Waneer houd het op.... Het vervolg!!!

3.
Post van 16/2/'12, 09.14, laatste zin: dat vat het goed samen.

Ik moest ff zoeken, en nog steeds heb ik de post niet gevonden...

Geluk zit niet herhaal NIET in dingen en spullen.

Wie denkt dat hij 'gelukkig' wordt als 'ie maar eerst dat ene model heeft, met die motor en die en die setup en dan met die etc.etc. . . . :hammer:

Allemaal flauwekul.

je slaat de spijker op z'n kop. Ik denk wel dat we allemaal het wel eens meegemaakt hebben. Ook die ervaring ''moet'' je een keer achter de rug hebben...

Teveel dozen, modellen, tekeningen, modellen die nog gerepareerd moeten worden: het begon voor mij echt als (psychische) druk te voelen. :sad:

Goh, ook dat ''gevoel'' ken ik. Een gevoel waar ik mij ook niet lekker bij voel... En dan zit er maar 1 ding op... Opruimen, of afbouwen... In iedergeval niet een nieuw project, bouwdoos, tekening of wat dan ook er bij gaan kopen...

En dat is soms best lastig...

Al lezend kwam ik een bijdrage van Fotor tegen (28 maart 2012), en daaruit kun je bijna de regels afleiden die je zullen behoeden voor veeeeeeel te veel aankopen, die achteraf toch weer in de verkoop moeten of stof blijven vergaren.

Vrij naar -.

1.
Kijk naar je financiële mogelijkheden. Is het nog te verantwoorden?

2.
Kijk of je de mogelijkheden hebt om het model te vliegen (is je veld groot genoeg? Zijn er slepers? Is er een lier? etc.etc.)

3.
Past het een beetje in je auto?

4.
Is het makkelijk genoeg
- bij elkaar te pakken
- naar het veld te krijgen en
- daar te monteren?

5.
Ben je zelf in staat om het model te vliegen/beheersen, of heb je altijd hulp nodig?

6.
Denk heel goed na over
- wat je mooi vindt
- wat je nu eigenlijk wilt
- wat je wilt in een model, zodat (bv. die ene grote) dan ook wel HET model is.

7.
Hou een lijst bij van wat je wilt (modellen), en besluit pas tot aanschaf als het er na bv. een half jaar nog op staat.

Wie vult het aan?

Vwb. 6: er zijn mensen die wel pak 'm beet zes keer trouwen.

Dik kans dat mevrouw nr. 6 ook niet voldoet, en 7 niet, en 8 niet, enzoverder enzovoort.

Vraag: Bestaat de ideale vrouw (cq. het ideale model)? :confused:

(Sommige mensen denken van wel en blijven maar kopen, hopend dat deze keer . . . ) ;)

jan.

bedankt Jan.....;-)

Nog wat om te oefenen in het beheersen van de impulsen . . .

Segelflug - cmsmodell.ch

Ai, staat ook wel een erg fraaie Shark 304 bij van vagenknecht.....

Groeten Peter.

1.
Kijk naar je financiële mogelijkheden. Is het nog te verantwoorden?

2.
Kijk of je de mogelijkheden hebt om het model te vliegen (is je veld groot genoeg? Zijn er slepers? Is er een lier? etc.etc.)

3.
Past het een beetje in je auto?

4.
Is het makkelijk genoeg
- bij elkaar te pakken
- naar het veld te krijgen en
- daar te monteren?

5.
Ben je zelf in staat om het model te vliegen/beheersen, of heb je altijd hulp nodig?

6.
Denk heel goed na over
- wat je mooi vindt
- wat je nu eigenlijk wilt
- wat je wilt in een model, zodat (bv. die ene grote) dan ook wel HET model is.

Vwb. 6: er zijn mensen die wel pak 'm beet zes keer trouwen.

Dik kans dat mevrouw nr. 6 ook niet voldoet, en 7 niet, en 8 niet, enzoverder enzovoort.

Vraag: Bestaat de ideale vrouw (cq. het ideale model)? :confused:

(Sommige mensen denken van wel en blijven maar kopen, hopend dat deze keer . . . ) ;)

jan.

Allemaal terechte bedenkingen.
Ik wil er nog een punt aan toevoegen.

Net als bij vrouwen (omdat u dit aanhaalde) moet je zorgen dat de passie niet omslaat in obsessie.

In onze club zijn er enkele leden die het heel erg zitten hebben.
Zij hebben geen gezin (vrouw) en compenseren dit met het sociaal contact op het terrein.
Zij wonen bij wijze van spreken op het terrein.
Het zijn een soort modelbouwmonniken.
Nu, het zijn wel experten in de materie.
Je kunt er altijd bij voor raad.
Gelukkig kunnen die mannen het ook nog over iets anders hebben.
Hier is passie nog altijd geen obsessie.

Wel waakzaam blijven.

Mvg,
Aurectar

Ik ben gevorderd tot eind juli 2012, en ben enigszins ontroerd geweest door de zeer openhartige beschouwingen van SRS ( = Douglas?).

Allemaal zoooooooooo herkenbaar . . .

Kom ik op terug.

jan.

Ik ben gevorderd tot eind juli 2012, en ben enigszins ontroerd geweest door de zeer openhartige beschouwingen van SRS ( = Douglas?).

Allemaal zoooooooooo herkenbaar . . .

Kom ik op terug.

jan.

Het doet mij goed om dit te lezen! Bedankt voor het het bericht.

Grt,
Douglas = SRS

Het houd niet op!

Ik heb na lang zoeken en wikken, wegen en keuzes maken besloten de stap naar een serieuze glasbak te maken!
De bestelling is vandaag gemaakt en dan hoop ik halverwege 2014 een Aer-O-Tec Orca eV in ontvangst te mogen nemen!

Ik blijf verder gewoon heerlijk met mijn huidige zwevers rondvliegen en verander ook niets aan alle plannen die ik al had maar dit is een lang gekoesterde droom!
Nu is het ergste dat ik er 9 maanden op moet wachten maar dat hoort nu eenmaal bij zo een op maat en handgemaakt juweel!

Gefeliciteerd Justus:p:p

Het houd niet op!

Ik heb na lang zoeken en wikken, wegen en keuzes maken besloten de stap naar een serieuze glasbak te maken!
De bestelling is vandaag gemaakt en dan hoop ik halverwege 2014 een Aer-O-Tec Orca eV in ontvangst te mogen nemen!

Ik blijf verder gewoon heerlijk met mijn huidige zwevers rondvliegen en verander ook niets aan alle plannen die ik al had maar dit is een lang gekoesterde droom!
Nu is het ergste dat ik er 9 maanden op moet wachten maar dat hoort nu eenmaal bij zo een op maat en handgemaakt juweel!

Tsja . . .

Ik stuitte vandaag op dit.

Schweizer SGS 2-33

Oeioeioei wat mooi (vind ik; smaken verschillen). :p

Maar ik kan er beter naar blijven kijken dan zomaar in the blind bestellen.

Want hoe mooi ook, als ik het rijtje vragen naloop uit post 382 . . .

Nee, niet doen. :nooo:

En al helemaal niet om het maar vast te hebben liggen ('op voorraad' :mad:).

Het loopt niet weg . . . :D

jan.

Ik krijg net een telefoontje van mijn vrouw dat er een tweedehands speeltje op de mat is gevallen. Een volcarbon F3F zwevert: Solaris.

Dan heb ik twee van dergelijke kisten. Van dit spul moet je eigenlijk altijd 1 op voorraad hebben ;)

Vanavond uit pakken en hopelijk zonder transportschade.

En dan snel programmeren en naar de kust met dat ding!

Laatst bewerkt:
En ik had mij nog wel voorgenomen om geen nieuw toestel binnen te halen... telt ruilen daar ook onder? 1 toestel er uit, en 1 er weer in?

Ah, dus jij hebt hem net voor me weggekaapt. Ik heb te lang getwijfeld..... :(

LangeNeus_250br.jpg

;)

En bedankt hè Berrie! Ik baalde er best wel een beetje van.

Maar nu zit ik dus stiekem een beetje te zoeken naar een F3B kist, dat zijn volgens mij de beste alleskunners. Liefst met motor. Als er nog eens wat voorbij komt moet ik sneller toehappen, en anders misschien toch voor een nieuwe sparen. Ach, misschien heeft Harry nog iets moois hangen? O nee, we gaan misschien naar Frankrijk volgend jaar.....

Pfff, houdt het dan nooit op?

En bedankt hè Berrie! Ik baalde er best wel een beetje van.

Maar nu zit ik dus stiekem een beetje te zoeken naar een F3B kist, dat zijn volgens mij de beste alleskunners. Liefst met motor. Als er nog eens wat voorbij komt moet ik sneller toehappen, en anders misschien toch voor een nieuwe sparen. Ach, misschien heeft Harry nog iets moois hangen? O nee, we gaan misschien naar Frankrijk volgend jaar.....

Pfff, houdt het dan nooit op?

Geintje kan je wel tegen toch?

Als je echt iets zoekt, op RCNetwork komt vaak iets voorbij. Of je benaderd iemand van het F3B team. Misschien hebben ze wel een kist waar ze van af willen.

Back