Walkera 38#

Ervaringen met de Walkera 38#! Ik heb er eentje onderweg maar ik hoor ervaringen van andere mbf leden graag!

Walkera 38#:

1Z538-0104_big.jpg

Is die wel voor binnen? Vermoedelijk heb je wat meer ruimte nodig dan ik in mijn woonkamer heb ;)

Ben benieuwd naar je eerste ervaringen van dit monster

Ik heb hem nog niet binnen maar hoop voor de kerst het pakket te ontvangen. Zal dan even wat foto's schieten en eerste ervaringen opschrijven.

Al wat binnen? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen en de foto's. Heb zelf de Lama V4 en dit lijkt een leuke aanvulling :D

De heli is vandaag binnen gekomen. Het is wel echt een monster qua formaat. Ik moest 19 euro betalen aan btw en inklaring dus het viel mee. Helaas wel een kleine transportschade aan het voorwiel. Die was afgebroken en hangt nu in de secondelijn te drogen. Hopelijk blijft het zitten. De batterij hangt in de lader dus ik ga zo een poging wagen. Zal ook direct wat foto's maken.

Zo zeg wat een ding ben wel benieuwd hoe dat vliegt.
Je moet wel een grote kamer hebben.

Ja dat klopt. Ik heb net even binnen gehooverd maar dat is bijna niet te doen in de woonkamer. De heli verplaatst zo ontzettend veel lucht dat er gewoon turbulenties ontstaan waardoor de heli niet op zijn plaats blijft hangen en af en toe zomaar behoorlijk daalt. Morgen kan ik even in een grote opslag vliegen waar ik minder last hoop te hebben van dit effect.

Ziet er indrukwekkend uit Knoxville. Ik begin al aardig te twijfelen om er ook 1 te bestellen :)
Op youtube staan al aardig wat films van deze heli. Is buiten vliegen een optie ivm de omvang? Of bestaat de beperking met wind nog steeds met deze grotere versie?

Op youtube wordt er wel buiten mee gevlogen inderdaad. De heli weegt met alles erop en eraan 768 gram dus dat is behoorlijk zwaarder dan zoiets als een lama. Qua gewicht is dat een behoorlijk verschil. Ik vind alleen dat de servo uitslag nogal beperkt is. Dit zou problemen kunnen geven bij het corrigeren van een onverwachte windvlaag. Ik zag net dat er wel mogelijkheden zijn om dit te stellen aan de onderkant dus daar ga ik morgen even mee experimenteren. Verder is vooral de omvang indrukwekkend. Het is bijzonder om zoiets de lucht in te zien gaan, ook voor omstanders (en de kat ;))

hoi, ben zeer geintreseerd in de walker 38#, en wil vragen waar jullie deze besteld hebben? :D

Gr, breaky

Ik heb afgelopen week even in een loods kunnen vliegen. De heli vliegt zeer stabiel en hangt erg mooi in de lucht. Ik heb de servo uitslag versteld en nu reageert de heli wat feller en steviger. Het is echt prachtig om het ding te zien vliegen en te zien reageren op de input. Ik merkte nog wel dat zo af en toe een "luchtzak" ontstaat waardoor de heli (zonder voor mijn gevoel rotorspeed te verliezen) ineens wat hoogte verliest. Je moet dan flink gas geven wil je de heli weer omhoog krijgen. Verder is het een top heli en moet je het vooral zien als extra. Het is geen heli die je "keihard door de tent smijt" maar een mooi stukje showmodel zeg maar. Het vliegt gewoon mooi, onspannen en ontzettend gaaf!

Ik heb de heli besteld bij miracle-mart.com omdat de heli daar goed in de prijs zit. In Nederland is hij te koop maar ik vond de beschikbare sites niet erg betrouwbaar overkomen. Ondanks het feit dat ik inklaring moest betalen kwam ik op 200 euro totaal en dat is niet te vergelijken met de 250 euro die je in Nederland moet betalen zonder verzending en extra batterij. Het enige probleem is dat er tijd overheen gaat voor verzending en als je problemen hebt met de heli. Vaak moet het pakket dan terug naar de zender (in Hong Kong voor deze zending) en dat kost tijd. Als je dat er voor over hebt is de keuze wat mij betreft snel gemaakt!

Bijna binnen

Knoxville,

Nog bedankt voor je tip. Ik heb bij miracle-mart gekeken maar daar was hij toen niet voorradig. Ik heb hem bij Ehirobo besteld. met 2 extra accu's 3 extra setjes rotoren, tandwielset en wielen. Nu is TNT vandaag aan d deur geweest maar was aan't werk. Hoop dat ik ze morgen tref :cool:.

Zodra hij binnen is laat ik wel weer iets weten, hoe de staat is van de verzending etc. Even voor de duidelijkheid, het duurt wat langer maar de prijs is beter. Ik heb nu 240 euro betaald met alle extra's. Maar besteld op 9 januari. op 15 januari lag hij al bij de douane en sinds gister is hij onderweg naar mij. Dus een dikke drie weken.

Maargoed nog ff w88 tot morgen ;).

Zo hier de eerste foto's incl. uitpakken

Zo de eerste foto's tijdens het uitpakken. Hoe was deze verpakt door www.ehiribo.com

P2040016.jpg

Goed verpakt, maar wat zit er in dan:

P2040018.jpg

Scheuren die handel !! :)

P2040019.jpg

Ohhh...

P2040020.jpg

Allen de doos..

P2040021.jpg

P2040022.jpg

P2040023.jpg

P2040024.jpg

nu de inhoud van de doos.... :p

P2040025.jpg

Wat zit er standaard bij.... :cool:

P2040026.jpg

De foto met de 2 extra accu's, 3maal rotorbladenset, wielenset en tandwielenset. :proost:

P2040029.jpg

Zo nu de accu's opladen, maar dit duurt wel even. op naar het afstellen voor zijn eertse vlucht... Tot laters :rolleyes:;)

Heeft er iemand mischien een idee waar je dit kunt kopen?
Liefst zelfs een versie zonder remote, die heb ik namenlijk al van mijn 4-3b ;)

Back