Merkte je nou ook echt het verschil in performance of zou je zeggen dat het model van 1924 ook zomaar in 1970 zou kunnen winnen. Maar dan in de juiste handen.Toon...dat waren toen voorschriften..niet de cockpit op zich maar een minimale romp doorsnede oppervlak ( en het stabilo tig % van het totale oppervlak).
De Allan King ( 1954 winner) heb ik gemaakt..weet fff niet meer waar die nu is..zit mogelijk bij ons clublid Herbie...die er dacht ik 2 of 3 stuks van me heeft...
Ik heb in de periode 2000 tot 2005 8 van deze kisten gemaakt ( meestal de WK winnaars van weleer) Staan er nog 2 van hier. ( van 1937 de Korda en de Bristol..en van de Korda staat hier ook nog een bouwdoos). Ze zijn er alle 8 nog..staan zo hier en daar..
Op enig moment had ik alle docu compleet..van 1924 tot 1970..alle Wk winnaars..namen,verslag..foto..bouwtekening..mappen vol..
Erik de Korda en de Allen King heb je me nog mee zien vliegen...incl lontje als DT timer...ook de grote geel/blauwe uit de mid fifties toen de Tsjechen de wereldranglijsten aanvoerden..heb ik regelmatig mee gevlogen op Garderen.
Mijn 1e wakefield in 1967 gebouwd..en die ( 1967 WK winnaar uit Finland) zien we weer op het filmpje van 1967 zie ander topic hier.
Ben wel benieuwd naar welke modellen de WK's hebben gewonnen en de verschillen.