Walkera Ladybird micro quad ervaringen topic

Nou..........dat stoere flips doen zonder moeite is niet zo effe 1.2.3 gezegt hoor.
Afgelopen middag met een vliegmaatje op het veld veel gevlogen met de Lady Birds.Hij met de zijne en ik met de mijne.
Dat flippen en rollen gaat mij nu goed af.Kwestie van doorhebben en spelen met de sticks.
Maar m'n maatje had er nog de nodige moeite mee.Ha ha ha ha.
Leek vaak op een heli die vol gas inverted richting moeder aarde het gras in ging.
Vr Gr D

nee dat dacht ik ook al dylan;) ik oefen boven gras, en niet al te hoog(3-4 meter) heb je nog tips voor mij?

groet vincent

Hoi Vincent.
Sorry voor de verlate reactie.
Was effe druk.
Tips: Ga iets van het gas af zodra je de Lady Bird laat flippen of rollen.
En zet het gas er weer op zodra de kleine dame weer positief haar positie in de lucht in heeft genomen.
Op die manier hou je het rollen om haar as vrij klein en kort heb ik gemerkt.
Sukses.
Vr Gr D

Vanaf een metertje of 5.
Ik heb namelijk mijn dual rates wat teruggeschroeft.
Rollen en flippen gaat lang niet zo snel als bij die van jou.
Dus ik pak voor de veiligheid iets meer hoogte.
Toen ik de dual rates max had staan was het rollen en flippen in een oogwenk gebeurt.
Maar..................
Omdat ik ook verzot ben op rondscheuren met de Lady Bird is het toestel in stunt mode behoorlijk gevoelig op de sticks.Met iets te gretig de sticks te beroeren tijdens een bocht en dan de wind erop laat het toestel dan omkantelen en het gras in vliegen.
Daarom heb ik wat lopen spelen met de settings en nu staat ze heerlijk.
Kan er mee rollen en flippen, maar ook vlotjes mee rondvliegen zonder al te snel om haar as te laten gaan omdat ik met mijn boere vingers de sticks te gretig beroer.
Oja.......heb namelijk nog steeds niet de manier gevonden hoe mijn Lady Bird in combinatie met de Devo 8-s te kunnen omschakelen van stunt mode naar normal mode en vice versa.<
Indien iemand hierop het antwoord weet dan ben ik hem zeer dankbaar.
Maar volgens mij vliegt hier niemand met een Devo 8-s in combinatie met een Lady Bird.
Vr Gr D

Het schakelen tussen normaal en flip mode gaat met de idle-up schakelaar.
Als het goed is heeft de DEVO8S ook drie standen, net zoals m'n DEVO12S.
Bij de DEVO12S schakelt de Ladybird pas in standje 2 naar flip mode.
Erwin je kan met de D/R schakelaars links en rechts op de zender ook schakelen met D/R mode. Bijvoorbeeld stand 1 alles 100%, stand 2 je eigen voor keur.

Grtz Marco.

inmiddels zo ver dat ik hem in modus om heb gekregen, de groene led brand nu ipv de rode. maa rmet hoveren hier in de kamer merk ik nogsteeds dat ie zichzelf stabiliseert. klopt dat? is het nu puur zo dat ie nog wel stabiliseert, maar dat ik wel loops kan? dacht dat de stabilisatie helemaal werd uitgeschakeld of heb ik het mis?

Hoe heb je dat voor elkaar?.... bij mij lukt het ook niet.....heb nog geen groene led gezien.....

wat je bij de devo vier moet doen:
zender aan met gas dicht
ladybird aan, en wachten tot ie het doet zoals je normaal vliegt(dus gas geven en dan doen de motoren het)
dan de zender aanlaten, stekker van de ladybird los.
zonder de zender uit te zetten gas omhoog, en de accu dan weer in de ladybird steken

even wachten. dan gaat hij rod groen knipperen om en om.
dan een paar keer je elevator heen en weer bewegen tot de led een vaste kleur gaat branden(rood of groen, afhankelijk in welke stand hij stond.)(let ook op dat je dual rate op 100% staat, anders herkent het bewegen van de elevator niet)

dan doe je je gas dicht en staat ie in de andere mode en kan je gaan vliegen:)

Beste vliegman.
Mag ik jou ontzettend bedanken voor dat linkje van de uitleg over hoe de zender in stellen van Normal en Stunt mode van de Lady Bird!!!!!
Ik heb het nu voor elkaar.

Marco.......jij natuurlijk ook super bedankt.
Maar kreeg het niet voor elkaar na het lezen van jouw uitleg omdat er bepaalde settings niet helemaal juist stonden in mijn zender.
Door het filmpje werd het geheel helemaal duidelijk en had het binnen 2 minuten voor elkaar.
De Devo 8-s heeft behoorlijk wat in haar mars wat betreft setting mogelijkheden.
Ik leer nog elke dag weer iets bij van die Devo 8-s
Wat een heerlijke zender zeg en haar centen driedubbel en dik waard.
Alleen het touch screen scherm is al een genot en plezier om mee te werken.
Ook ligt deze Devo 8-s zo fijn en lekker in mijn handen.
Had dit veel eerder moeten doen.
Voor geen goud meer terug naar Spektrum.Al kreeg ik het kado........no way.
Vanmiddag de Lady Bird maar even flink laten flippen en rollen op het grote veld.
Heb er nu al zin aan want dan kan ik het flippen en rollen van deze kleine dame nog strakker en netter maken om haar rol-as.
Met genoeg oefenen moet het rollen en flippen dan ook binnen in de woonkamer kunnen.Ha ha ha ha ha.
Dat wil ik meemaken.
Vr Gr D

@vinnygogo
@vliegman

bedankt voor de uitleg !!:worship: het is gelukt......

hij landde wel gelijk op de kop op de vloer:oops:, en 1 motor draaide niet meer...:confused:

Gelukkig was dit na wat gepruts weer opgelost :D

Ik heb de stunt mode inmiddels al een tijdje aan de praat. Maar nu heb ik sinds gister dat 2 motoren er mee ophouden. Wel beetje snel maar hij heeft natuurlijk wel wat klappen gehad maar goed wel balen.
Zijn er ergens motoren los te koop of alleen complete armen?

Gr Sander

Ik heb de stunt mode inmiddels al een tijdje aan de praat. Maar nu heb ik sinds gister dat 2 motoren er mee ophouden. Wel beetje snel maar hij heeft natuurlijk wel wat klappen gehad maar goed wel balen.

Gr Sander

Gr Sander

Hoi Sander.
Dat is balen, maar jouw Lady Bird heeft net als de mijne wel erg veel klappen gehad inmiddels.
Mijn frame is gisteren gescheurd.
Wat die motoren betreft: niet los te halen.
Gewoon via Chinese Jade City bestellen. (google even op: Jade City)
Of via Ebay.com in China.
Los kost een armpje met motortje rond de 6 dollar.(met verzenden)
Dat zijn wel hele nette prijzen ten opzichte van wat ik af en toe tegenkom aan prijzen in Europa.
Daar vragen ze al snel krap 10 euro voor 1 armpje.Ha ha ha ha ha.
Kies verstandig zou ik zeggen!!!
Vr Gr D

Back