn inlaatgeruis het uitlaatgeruis, stationair puft het een beetje. Als er een elektro Zagi gaat vliegen hoort niemand meer zijn brandstofmodel. Beetje kortzichtig naar mijn bescheiden mening. Goed gedempte viertakt is muziek! Gewoon een 15 cc viertakt op 76db gemeten op 7 meter afstand, daar heeft niemand last van!
Appelen met appelen vergelijken he Aad :-) Een pusher zoals een Zagi maakt altijd meer lawaai.

Goed zo jongens maak elkaar het leven maar zuur heeft de overheid straks nog weinig te doen.
Alleen dit artikel te lezen, en dan een besluit te nemen.

Niet generaliseren.

ik generaliseer niet . het voorbeeld is al ruimschoots te zien op de ginkelse heide (daar wordt erg veel wild gevlogen op nog geen 500 meter van het modelvliegveld en dus op miltair oefenterrein ). Ook barst het van de overtuigende filmpjes op joubuis hoe het niet moet .
Als er vanuit de verkoophoek samen met de overheid een schrijven per radiografisch vliegend artikel gedaan wordt (hoeft niet meer dan een a4 te bevatten ) dan zijn de mensen geinformeerd . Persoonlijk wil ik ze niet wegjagen ,ik help ze liever samen op het veld en wijs ze op mogelijkheden .
wildvliegen kan heel goed ,maar dan buiten de woonwijken . een weiland met toestemming van de grondeigenaar kan al perfect zijn (en hier zijn voorbeelden genoeg van ) . De overheid is niet alleen verantwoordelijk , de mensen die ermee omgaan nog veel meer . Het lijkt mij logisch dat als voorbeeld een multicopter van 500 gram er vandoor kan gaan met 50km/h dit toch aardig wat letsel en schade kan veroorzaken ,laat staan dat dit omlaag komt vanaf 50 meter .
Het is vaak zo dat dit spul door de ouders gekocht wordt voor hun kinderen . De kinderen gaan de deur uit en weg is het toezicht ,kinderen kennen nog geen verantwoording (ja als het te laat is ). En hierbij kan juist goede info van te voren helpen .

Daarom staat dit natuurlijk ook op de site van de eigenaar van voormalig vliegbasis Soesterberg; het Utrechts Landschap:
Bron: Praktische informatie - Utrechts Landschap

Bekijk het gewoon even van de praktische kant: het is een natuurgebied, waar mensen wandelen en fietsen. Ik denk dat de boswachter er gewoon niet op zit te wachten dat er bezoekers ondersteboven worden gevlogen door mensen die even hun racequad aan het testen zijn (of dat wat minder fortuinlijke vliegers buiten de paden gaan banjeren of in bomen gaan klimmen, op zoek naar hun model)
Lijkt je dat niet logischer dan dat men bang is dat er een vliegtuigje op een munitiebunker terechtkomt?

Ik heb deze pagina zelf ook gecheckt en kan je vertellen dat deze regel er pas is komen op te staan nadat thom en ik waren gepakt. Duidelijk voorbeeld van "oops we waren het vergeten maar geven ze toch een boete en zetten het snel op de site neer". Voor de rest zijn we ook zeker niet van plan om er uberhaupt nog te gaan vliegen. Het was inderdaad gewoon dom. En met misschien iets meer nadenken hadden we het wel kunnen weten. Maar daar is het nu te laat voor.

We snappen ook zeker dat er inderdaad mensen zijn die zo dom zijn om veels te laag, snel etc te gaan vliegen en mensen in gevaar brengen. maar dat deden wij niet. Maar ik snap wel dat ze daarom ons daar ook weg wouden hebben.

Het enigste wat ik dus aan iedereen kan meegeven is, kijk uit wat je doet en waar je het doet. Wij hebben de fout gemaakt. en denken er nu aan. Andere kunnen hier dus ook wat aan doen.

Dom was het ook, maar ik denk dat dat wel duidelijk is! Dus daar hoeven we geen pagina's over vol te schrijven. Als je geluk heb hebben zij geleerd het op de website te zetten en te voldoen aan het kenbaarheidsbeginsel en komen jullie weg zonder bekeuring.

Ik heb deze pagina zelf ook gecheckt en kan je vertellen dat deze regel er pas is komen op te staan nadat thom en ik waren gepakt. Duidelijk voorbeeld van "oops we waren het vergeten maar geven ze toch een boete en zetten het snel op de site neer". Voor de rest zijn we ook zeker niet van plan om er uberhaupt nog te gaan vliegen. Het was inderdaad gewoon dom. En met misschien iets meer nadenken hadden we het wel kunnen weten. Maar daar is het nu te laat voor.

We snappen ook zeker dat er inderdaad mensen zijn die zo dom zijn om veels te laag, snel etc te gaan vliegen en mensen in gevaar brengen. maar dat deden wij niet. Maar ik snap wel dat ze daarom ons daar ook weg wouden hebben.

Het enigste wat ik dus aan iedereen kan meegeven is, kijk uit wat je doet en waar je het doet. Wij hebben de fout gemaakt. en denken er nu aan. Andere kunnen hier dus ook wat aan doen.

Als er vanuit de verkoophoek samen met de overheid een schrijven per radiografisch vliegend artikel gedaan wordt (hoeft niet meer dan een a4 te bevatten ) dan zijn de mensen geinformeerd .

Go, dat verkondig ik al jaren, maar wordt ook al jaren afgeschoten hiervoor, ben zelfs al bedreigd hiervoor omdat ik het blijf volhouden. De "bonden" die de modelvliegers schijnen te vertegenwoordigen bij de overheid moeten dit doen, maar helaas dat zijn vrijwilligers die daar geen tijd meer voor hebben.

Als je als vrijwilliger een willekeurige bestuursfunctie aanvaard weet je dat dit heel veel van je vrije tijd gaat opslokken en je er heel veel werk in zult moeten steken om het goed te doen. Ik ben zelf ongeveer 10 jaar voorzitter geweest en weet hoeveel tijd het kost, ik moest toen bijna alles alleen doen. Maar gelukkig ben ik daar nu van bevrijd en doe ik nu wat ik wil doen en heb weer plezier in het vliegen.

en ja, ik denk dat zelfs hobbyking daar best wel aan zou willen meewerken, zeker als de douane ineens alles van hun eruit pikt................

De grote grap is, in eerdere discussie's stel ik dit ook al voor.
( voorlichting vanaf de verkoper )..
Eventueel vanaf MBF ( gebruik je google hits ) met een eenvoudige do/do not pagina.

Papiertje.. paar simpele regels en verzoeken erop, en met wat leuke plugs voor vliegclubs.

Wil niet, kan niet, werkt niet van de kant van de -serieuze hobby modelbouw vliegers.

Als je zelf niks wilt doen, zal er ook niks veranderen.
Zou een mooi klusje zijn voor de KNvvM , meteen goeie promotie kans.

Boe - en - kut - roepen kan iedereen, en daar zijn veel rc-vliegers erg goed in.
Niet allemaal... maar wel veel.

Ik denk , als jij hobby-king een pallet a4'tjes stuurt met het verhaal
"behoud uw handel en zorg dat klanten dit krijgen" ...
Wedden dat die het erbij steken ?
Of gewoon zelf even een paar printjes maken.

Eigen belang is een goede motivatie voor bedrijven :)

Betere handhaving op Soesterberg heeft waarschijnlijk ook te maken met dat diegene die het beruchte DOM filmpje maakte ook een mooi filmpje van Soesterberg had gemaakt ;)

[media=youtube]7QNo3_1obG4[/media]

...zodoende vond men het ook eens tijd om daar te BOA-en.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou binnenkort dus een overview van Schiphol. Sorry, ik bedoel Schiphol van Overview ;) En daarna is het klaar hoop ik.

Martin

Als schiphol in opdracht zo'n filmpje laat maken hoeft niemand dat meer te doen, je bent dan toch niet meer de eerste, direct een duidelijk verhaal erbij met een verwijzing naar de regelgeving en dat degene die het wel doet een fikse boete te wachten staat (en die dan ook daadwerkelijk krijgt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back