Sinds een paar dagen de gelukkige bezitter van een 4G6s. Mijn eerste CP, en heb daarvoor alleen met een CB 100 micro FP gevlogen die ik aardig gecontroleerd door de woonkamer kon slingeren zonder brokken.
Moet zeggen dat de 4Gs wennen is maar na een lipo of 10 aardig begin aan te voelen.
Na een uitgebreide preflight check, recht uit de doos te vliegen en heb nog helemaal niets hoeven te stellen.
Na de eerste kwieke hop van de grond, gelijk een stabiele hoover. De handling is niet te vergelijken met de CB 100. Wennen uiteraard omdat het een maatje groter is, maar voelt erg goed. Voorlopig rustig door de kamer hooveren met als missie zolang mogelijk schade vrij te blijven. Nu nog erg beperkte ruimte om ook echt rond te vliegen zonder risico op schade, maar op een windstille dag buiten maar eens de grenzen verleggen.
Voordat ik met de standaard instellingen ga klooien wil ik dat beesje eerst helemaal leren beheersen. Moet mij nog verdiepen in alle instelmogelijkheden, maar voorlopig zijn de standaard settings okay en heb ik weer een uitdagend leertraject voor de boeg liggen.
Wat mij wel opvalt is dat de motor aardig heet wordt. Volledig laten afkoelen lijkt mij dan ook verstandig voordat het luchtruim weer wordt gekozen.
Vliegtijd op een 3,7 V 700mah lipo is 5 max 6 min om deze niet helemaal leeg te trekken.
Verder zijn alle tips welkom m.b.t. de settings van de gehele kit, want zit nu aardig aan te hikken tegen de vele stelmogelijkheden van dat apparaat.
Fer
Moet zeggen dat de 4Gs wennen is maar na een lipo of 10 aardig begin aan te voelen.
Na een uitgebreide preflight check, recht uit de doos te vliegen en heb nog helemaal niets hoeven te stellen.
Na de eerste kwieke hop van de grond, gelijk een stabiele hoover. De handling is niet te vergelijken met de CB 100. Wennen uiteraard omdat het een maatje groter is, maar voelt erg goed. Voorlopig rustig door de kamer hooveren met als missie zolang mogelijk schade vrij te blijven. Nu nog erg beperkte ruimte om ook echt rond te vliegen zonder risico op schade, maar op een windstille dag buiten maar eens de grenzen verleggen.
Voordat ik met de standaard instellingen ga klooien wil ik dat beesje eerst helemaal leren beheersen. Moet mij nog verdiepen in alle instelmogelijkheden, maar voorlopig zijn de standaard settings okay en heb ik weer een uitdagend leertraject voor de boeg liggen.
Wat mij wel opvalt is dat de motor aardig heet wordt. Volledig laten afkoelen lijkt mij dan ook verstandig voordat het luchtruim weer wordt gekozen.
Vliegtijd op een 3,7 V 700mah lipo is 5 max 6 min om deze niet helemaal leeg te trekken.
Verder zijn alle tips welkom m.b.t. de settings van de gehele kit, want zit nu aardig aan te hikken tegen de vele stelmogelijkheden van dat apparaat.
Fer