Walkera QR X350 GPS Drone

Een goede gooi!
Ik begrijp nu dat de Flap-functie gebruikt wordt voor de camera-tilt. Bij de DEVO7 is dat AUX2, en bij de DEVO10 moet dat de AUX4 KB worden. KB=KnoB ofwel de draaiknop.
Als ik in Device Output de Flap op AUX4 KB zet, en de Function op Active, zou volgens mijn idee de schakeling zender-ontvanger moeten werken. Helaas niet! Ik heb ook geen enkel idee of deze schakeling bij de AUX2 uitgang van de RX702 aankomt.
Morgen maar eens proberen om alleen de signaalkabel aan te sluiten zonder de voedingsdraden. Voeding is er nl. al middels de centrale voeding naar de Gimbal.

ja het is altijd feest bij de devo's, zelf vergeet ik nog wel is bij nieuw programma de gyro naar het gear kanaal in device out te gooien op de flight sw met een hilarische staart als gevolg (omdat de gain standaard op de aux2 staat):D

edit: Maar als je met een 7 kanaals vliegt Tom moet je hem dan niet op aux2 zetten deze als aux4 kb instellen en active zetten

Je hebt helemaal gelijk David, door de gebrekkige info van de handleiding ging ik uit van wat ik vroeger gewend was van mijn Multiplex zender. Daar maakte IK uit welke knuppel of schakelaar NAAR welke RX uitgang dat ging. Zalig!
Ik ging hier dus ook uit van dat als ik in de Device Output (zender dus) de AUX4 KB koos dat dat dan ook OUTPUT van de TX was. Nee, niet bij de Chinezen, die bedoelen dan opeens de output van de RX! :rolleyes:

Nu stelde ik bij Device Output de AUX2 in op AUX4 KB. :murder:
En, o wonder, de camera reageert op de AUX4 draaiknop. Het maakt niet uit of de gimbal met de standaard 3-draads kabel is aangesloten, of alleen met de signaaldraad. Ook de 0 of 1 stand van de schakelaar op de gimbal maakt niet uit.

Wel het volgende probleem: De camera gaat alleen van de ene uiterste stand naar de andere zonder proportioneel met de stand van de draaiknop mee te gaan. Daarbij is de draaiing minimaal. De servo-uitslag kan maximaal (DEVO10) met 64,5% verhoogd worden naar min en plus 164,5%.
Wat ik wil is traploos kunnen verstellen tussen recht vooruit en recht naar beneden. Dus een volle uitslag van de camera over 90 graden verdeeld over het plus en min gedeelte van die 90 graden.

Geen idee hoe ik dit moet instellen. Wat ik ook doe, het blijft een kleine uitslag tussen beide uitersten!
Helaas toch weer jullie hulp nodig! :D :worship:

Kun je dat niet regelen met die 2 draaischroeven op de controller Tom ? Die v1 en v2 zijn voor de tilt uitslag. V1 gaat van -135 naar 90 en V2 van -45 naar 45.

Verrek! Dat is een goeie zeg, dat ga ik morgen proberen. :D
Ik blijf niet begrijpen dat als je een gimbal, of wat dan ook uitbrengt, dat je er geen deugdelijke informatie bijgeeft voor het instellen van je producten!

Is die gimbal van jouw echt overleden? :(

(Dit is geen dubbel post, ik heb op 2 draadjes hulp gekregen!)

Yes, het is gelukt! :yes:

Om de Walkera gimbal op de DEVO10 te programmeren moet je het volgende doen:

Ga in DEVO 10 naar Device Output.
Zet AUX2 op AUX4 KB en Funtion op Active.

Op dit moment zal de gimbal werken, maar wel met een kleine uitslag.
Deze is naar wens in te stellen met de V1 potmeter op de G-2D.

Naar wens de Servo Reverse instellen.

Om de GoPro recht naar voor en recht naar beneden te krijgen, (naar boven heb ik geen interesse in) heb ik het volgende ingesteld:
Ga naar Function Menu/Travel Adjust/AUX2 en stel in:
+6.0
-114.0

Ik wil graag iedereen bedanken waar ik tegenaan zeurde en ben blij dat jullie hulp mij bracht wat ik wenste.
Verder heb ik begrepen dat de Fatshark Dominator HD al geleverd wordt, ondanks dat HK nog steeds Backorder meldt, maar dat is dus niet waar.
Fat Shark Dominator HD & V2 Models Confirmed | Inside FPV

Braaf afwachten dus.

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,
Daar ik helemaal nieuw ben zal ik me hier eerst even voorstellen,
Rinus is de naam en ik kom uit Groningen (prov), sinds een kleine 2 weekjes probeer ik de Walkera QR X350 in de lucht te houden wat best wel tegen valt, vandaar mijn vraagjes hier,
Alvorens dank,

1:Om horizontaal stil te staan in de lucht (gps mode) heb ik 67 a 68% gas nodig anders zakt drone naar beneden, zou dat niet 50% gas behoren te zijn?
2: Drone is best wel vlot, is het waar dan ook in te stellen dat het gas trager reageert, het is net een ferari, om te leren zou een daf me beter passen,
3:Om de versie te kunnen zien had men een UP02 interface nodig las ik, is het de moeite om er eentje aan te schaffen?
(Daar mń copter 2 week oud is ging ik er gemakshalve vanuit dat e.e.a up to date is?)

Zoja:wie wil er van af hier in de buurt?
Totzover,

Ik ben in beetje confuus omdat in de doos wel een Main control board upgrading cable was ingesloten, dit is een normale usb>micro usb stekker, een aansluiting op de copter zoals bij de PRO versie kon ik niet vinden?

Grtx,

Om bij het laatste te beginnen; de 1e X350 heeft geen USB poort.
Als je de X350 stilhangt en je geeft een tik willekeurig welke richting en hij gaat dan meteen weer horizontaal hangen heb je de laatste software.

Het op snelheid komen kan je instellen door de EXPO op de zender voor de 4 richtingen laag in te stellen (20~40%) zodat je een vrij grote uitslag moet geven met de knuppel voordat er beweging in komt.

Verder heb ik betere resultaten met de propellers van de X350 PRO. Die zijn 1 inch groter, maar zuipen iets meer.

Hoi Tom,
Bedankt voor je reactie,
Geen usb dus, jammer,

Als je de X350 stilhangt en je geeft een tik willekeurig welke richting en hij gaat dan meteen weer horizontaal hangen heb je de laatste software.
Kijk aan, dan zou ik in principe de UP02 niet nodig zijn, ik neem aan dat de updates nu wel een beetje op zń laatst loopt gezien de leeftyd van de QRX350?

Het op snelheid komen kan je instellen door de EXPO op de zender voor de 4 richtingen laag in te stellen (20~40%) zodat je een vrij grote uitslag moet geven met de knuppel voordat er beweging in komt.
En zie daar de snelste/directe binnenweg naar een iets rustiger drone, EXPO zoeken we op waar te vinden, dit zou mijn oplossing kunnen zijn,
Ik denk als e.e.a iets langzamer vliegt dit meer vliegplezier geeft, het vertrouwen(en kunde van mij) is er nog niet, ik vlieg wel weg maar laat het met de RTH terug komen omdat hij dan alweer te ver weg is om te zien welke kant hij op vliegt bij gebruik joystick,

Verder heb ik betere resultaten met de propellers van de X350 PRO. Die zijn 1 inch groter, maar zuipen iets meer.
Tom, wat is de definitie betere resultaten voor jou?
Bedoel dat het nog sneller is of stabieler??
nb: morgen zou mń http://www.toemen.nl/beez2b-3s-111v-2700mah-30c-lipo-battery-for-walkera-qr-x350-p-17302.html
binnen komen, die zou al iets langer kunnen vliegen lijkt me,

Grtx,

Ik heb mijn X350 wat omgebouwd. Ik heb hem getrakteerd op een X350 PRO huis zodat ik accu's van 5200mA kan gebruiken.
Verder zijn er bijgekomen een Gimbal Walkera G-2D, een GoPro, Immersion Video zender en Multistar 5200mA accu.
Dit extra gewicht is voor de standaard 8 inch propellers een beetje teveel. Het komt nauwelijks van de grond.
Met de 9 inch PRO props is er meer lift voorhanden.
De Multistar 5200mA accu is niet sterk genoeg. Rekenkundig moet het goed werken, maar de C-rate moet toch hoger zijn dan 10C. Wel is met deze setup 11 min. vliegtijd te behalen. De Walkera 5200mA accu is een betere keuze.

Zelfs al zou je een camera toevoegen dan is de grotere prop te overwegen voor stabiliteit en trekkracht. Met de accu die je krijgt heb je een langere vliegtijd, maar met een Gimbal/Camera eronder is het de helft.

In dit draadje hebben veel mensen en ikzelf al veel info achtergelaten over de X350. Dit kan je makkelijk opzoeken.

Ik had al iets gelezen over je ombouwprojectje, de meeste berichtjes al eens door genomen, nu nogmaals met ander doelstelling,
Bij mij wordt het rechter landingsgestel al met gaffa tape bij elkaar gehouden, mocht er te veel breuken komen dan zou jouw project een leuk alternatief kunnen zijn, zeer zeker het overwegen waard lijkt me,
Goed om te weten dat de 9 inch Pro props het wel aan kunnen in tyd, op moment van schrijven heb ik er helemaal niets onder hangen, eerst maar beheersd leren vliegen,
Die Multistar lipo was maar 23 euro, de Walkera zal wel duurder zijn, een hoop verschil qua merk/prys lipos,

Een camera zou wensbaar zijn, gister vroeg een boer die langs kwam bij mń vliegcapriolen om zijn graanveld te fotograferen eventueel met gps coordinaten, ik had hem duidelijk gemaakt dat ikzelf nog niet zover ben maar heb beloofd navraag te doen naar iemand die dat wel al kan,

Bij deze wie wil/kan een filmpje/foto gps coordinaat maken van een korenveld?
over 2 week moet alles er alweer uit, omgeving Emmen,

Ik moet er bij vermelden dat ik deze oproep gisteren ook heb gedaan bij MTA http://www.mta-terapel.nl/
Nog niets vernomen,
Grtx,

Btw: nu eerst even je expo tip checken,

Back