WACO SRE 1/6

De knoppen op de radioo staan op de echte recht.
Op de foto komt het door de lenshoek.

Mooi werk hoor Kim maar die radio............................. ;-)

Komt vast goed :yes:

Ach ja, die radio ook maar wat meer aandacht geven dan. Sorry Ton, ik denk niet dat ik deze zomer haal... Zou ik wel heeeel erg fijn vinden, maar ik zie het niet gebeuren.
Ook niet als ik die radio zo laat ;)

Ik moet nog even kijken of ik dan de radio helemaal zonder foto op de achtergrond maak. Als ik de foto op de achtergrond gebruik, zal die eerst aangepast moeten worden, want als ik er knoppen op plak zul je een deel van de knop op de foto zien uitsteken, omdat die daarop schuin staat...

Als ik de foto op de achtergrond gebruik, zal die eerst aangepast moeten worden, want als ik er knoppen op plak zul je een deel van de knop op de foto zien uitsteken, omdat die daarop schuin staat...

:confused:

Staan de knoppen op de radio echt onder een hoek of komt dat door de lens? Als ze niet onder een hoek staan en je besluit om de radio er in 2D op te plakken, heb je misschien wat aan onderstaand plaatje:

full

Grt, Ram6

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, ik heb het verkeerd begrepen. Ik had de foto uit dit draadje (pagina terug) gebruikt, in de veronderstelling dat jij die als basis gebruikt voor de radio, niet dus (niet goed gelezen, :hammer:)

Grt, Ram6

(in PS de knoppen recht gezet)

Grt, Ram6

Ik wil de foto als achtergrond gebruiken en er dan knoppen op maken, eigenlijk net als de rest van het dashboard. Ik heb Jasc Paint Shop Pro hier, kan ik daarmee de knoppen recht maken dan? Welke functie gebruik jij daarvoor Ram6?

En hoe doe jij het, Henri?

Hoi Kim, het programma welke jij noemt ken ik niet. Zelf doe ik `t met Photoshop; copier de knoppen uit de foto (nieuwe lagen), snij ze doormidden en spiegel de goede zijde om zijn as zodat het een rondje wordt. Rondje (top van de knop) met tekst eroverheen gecentreerd. Op z`n plek zetten en de achtergrond (achter de knoppen) gelijkmatig van kleur maken en dan weer één laag van maken.

Grt, Ram6

EDIT: Als je de file mailt, wil `t ook voor je proberen.

Laatst bewerkt:
Zal ik mijn photoshop plaatje van de radio aan Ramses mailen? Ik heb er geen tijd voor. Ramses, PM me even je mail adres.

Hoi Kim,

Even een vraagje, wat staat er bij knop 5 tussen off en on?

Radio_WACO_01.jpg

Zou je verder willen aangeven van welke nummers je de knoppen in 3D maakt en welke niet. Van de knoppen welke je 3D gaat maken laat ik dan de knop weg op de foto zodat `ie er zeker niet onderuit komt, je kunt `m dan op de rode stip plakken. De knoppen welke je 2D laat, plaats ik dan terug op de foto.

Een goed 2011,
Grt, Ram6

Laatst bewerkt:
Eric, bedankt voor de info en deze foto! :D Ik had geen vergelijkbaar lettertype om de cijfers 1200 terug te zetten, maar uit deze foto kan ik ze copieren zodat `t lettertype ook overeenkomt.

Grt, Ram6

Ter info
1200 is de code die ze in de USA instellen als ze buiten gecontroleerde zones vliegen hier in europa is dit normaal 7000 (VFR Squalk)
mocht je meer afbeeldingen nodig hebben, kun je evt op, KT76A afbeeldingen-Google , voor de GPS/com/nav unit naar GNS430 en voor de intercom/audio selector naar PMA4000

ps mooi resultaat van die bewerkte afbeeldingen :thumbsup::

Laatst bewerkt:
Thanks voor de type aanduidingen en info! :D
`kHeb die cijfers en scherpere knoppen van andere foto`s kunnen halen.
Ziet er iets strakker uit:

Radio_WACO.jpg

Grt, Ram6

Laatst bewerkt:
Sorry, ik bn even ziek geweest, ben nog niet helemaal beter...
40 graden koorts gehad....

Wow wat een hoop prachtige informatie, bedankt Eric en Ramses!!!
Knap Eric dat je zo kon zien welke apparaten er in de WACO zitten.

Ramses, ik wil wel alle ronde knoppen maken.
De platte knopjes hebben weinig reliëf, ik denk dat ik ermee weg kom die gewoon te laten op de foto, toch?
Oh, en 10 is een stekker. Die hoeft ook niet op de foto.

Back