WACO SRE 1/6

Ga jij ze vast zetten?
Ja, ik wil 1 van beide zijden vastzetten en de andere eraan schuiven. De connectors klemmen goed en zijn evt te borgen met 3 boutjes (er zit standaard draad in een van de connectors).
De solderingen zullen het ook wel houden zolang je zorgt dat er niet een halve meter kabel heen en weer slingert achter de connector. eventueel kun je dus in de buurt van de connector het kabel straktrekken en dan verderop een kleine lus maken met je overlengte.

Jitze, ik ga voor de ronde DIN connector.
Als je die zou willen halen voor mij, heel graag.
Graag met 8 pins, dat is toch het maximale? Ik wil graag beide stekkers los laten hangen om problemen door trillingen te voorkomen.

Bedankt! Ik zie dat je ook een type kunt krijgen die je vast kunt zetten, bijvoorbeeld op een PCB. Maar die wil ik dus niet in dit geval, graag de losse ronde stekker voor zowel male als female :)

dus hoeveel stekkers totaal?

edit: ik haal ze morgen wel, dan weet ik zeker hoeveel ik er moet hebben.
kijk ook nog even hiernaar: http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN_connector

Kan een leuke gewichtsbesparing zijn, zeker als je veel connectors gebruikt. De pennen zijn alleen iets kwetsbaarder, vergelijk het met PS/2 aansluitingen op je pc.

Laatst bewerkt:
2 male en 2 female.
De kleinere versie is misschein wel wat handiger omdat een kleiner gaatje dan genoeg is.
Ik heb geen idee of dit net zo veilig is...

kleine is lichter, dus is ook weer minder gevoelig voor trillingen.

ik was even bang dat je van beide 4 nodig had... ik zal eerdaags eens kijken wat er te krijgen is.

Nee hoor, 2 van allebei. Bedankt alvast!
zo, net ff gehaald. met 9 euro totaal ook vele malen goedkoper dan conrad! solderen gaat een leuke klus worden, het is erg klein allemaal!
zal ik anders alvast van beide 1 extra halen uit voorzorg? k moet er toch nog een keer langs voor mezelf.

en pm me je adres, dan stuur ik het op.
groet, jitze

De romp is nu ook thuis...
Nu kijken waar ik mee verder ga...

Ik kan verder met de vleugels, of de detail in de cabine... Of de bevestiging van de onderste vleugels maken...

Eindelijk weer wat vorderingen. :banana:

De bevestiging voor de onderste vleugels is zo'n beetje af. Heeft een hele avond gekost om alles goed uitgelijnd te krijgen... Een gedoe, maar goed, het moet goed zitten.
Het plaatje dat tussen de rompzijkanten zit om de inslagmoeren vast te houden mag nu permanent vastgelijmd worden en dat geldt ook voor de twee houten pennen in de voorlijst van de vleugel, die trouwens ook een stukje doorlopen om ook door wat triplex in de vleugel heen te gaan.

Wel leuk om nu die N-struts te maken denk ik, en de bevestiging voor de bovenste vleugels, dan kan ik alles lekker in elkaar zetten! :cool:

De stekkers heb ik ook van Jitze ontvangen gisteren, dus daar kan ik ook aan beginnen. Moet ik wel even kijken of ik misschien een deel van de verlichting kan inbouwen, anders wat losse snoertjes maken...

Hier is het malletje voor het volgende stukje wand:

img8794wc.jpg

Achter dit stukje (bekleede) wand lopen de kabels voor twee servo's (hoogte- en richtingsroer en het lampje dat onder de onderste vleugels komt:
img8788.jpg

Nu moet er nog één kabel helemaal door de staart heen voor het lampje (LED) dat achterin het richtingsroer komt. Kan die storing veroorzaken als die te dicht bij mijn antennekabeltje ligt? (Ik vlieg op 35MHz)
De antenne loopt ook door de staart, langs de linker rompzijkant...

Laatst bewerkt:
Ik vlieg op 53MHz
Heee hebben we een nieuwe frequentie erbij ;-)

Het kan storing veroorzaken, doe hiermee eerst een geode range check met lampen uit en aan en manouvreer de kist in elke mogelijke positie.

Heb ooit op Ede een mooie schaal Cessna door zijn boordverlichting dioe stoorde de grond in zien gaan en dat zou zonde zijn.

Het kan zeker wel maar misschien moet je dan wat spelen met de plaats van de draden en antenne.

Back