Walrus Klasse onderzeeboot schaal 1/60 3d geprint

Waarbij 3 een 130 graden lichtbeeld heeft en 1 230 graden lichtbeeld
Ik ben me niet bewust van verschillende hoeken voor duikboten?
Volgens mij zijn die hoeken 135 en 225 graden. (de scheidingslijn ligt op twee streken achterlijker dan dwars...)

Ach, ik denk dat niemand het gaat checken, ging me met name om de kleuren.

Heb de sleepsonar voor een deel klaar, nog wat klein beugelwerk er op dan kan hij er definitief op. Wel een nadeel, het roer verwijderen is daarna eigenlijk niet meer mogelijk...
20230809_212230.jpg
20230809_212235.jpg

Gister de roeren aangesloten en de mixer ingesteld. Het is even wat priegelwerk maar het lijkt allemaal te werken.

De magneetkoppelingen zijn geprint van petg. Hoop dat ze sterk genoeg zijn

Daarnaast een systeempje gemaakt om de wtc te borgen in de romp, aan de achterkant zit een soort van inkeping en aan de voorzijde een heveltje waarmee de wrc vast zit geklemd.

Vervolgstap is de schroef en as, maar het wachten is op een rvs as en de schroef, beide besteld maar nog niet gearriveerd.

Heb tevens een drijftestje gedaan, en geconstateeerd dat het bad nodig opgeruimd en schoongemaakt moet worden.. maar voor dit nog ff handig.
20230812_174258.jpg
20230812_174321.jpg
20230812_174314.jpg
20230812_201337.jpg

Inmiddels ben ik na wat strubbelingen en gedoe met mn remote switch zover dat ik echt aan de afbouw kan gaam beginnen

De reden van de problemen bleek een los soldeercontact aan de regelaar (voedingsstekker die af fabriek slecht gesoldeerd bleek..) wat n gedoe..als je niet weet waar een storing vandaan komt.

Hier een klein filmpje, er blijft bij statisch duiken af en toe nog wat lucht zitten achter maar dat is op te lossen, moet alleen nog even kijken hoe ik dat netjes ga doen.

Nb: Het water in het zwembad is inmiddels vervangen(-;

Hierbij nog wat plaatjes, ik ben niet geheel tevreden met de diepte kenmerken, zijn slecht zichtbaar en iets silvering er onder terwijl ik wel eerst een hoogglanslaag heb gespoten...Maar ik laat het maar zo.

Ik zal ws nog wat kleine brugdetails toevoegen en de verlichting moet ik nog def. aansluiten maar ben nu druk met mn volgende project: De HrMs Dolfijn 3 cilinder.
20231014_132007.jpg
20231014_132014.jpg
20231014_131825.jpg
20231014_131855.jpg
20231014_131850.jpg
20231014_131907.jpg

Mooie Boot.
Je vermeld dat er lucht onder het dek blijft zitten.
Bij dit type (model) boten komt dit veel voor.
Ik heb bij mijn Walrus het probleem voor 90% opgelost.
Onder het bovendek het ik van dun aluminiun strookjes gemaakt (gelijmt),die van de zijkanten schuin naar de roosters gaan ,zo worden de luchtbellen die onder het dek blijven hangen gedwongen naar het rooster te gaan,en zo ontsnappen.
Dit heb ik bij een aantal roosters gedaan,mocht een luchtbel ontsnappen,dan gaat deze naar het volgende rooster.
Gr. Harry.

Mooie Boot.
Je vermeld dat er lucht onder het dek blijft zitten.
Bij dit type (model) boten komt dit veel voor.
Ik heb bij mijn Walrus het probleem voor 90% opgelost.
Onder het bovendek het ik van dun aluminiun strookjes gemaakt (gelijmt),die van de zijkanten schuin naar de roosters gaan ,zo worden de luchtbellen die onder het dek blijven hangen gedwongen naar het rooster te gaan,en zo ontsnappen.
Dit heb ik bij een aantal roosters gedaan,mocht een luchtbel ontsnappen,dan gaat deze naar het volgende rooster.
Gr. Harry.
Hallo Harry,

Zou je hier een foto van kunnen posten?

Back