WACO SRE 1/6

Bedankt voor je bod Jitze!
Heb je misschien ook wat Airport Charts (of heten ze anders?)?
Dat is wat ze volgens mij zijn.

Dat zonlicht komt vanzelf binnen ;)

Kim, op dit moment heb ik geen airport charts. Als je een paar weekjes geduld hebt...ik begin binnenkort namelijk met afstuderen bij mn oude vrienden (Fokker), en daar zit iemand die ze wel kan regelen voor me.

wat betreft het printen even een wild idee: kun je niet je printer foppen door een witte cartridge/toner op de plaats van de zwarte erin te stoppen?

Laatst bewerkt:
Bedankt Jitze.
Ik denk niet dat er een witte xartridge verkrijgbaar is voor deze printer.
Anders was dat wel leuk geweest. Maar gelukkig weet Henri raad en helpt mij ermee.

Een printer doet wat jij zecht
stel je haat naar je tekstverwerker
je zet het papier op zwart en typt daar de tekst in
dan print de printer het zwarte en laat de leters wit
ijgelijk zo een beetje omgekeerd printen
Zo hen ik ook een deel van het dasbord van mijn D21 gemaakt

Dat is ook zeker zo, maar mijn dashboard is een specifieke bruin, en niet zwart.
Als ik het zo zou doen, zou ik een zwarte achtergrond om de tekst heen hebben, snap je? En het is te moeilijk om de achtergrondkleur op de computer precies gelijk aan de verf op het dashboard te krijgen.
Henri is heel goed met digitale beeldbewerking en gaat van mijn foto's van de 1:1 het hele dashboard op de computer maken.

Nu blijf ik met het probleem van al die witte tekst zitten.....

Zonder te twijfelen aan de kunsten van Henri - ik heb wel eens hele kleine wrijflettertjes in het wit gezien.
Zoek eens bij de plastic modelbouwjongens, Verlinden productions had ze dacht ik.

Ik heb daar even gekeken, maar vind alleen 'aircraft stencilling'. Dat is wel witte tekst, maar dan heb je alleen specifieke woorden en de maat van de tekst staat er ook niet bij. Helaas...

De kleinste wrijfletters die ik heb zijn 2,5mm van DecaDry. Ik weet niet of ze nog kleiner te krijgen zijn, uiteraard wel groter in verschillende stappen.

HIER een overzicht van de witte letters. De betere boekhandel heeft ze op voorraad en per velletje ;)

Gr. Teus

Bedankt Eric.
Dat is wel een heel mooi systeem. Dat ga ik zeker onthouden.
Misschien is het wel een keer de investering waard.

Vordering

Hallo allemaal!

Het is weer even geleden, maar nu weer even een update.
Ik ben afgestudeerd en inmiddels zelfs aan het werk.
Ik kan nu weer wat tijd aan de hobby besteden.

Ik ben bezig geweest met een sluitingsysteem voor het deurtje, ik wilde dat deze net als bij de echte gesloten werd. Dus een functionerende deurklink; waarbij je de klink niet omlaag hoeft te doen bij het sluiten: het deeltje dat in en uit schuift is niet direct verbonden aan de klink zeg maar. Die kan onafhankelijk schuiven maar gaat wel naar binnen als je de klink omlaag doet.

Na wat gepuzzel wat in elkaar gezet, en gelukkig werkt het super!

Een paar foto's:

deursluiting016.jpg

De bruine delen zijn van Tufnol, het draaiende deel is een stukje overgebleven stuurstang met platgeslagen messing buis eraan gesoldeerd en de veer is verenstaal (door één van mijn kinderen tot 0,2mm geslagen).

deursluiting018.jpg

deursluiting007.jpg

deursluiting021.jpg

Dit stukje is gemaakt van een stukje blik van een fietsband plaksetje...

En natuurlijk de echte er ook even naast:

zoomedina.jpg

Dus dan kan ik de binnenkant van de deur bekleden en dan is de bekleding van de wanden daarmee klaar.

Hey Kim,

inderdaad lang geleden! Leuk dat je de draad weer opgepakt hebt, het ziet er weer heel erg goed uit!

Hi Kim,
Dat ziet er goed uit! Als er nog een deur bij me thuis moet worden afgehangen dan ga ik je hulp in roepen :mrgreen::mrgreen:
Groeten,
Bart

Back