Waku-combat: Pibros war

Ik snap dat het gaat om lol en combat. Het was ook niet bedoeld als advies om een goede zwever neer te zetten. Maar als jij de snelste hebt is dat een reuze voordeel in het 'gevecht'. :snipersmile::2gunfire:
En of je nou profiel X of Y snijdt uit schuim ....

:mrgreen: Dirk.

Ik heb gisteravond de verlichting ingebouwd.

Vanavond gaan de servo's, ontvanger, accupack en houten versteviging met bungee haak erin.

DSCN5927.jpg

Zwaartepunt bleek wat lastig te bereiken. Alle onderdelen met dubbelkleef en tape op een plekje gezet, de bovenkant even dichtgevouwen en vastgetaped, en dan maar checken of je goed zit. De hele handel zit nu behoorlijk voorin. Maar de plekken zijn bepaald, dus ik kan nu plaats maken in het schuim voor de diverse electronica.

Vincent

Liek,

Het schiet al aardig op, hoor! Van 't weekend heb ik de servo's, verlichting, schakelaar en ontvanger een plekje gegeven.

De accucellen gesoldeerd en 3x gecycled op de lader. Dat duurde twee dagen, omdat voor deze GP 400mAh de gevoeligheid van de NiMh afslag onvoldoende was... Er is 1 keer zelfs 2000mAh geladen. Afijn, capaciteit elke keer keurig 430mAh, dus dat zit wel goed. Hoge accuspanning trouwens. Pas echt op het einde breekt de spanning wat in.

Maandag dan eindelijk een plekje voor de accu gevonden, dinsdag en woensdag wat voorbereidingen gedaan en vanavond de roving gesopt en de beplating met spuitlijm ingespoten. Nog drie minuten, en dan is het "case closed"...

DSCN5928.jpg

DSCN5929.jpg

DSCN5931.jpg

DSCN5932.jpg

Vin,

Haha ziet er goed uit!!! Ben benieuwd naar de eindplaatjes??!! ;)
Heb je de ailerons nog versterkt? Of zo gelaten?

Grt Lyck

Ik ben ook begonnen met spullen snijden.
full

Het leuke is dat ik dit kan bouwen zonder er ook maar iets voor te hoeven kopen, ik heb alles liggen.
Een kleine tip voor de volgende die je gaat bouwen. Laat van die 2 kleine driehoeken er eentje weg, dan vliegt hij iets beter/sneller.
Ik gebruik toch beide kleine driehoeken (nou ja, 1 plaatje van 6mm dik), door het opschalen van 0,8 naar 1,0 meter wordt hij toch al iets dunner. Nog verder verdunnen door 1 van de kleine platen weg te laten gaat misschien wat ver. Er moet wel enig profiel over blijven.
Ik denk erover om de roeren van balsa te maken ipv depron, lijkt me een tandje steviger, maar ook wat zwaarder.

Ik twijfel of ik nog een tweede mee zal bouwen :twisted:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
De roeren worden van 6mm balsa. De koorde van de roeren is iets verkleind tot 4-6 cm (ipv 5-7,5 cm) ivm de beschikbaarheid van hout. Moet genoeg zijn lijkt me. Een half uurtje schaven en schuren levert 2 mooie roeren op die voor een 'perfecte' S-slag in het profiel gaan zorgen ;) (het gaat om het idee).
full

Ik denk dat ik nog wel een EDF versie ga maken, maar dan op de originele 80cm spanwijdte.

Langzaam, ben ook druk in de tuin bezig en heb dan 's avonds vaak niet zo'n zin meer. Ik heb ook wat platen verlijmd, beetje met spuitbussen geknoeid en 1 roer is bespannen.

Eerst maar eens de hobbykamer uitgemest. Resultaat: twee volle vuilniszakken troep en weer bergen opbergruimte beschikbaar.

Ik moet nog even zin maken om met de roeren te beginnen.

Heren, ons tripje komt met rasse schreden dichterbij. Enige voortgang in jullie Pibrossen?

Ik ben vandaag maar weer eens verder gegaan (dit kistje duurt wel heeeeel erg lang voor een simpel depron projectje).
Beetje beeldhouwen in depron
full

Als ik zo aan het snijden ben in depron heb ik altijd het idee dat ik de halve kist wegsnij. En als je dan klaar bent en kijkt komt het allemaal prima uit. Depron blijft toch een leuk materiaal.

Spulletjes erin
full

Roeren zijn bespannen. Ik vrees dat ik niet helemaal zonder lood uit ga komen, de balsa roeren zijn misschien toch wat te zwaar geworden. Maar wel een stuk stijver dan depron exemplaren. Hij gaat nu wel snel klaar zijn.

Ik hoop dat ik het ga redden....
Ben nu nog met een projectje bezig dat mee MOET ;-)

Ennnu ik ben nog niet klaar

foto-1-1.jpg

Back