Hoi,
Ik ben hier nieuw, maar toch ook weer niet.
Enkele jaren geleden was ik voor het eerst in mijn leven aan het kijken naar een rc helicopter. Wegens verschillende reden ben ik toen weer afgehaakt. Nu is het toch weer teruggekomen en wil ik een heli kopen: puur om te proeven hoe het is.
Ik heb mijn oog laten vallen op de HM4G1B. Van wat ik lees, heeft 2.4Ghz verschillende voordelen. Echter heb ik wat vragen waar ik zelf niet uitkom. Een paar vragen zijn voor mij toch wel enigszins belangrijk:
- Ik wil graag gebruik maken van een flightsimulator dmv de bijgeleverde transmitter en een sim kabel. Bij de HM004 was dit wel mogelijk dacht ik. Hoe is dit bij de HM4G1B? Als dit mogelijk is, welk programma wordt aangeraden? Aerofly Pro Deluxe?
- Mocht dit lukken, kan ik dan een adapter aansluiten op de transmitter (ivm lege batterijen na uren oefenen)
- Past het standaard trainingskruis onder de skids?
- De HM004 heeft een standaard crashkit. Bij de onderdelen van de HM4G1B zie ik deze niet staan. Waarschijnlijk ga ik deze zelf samenstellen. Welke onderdelen zijn 'must-have'. Aangezien van vliegen de eerste paar dagen nog niet echt sprake zal zijn....
- Ik meen me te herinneren dat je enkele jaren geleden je heli ook voor een paar euro (ergens rond de 15 euro) kon laten afstellen. Is dit nog steeds mogelijk? Ik zie het volgens mij nergens staan. Komt er veel kijken bij afstellen?
- Volgens mij zijn de eerste paar vluchten echt een hel (voornamelijk voor de heli, maar ook voor mij....) Zijn er zogenaamde beginnerstips?
- Ik lees verschillende dingen dat een motor kan doorbranden bij veel veelvuldig gebruik. Is dit ook aan de orde als je er 'normaal' mee omgaat? Dus paar vluchten per dag? Of moet je dan echt gekke dingen gaan doen.
- Er zit een zogenaamde power indicator op de transmitter. Is dit om de lading batterijen van de transmitter aan te geven of van de accu van de helicopter?
- Welke versie ontvang je hier: de Europese of Amerikaanse? (Misschien een stomme vraag, maar ik weet niet vanaf waar ze geimporteerd worden...)
- Geeft de lipo oplader aan, wanneer de accu vol is? Er staat in de gebruiksaanwijzing: do not overcharge. Moet niet zo'n probleem zijn, als hij het aangeeft lijkt me.
- Tot slot: brushless, dit wordt vaak genoemd. Op internet kom ik er niet geheel achter. Kan iemand dit uitleggen?
Ik ben van plan om dit te gaan kopen:
- HM4G1B
- Must-have spare parts
- Extra Lipo accu
- Trainingskruis
- Eventueel Sim kabel, indien mogelijk.
Zijn er mensen die nog andere (koop)adviezen hebben?
Ik ben hier nieuw, maar toch ook weer niet.
Enkele jaren geleden was ik voor het eerst in mijn leven aan het kijken naar een rc helicopter. Wegens verschillende reden ben ik toen weer afgehaakt. Nu is het toch weer teruggekomen en wil ik een heli kopen: puur om te proeven hoe het is.
Ik heb mijn oog laten vallen op de HM4G1B. Van wat ik lees, heeft 2.4Ghz verschillende voordelen. Echter heb ik wat vragen waar ik zelf niet uitkom. Een paar vragen zijn voor mij toch wel enigszins belangrijk:
- Ik wil graag gebruik maken van een flightsimulator dmv de bijgeleverde transmitter en een sim kabel. Bij de HM004 was dit wel mogelijk dacht ik. Hoe is dit bij de HM4G1B? Als dit mogelijk is, welk programma wordt aangeraden? Aerofly Pro Deluxe?
- Mocht dit lukken, kan ik dan een adapter aansluiten op de transmitter (ivm lege batterijen na uren oefenen)
- Past het standaard trainingskruis onder de skids?
- De HM004 heeft een standaard crashkit. Bij de onderdelen van de HM4G1B zie ik deze niet staan. Waarschijnlijk ga ik deze zelf samenstellen. Welke onderdelen zijn 'must-have'. Aangezien van vliegen de eerste paar dagen nog niet echt sprake zal zijn....
- Ik meen me te herinneren dat je enkele jaren geleden je heli ook voor een paar euro (ergens rond de 15 euro) kon laten afstellen. Is dit nog steeds mogelijk? Ik zie het volgens mij nergens staan. Komt er veel kijken bij afstellen?
- Volgens mij zijn de eerste paar vluchten echt een hel (voornamelijk voor de heli, maar ook voor mij....) Zijn er zogenaamde beginnerstips?
- Ik lees verschillende dingen dat een motor kan doorbranden bij veel veelvuldig gebruik. Is dit ook aan de orde als je er 'normaal' mee omgaat? Dus paar vluchten per dag? Of moet je dan echt gekke dingen gaan doen.
- Er zit een zogenaamde power indicator op de transmitter. Is dit om de lading batterijen van de transmitter aan te geven of van de accu van de helicopter?
- Welke versie ontvang je hier: de Europese of Amerikaanse? (Misschien een stomme vraag, maar ik weet niet vanaf waar ze geimporteerd worden...)
- Geeft de lipo oplader aan, wanneer de accu vol is? Er staat in de gebruiksaanwijzing: do not overcharge. Moet niet zo'n probleem zijn, als hij het aangeeft lijkt me.
- Tot slot: brushless, dit wordt vaak genoemd. Op internet kom ik er niet geheel achter. Kan iemand dit uitleggen?
Ik ben van plan om dit te gaan kopen:
- HM4G1B
- Must-have spare parts
- Extra Lipo accu
- Trainingskruis
- Eventueel Sim kabel, indien mogelijk.
Zijn er mensen die nog andere (koop)adviezen hebben?