Walkera CB100

Dat "scheef" hangen zie ik bij mijn 400 klasse heli ook, en mijn 4#3b ook... vliegt verder prima, dus denk dat het zo hoort? (of iig geen kwaad kan)

Heerlijk winstil weer vandaag..Dus net even heerlijk twee lipootjes leeg gevlogen.
Echt een leuk dingetje..

Mijn handen jeuken naar een 450'er. Ben in onderhandeling met eentje..

"Ben weer terug uit Italie.. wel minder want heb een zware crash met m`n racemotor op circuit Mugello gemaakt ..sleutelbeen gebroken"

Dat is balen man:( van hieruit van harte spoedig herstel toegewenst;)

Groetjes ReneDL

Thanks.. Komt wel goed want was nette breuk..:)

Halo,

Even een vraagje, ik heb een wk-2402 zender en na de handleiding X aantal keer gelezen te hebben begrijp ik nog steeds niet hoe ik de servouitslag kan beperken.:confused::confused:
Wie die 'engelse' vertaling heeft gedaan bij Walkera mogen ze voor mijn part ook terug in de verpakkingsafdeling zetten:mrgreen:

Rudi

Als het goed is zit er op je ontvanger bordje een tweetal schroeven. 1 ervan is om je servo uitslag te bepalen, bij de andere staat MIX (dat is voor je gyro mixing)

Aan dat 1e schroefje draaien terwijl je vol met je cyclic naar links ofzo stuurt, dan zie je het vanzelf veranderen.

Dat scheef hangen is normaal, de staartrotor blaast namelijk het helietje opzij weg, dit moet door de hoofdrotor worden tegengehouden, en resulteert in scheefhangen.

Als het goed is zit er op je ontvanger bordje een tweetal schroeven. 1 ervan is om je servo uitslag te bepalen, bij de andere staat MIX (dat is voor je gyro mixing)

Aan dat 1e schroefje draaien terwijl je vol met je cyclic naar links ofzo stuurt, dan zie je het vanzelf veranderen.
Op de ontvanger van de CB100 zit maar één schroefje. En volgens mij is dat alleen om de gevoeligheid van de gyro in te stellen... Correct me if I'm wrong.

Willem.

Correct me if I'm wrong.

Willem.
der zit idd 1 schroefje op zie ik

Even op internet gezocht:
CB100Heli_f.jpg

Er zit 1 schroefje op, en daar staat bij sensitive, volgens mij is dat voor de servo afstelling. Dat is bij de 4g3 wel zo iig. Daar zitten er 2, sensitive en MIX. Daar is ook sensitive voor de servo travel.

EDIT: hmm, dat is dus extent en mix bij de 4g3...
Hoop dat sensitive bij de cb100 iig toch doet wat jij wil...
De zender die jij hebt moet je het zowiezo in in kunnen stellen hoor... (misschien dat er daarom geen schroefje voor op de ontvanger zit)

Laatst bewerkt:
Volgens de handleiding is dat schroefje om de gevoeligheid van de gyro in te stellen, heeft dus niks met servouitslag te maken:(
Zoals je zegt badbert moet het op de zender kunnen maar tot nu toe heb ik alleen de trim gevonden en het ompolen van de servos maar de uitslag die er toch ook zou moeten opzitten vindt ik niet:confused::confused:

Als beginnend vlieger heb ik ondervonden dat de cb100 maar kleine bewegingen moet hebben om in balans te blijven, echt milimeterwerk, daarom wil ik de servouitslag verminderen en naarmate ik het 'vliegen' meer in de vingers krijg wil ik de uitslag aanpassen. Of klinkt dit dom:rolleyes:

Badbert, moeten we zekers eens doen, ik woon in België in Olen, jij in Hoogerheide. Is dat niet nét over de grens? Ik dacht hooguit 50Km van mekaar:confused:

Alvast bedankt, Rudi

Heej rudi,

je hebt (wat betreft de uitslagen) helemaal gelijk, beter klein beginnen, en als je meer ervaring hebt, wat groter.
Ik zal ook een googlen, het MOET in de zender zitten, die zender zou veel meer mogelijkheden moeten hebben als die jij nu hebt gevonden.

hoogerheide is net over de grens bij putte ja :)

weer heerlijk windtsil vandaag, althans bij ons in limburg. Alleen gisteren een goeie crash gemaakt :-)
Tail staart afgebroken en batterijhouder afgebroken. Tailstaart even tijdelijk hersteld met een grote houten sate prikker..en de batterij houder ook tijdelijk met een tyre-rip (of hoe schrijf je da..) vast gemaakt. En het prul vliegt weer.. Haha, werd even afgeleidt toen iemand de oprit opliep, even niet opletten en klats !

Haha, ik moet wel enorm veel bijsturen, maar dat vind ik juist leuk..Leert je de knuppels tenminste te beheersen. Kortom, leuk toestelletje..Ook voor buiten,mits windstil..

weer heerlijk windtsil vandaag, althans bij ons in limburg. Alleen gisteren een goeie crash gemaakt :-)
Tail staart afgebroken en batterijhouder afgebroken. Tailstaart even tijdelijk hersteld met een grote houten sate prikker..en de batterij houder ook tijdelijk met een tyre-rip (of hoe schrijf je da..) vast gemaakt. En het prul vliegt weer.. Haha, werd even afgeleidt toen iemand de oprit opliep, even niet opletten en klats !

Haha, ik moet wel enorm veel bijsturen, maar dat vind ik juist leuk..Leert je de knuppels tenminste te beheersen. Kortom, leuk toestelletje..Ook voor buiten,mits windstil..

Ben jaloers op je, zit al een hele week op mijn nagels te bijten omdat ik met dit , bijna, windstille mooie weer niet kan vliegen wegens geen staartrotor meer:mad::mad: Stomme bloembak ook:rolleyes:Hopelijk vallen de vervangstukken maandag in de bus:D

Rudi

Heej rudi,
Ik zal ook een googlen, het MOET in de zender zitten, die zender zou veel meer mogelijkheden moeten hebben als die jij nu hebt gevonden.

hoogerheide is net over de grens bij putte ja :)
Die zender is niets meer of minder dan een sjieke uitvoering van de WK2401. Er zit een display op waar je kunt zien wat je aan het doen bent. De stick posities worden in percentages weergegeven en de trims worden digitaal weergegeven. Verder is het dezelfde zender. Geen optie om de uitslagen in te stellen dus. Verbruikt wel aanzienlijk meer stroom dan de 2401.

Willem.

Bedankt jongens, maar ik vrees dat er idd géén servobegrenzer opzit:mad: Had al iets dergelijks gelezen op dat amerikaanse forum.

Is zoals je zegt Willem de 'bling bling' uitvoering van een standaard zendertje. Ik zal mijn duimen moeten begrenzen denk ik:mrgreen:

Volgende keer de 2801 Pro bestellen maar voorlopig zal ik het met de 2402 moeten redden.

Rudi

Ik heb er overigens geen problemen mee. Maar ik vlieg ook met de Kyosho Miniums. En die zijn nog vééééél gevoeliger :mrgreen::mrgreen:

Willem.

Ik heb ook de behoefte om hem wat tammer te maken met name op het gebied van het gasgeven... Om de uitslag kleiner te maken kun je de uitslag van je 'duimen' op de zender veranderen door de sticks korter of langer te maken. (heeft ongeveer hetzelfde effect als de servo armpjes langer of korter maken)

groetjes,

Danny

Ik heb ook de behoefte om hem wat tammer te maken met name op het gebied van het gasgeven... Om de uitslag kleiner te maken kun je de uitslag van je 'duimen' op de zender veranderen door de sticks korter of langer te maken. (heeft ongeveer hetzelfde effect als de servo armpjes langer of korter maken)

groetjes,

Danny
Dan moet je het linkse knuppeltje dus wat langer maken.

Willem.

Ik heb de sticks in alle geval links én rechts al korter gemaakt:mrgreen: en eigenlijk zijn ze nog te lang, binnenkort de zaag erin dus;)

Rudi

Back