Waneer houd het op.... Het vervolg!!!

Ik heb er nog steeds last van de impulsen hoor!
Het lukt wel aardig om ze niet de overhand te geven en daarvoor 'gebruik' ik mijn vrouw.
Eeens in de zoveel tijd zeg ik tegen haar: Nu is het even klaar hoor! En als ik dan weer met een nieuw idee op de proppen kom herinnert zei mij er aan dat ik dat gezegd heb.

Dat gaat al een tijdje goed alleen mijn meest recente plan begrijpt ze niet maar ik heb haar uitgelegd dat ze zich daar deze keer bij neer moet leggen! Haha!

Ja, de impulsen zijn best wel erg ;)

Ik zit hier 's avonds na m'n werk in diverse Foren te surfen en ontdek iedere keer weer leuke nieuwe modellen die ik graag ook wel eens zou willen vliegen.
Meestal kan ik de impuls onderdrukken, maar (te) vaak geef ik er ook wel aan toe.
Naja, m'n vrouw vind het allemaal wel best.
Wij gunnen ons elke maand een mooi zakcentje.
Ieder kan doen en laten met zijn "zakgeld" waar ie zin in heeft en op is op.
Makkelijk zat.

Groetjes,

Jordy

En toch kan je van sommige impuls aankopen veel leren... Zo had ik vorig jaar een Miss Wind van Sebart gekocht. Een heerlijk model, waar ik veel van geleerd heb wat vliegen betreft. Na 1 jaartje verder er toch achter komen dat het niet mijn ding was. Mijn type vliegstijl kwam niet overeen met de kist die ik had. Ik heb heb ''geruild'' met een andere kist, waarvan ik weet dat die wel bij mijn vliegstijl past.

Soms is een uitstapje niet verkeerd, maar het moet niet ''te'' gaan worden....

Ik heb vandaag toe gegeven aan een impuls en een Volvo V40 gekocht, mede voor het transport van de vliegtuigen

Voorlopig houd het dus nog niet op :)

Je bent pas echt verloren als je de keuze van je auto af laat hangen van de vervoerbaarheid van je modellen!

Ik zeg: goed zo!

Haha, dan ben ik ook al een tijdje verloren. Vroeger moest er een trekhaak achter zitten om een zweefkist achter de auto te kunnen hangen, tegenwoordig moet de auto lang genoeg zijn om er wat zweefkisten in te kunnen prakken.

hehe, ik ben zelfs aant kijken voor een opel vivaro of iets dergelijks voor in de toekomst, ik wil namelijk grotere kisten in de verre toekomst....

dus ik ben zelfs al in het vooruitzicht aant kijken om mijn auto aan te passen naar de hobby, hoe erg is dat :D

Ik kan je helemaal volgend hoor!

Toen ik mijn Polo verruilde voor mijn Pick-upje was 1 van de achterliggende gedachtes dat ik in ieder geval genoeg vliegtuigen mee kan nemen!

En ik ben mijn zolder aan het verbouwen voor een eigen hobby hok en heb al zoveel projecte verzonnen dat ik de extra ruimtehard nodig ga hebben!
Dit was het:

IMAG0264.jpg

Dit wordt het:
20130919_173114_zpsb2e2b378.jpg

Haha, dan ben ik ook al een tijdje verloren. Vroeger moest er een trekhaak achter zitten om een zweefkist achter de auto te kunnen hangen, tegenwoordig moet de auto lang genoeg zijn om er wat zweefkisten in te kunnen prakken.

Herkenbaar dilemma! Nog erger is het als je een camper met trekhaak wil omdat je niet met de caravan en een zweefkist tegelijk achter de auto kan rijden:D. Gelukkig heeft mijn vrouw goede tegenargumenten: ze vindt het niet erg als ik in de vakantie ga hellingvliegen, maar wil niet (altijd) mee naar boven. De camper valt dus af.......dan blijven er twee combinaties over: modelvliegen en kamperen met de caravan of zweefvliegen en kamperen met de tent. Allebei draaglijk te noemen :D. Oh ja: en zweefvliegen en modelvliegen en kamperen met de tent kan natuurlijk ook nog:D:D.

Het valt niet mee als het leven je voor dit soort keuzes stelt:D:D:D.
Max

Herkenbaar dilemma! Nog erger is het als je een camper met trekhaak wil omdat je niet met de caravan en een zweefkist tegelijk achter de auto kan rijden:D. Gelukkig heeft mijn vrouw goede tegenargumenten: ze vindt het niet erg als ik in de vakantie ga hellingvliegen, maar wil niet (altijd) mee naar boven. De camper valt dus af.......dan blijven er twee combinaties over: modelvliegen en kamperen met de caravan of zweefvliegen en kamperen met de tent. Allebei draaglijk te noemen :D. Oh ja: en zweefvliegen en modelvliegen en kamperen met de tent kan natuurlijk ook nog:D:D.

Het valt niet mee als het leven je voor dit soort keuzes stelt:D:D:D.
Max

wat heb jij toch een moeilijke beslissingen ta maken! een echt rotleven!

dan is het simpeler als je in afrika woont op 10km van een waterput... ga ik nu drinken halen, of sterf ik van de dorst... (uiteraard als grap bedoelt!) ;)

wat heb jij toch een moeilijke beslissingen ta maken! een echt rotleven!

dan is het simpeler als je in afrika woont op 10km van een waterput... ga ik nu drinken halen, of sterf ik van de dorst... (uiteraard als grap bedoelt!) ;)

Klopt helemaal. Terechte opmerking Fireforx want daardoor realiseer ik me bij het herlezen hoe patserig dit allemaal kliinkt. Maar mijn vliegtuig is een vierdehandsje uit 1974 en die kosten niet echt een vermogen hoor! En kamperen is ook beter betaalbaar dan een hotel.

Maar per saldo hebben we het inderdaad 1000x beter dan een heleboel mensen.

Max

we vergeten dat wel eens snel ;)

maar we hebben de luxe om een hobby te mogen uitoefenen, die quasi onbeperkt is qua mogelijkheden!
heli's, quadcopters, zwevers, motorkisten, acrotoestellen, bootjes, tanks, autos, duikboten etc etc... je kan het zo gek niet bedenken... en we hebben het haast allemaal in ons huis liggen...

ik prijs me gelukkig dat ik dit alles mag doen en loop minder te mopperen als het me een dagje niet gaat... want wat hebben wij toch een luxe leventje! :)

ps, ik ben zo blij als zot dat ik van de woonkamer (bouwen, knutselen) naar een hobbykot ben kunnen gaan van 8x8m... heerlijk om wat luxe te hebben ;)

ps2 , zelf zit ik nu ook verlekkerd te kijken naar de Erwin xl ultralight van PCM...
ik had em enkele maanden terug nog gespot, maar nu wakkert er weer wat aan vanbinnen... lijkt me een heerlijk toestel om te thermieken boven een veldje, of op de helling tot 3bft...

ps2 , zelf zit ik nu ook verlekkerd te kijken naar de Erwin xl ultralight van PCM...
ik had em enkele maanden terug nog gespot, maar nu wakkert er weer wat aan vanbinnen... lijkt me een heerlijk toestel om te thermieken boven een veldje, of op de helling tot 3bft...

De kisten van PCM zijn inderdaad een klasse apart.

Haha, grappig dat met de auto.
Ik heb mede door de geboorte van onze zoon onze VW Golf verkocht en een Tiguan gekocht.
Dat was 3 maanden voordat ik begon met model vliegen. :rolleyes:
Sindsdien ben ik aan het kijken naar een langere auto, hehehe.

Ja Didier, de Erwin Ultralight bevalt me ook al een hele tijd en vorige week heb ik besloten om er ééntje te bestellen.
Ik denk dat de AVA er dan wel uitvliegt, maar dat is weer een ander verhaal.

Sindsdien ben ik aan het kijken naar een langere auto, hehehe.

Nou, daar hielden wij al thuis ook al rekening mee. Ik had een duikboot gebouw van 2 meter lengte (20 kg), en die moest toch echt in de auto kunnen. Nu ik overgestapt ben met vliegen ben ik blij dat mijn 6 meter ASW 17 in zijn geheel de auto in kan. De vleugels zijn niet deelbaar, maar het past.... (ik hou 3 cm over.....)

ik prijs me gelukkig dat ik dit alles mag doen en loop minder te mopperen als het me een dagje niet gaat...

Ook ik ben daar makelijker in geworden... Die bewustwording is voor mij wel een belangrijke factor. Veel mensen zien dit nog niet eens...

@Justus,

Dat is een mooie kamer! Daar kan wel een Habicht gebouwd gaan worden...

Om nog even terug te komen op het impuls verhaal, dat word bij mij gelukkig minder. De ene impuls is de andere niet. Jordy heeft hier een goed voorbeeld aan gegeven, en heeft dit ook nog met ons gedeeld.... (en ik heb hier enorm veel waardering en respect voor!) Maar soms zijn deze impuls aankopen toch wel nodig om een schifting te kunnen maken van wat je nou wel, en niet wil...

Het is de enige manier om er achter te komen lijkt het wel. Zo had ik vorig jaar een Miss Wind gekocht (een F3A toestel) waar ik toch veel plezier aan heb beleeft. Ik heb er dingen mee uitgehaald die ik met een zwever niet zou kunnen, maar juist dat heeft wel een positieve bijdrage geleverd wat vliegen betreft. Mijn reflexen zijn er beter op geworden, maar na iets meer als een jaar er alsnog achter komen dat het niet mijn ding is.

Ik merk wel dat het motorvliegen mij ook aantrekt, met name het slepen is een aantrekkelijke bezigheid. (maar een WOII kan mij ook bekoren) Inmiddels de keuze gemaakt om een grotere sleper te bouwen, ik kijk daar enorm naar uit. Wat zweven betreft, dat blijft bij mij toch wel nummer 1. Op de een of andere manier geeft het enorm veel voldoening als ik met een paar mensen daar mee bezig kan zijn.

Ik kan mij nog wel een dagen herinneren dat ik samen met Terence en Arjan op 't veld heb gestaan, waarbij we afwissellend gesleept en gezweeft hebben. Of een dag in Boxmeer waar ik mij te pletter heb gesleept... Natuurlijk is een VGT treffen of een eletrosleepdag wel de kers op de taart. Maar ik geniet net zoveel van die fijne zondagen die je kan hebben met slechts enkele mensen...

Ook dat zijn de dagen dat ik mij heel erg gelukkig kan voelen...

Laatst bewerkt:
Een paar opmerkingen, zaken die me opvielen/herkenbaar zijn.

1.
Teveel dozen, modellen, tekeningen, modellen die nog gerepareerd moeten worden: het begon voor mij echt als (psychische) druk te voelen. :(

Overal goud geld voor betaald, en het ligt er maar . . . :-|

Niet dat de kinderen er een boterham minder om eten, maar toch.

Dus: saneren, die vloot en voorraad spullen!!!

2.
Geluk zit niet herhaal NIET in dingen en spullen.

Wie denkt dat hij 'gelukkig' wordt als 'ie maar eerst dat ene model heeft, met die motor en die en die setup en dan met die etc.etc. . . . :hammer:

Allemaal flauwekul.

3.
Post van 16/2/'12, 09.14, laatste zin: dat vat het goed samen.

Binnenkort over de nadelen van voorraden. :teacher:

jan.

Back