Sindsdien ben ik aan het kijken naar een langere auto, hehehe.
Nou, daar hielden wij al thuis ook al rekening mee. Ik had een duikboot gebouw van 2 meter lengte (20 kg), en die moest toch echt in de auto kunnen. Nu ik overgestapt ben met vliegen ben ik blij dat mijn 6 meter ASW 17 in zijn geheel de auto in kan. De vleugels zijn niet deelbaar, maar het past.... (ik hou 3 cm over.....)
ik prijs me gelukkig dat ik dit alles mag doen en loop minder te mopperen als het me een dagje niet gaat...
Ook ik ben daar makelijker in geworden... Die bewustwording is voor mij wel een belangrijke factor. Veel mensen zien dit nog niet eens...
@Justus,
Dat is een mooie kamer! Daar kan wel een Habicht gebouwd gaan worden...
Om nog even terug te komen op het impuls verhaal, dat word bij mij gelukkig minder. De ene impuls is de andere niet. Jordy heeft hier een goed voorbeeld aan gegeven, en heeft dit ook nog met ons gedeeld.... (en ik heb hier enorm veel waardering en respect voor!) Maar soms zijn deze impuls aankopen toch wel nodig om een schifting te kunnen maken van wat je nou wel, en niet wil...
Het is de enige manier om er achter te komen lijkt het wel. Zo had ik vorig jaar een Miss Wind gekocht (een F3A toestel) waar ik toch veel plezier aan heb beleeft. Ik heb er dingen mee uitgehaald die ik met een zwever niet zou kunnen, maar juist dat heeft wel een positieve bijdrage geleverd wat vliegen betreft. Mijn reflexen zijn er beter op geworden, maar na iets meer als een jaar er alsnog achter komen dat het niet mijn ding is.
Ik merk wel dat het motorvliegen mij ook aantrekt, met name het slepen is een aantrekkelijke bezigheid. (maar een WOII kan mij ook bekoren) Inmiddels de keuze gemaakt om een grotere sleper te bouwen, ik kijk daar enorm naar uit. Wat zweven betreft, dat blijft bij mij toch wel nummer 1. Op de een of andere manier geeft het enorm veel voldoening als ik met een paar mensen daar mee bezig kan zijn.
Ik kan mij nog wel een dagen herinneren dat ik samen met Terence en Arjan op 't veld heb gestaan, waarbij we afwissellend gesleept en gezweeft hebben. Of een dag in Boxmeer waar ik mij te pletter heb gesleept... Natuurlijk is een VGT treffen of een eletrosleepdag wel de kers op de taart. Maar ik geniet net zoveel van die fijne zondagen die je kan hebben met slechts enkele mensen...
Ook dat zijn de dagen dat ik mij heel erg gelukkig kan voelen...