Waneer houd het op.... Het vervolg!!!

Het houdt nooit op. Zie ik een aanbieding voor de SCIMITAR CARBON-Z PNP bij Lindinger, tja , dan hangt die vinger even boven de knop "in warenkorb" en pats zomaar in warenkorb.
En de zolder is al zo vol. De lijst is al veel te lang. Er moet dus wat weg, maar wat? De Flair Tiger Moth? De Flair K8B? De B-52? De Robbe Galaxy versie 2012 met houten romp en vleugel(nog geheel als bouwpakket). De Airtronics Legend(te bouwen), ga maar door. Toen er nog geen kinderen waren, kocht ik alles wat los en vast zat.
Ik kan zo moeilijk afscheid nemen. Ook van wat er al jaren ligt.(de originele Galaxy, een Ogar, nog een Airtronics Legend. enz

Joris

Joris

Het houdt ECHT nooit op..

En de zolder is al zo vol

Er moet dus wat weg, maar wat?

Ik kan zo moeilijk afscheid nemen.

Bovenstaande dingen zijn voor iedereen herkenbaar. Het is alleen ''hoe ga je ermee om''. Ik denk zelf dat het een kwestie van prioriteiten stellen is, en dat is met name de vliegtuigmodelbouw erg moeilijk.

Ook ik worstel hiermee, en de ruimte op zolder word aardig kleiner. Er gaat tegen de tijd wel wat weg gaan, wat weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat ik een aantal modellen heb die ik zeker niet weg ga doen. Zoals de kleine Grunau Baby, mijn vrouw is er aan gehecht... Mijn Alsema Sagitta vliegt eigenlijk te goed, net zoals mijn ASW 27B, aan de helling een droom om mee te vliegen. Voor het veld een Elipsoid, die kist doet het voor mij gewoon goed. Een Alka 13 voor aan de helling, voor de verkennende vlucht, daarna pak ik een andere kist.

De grote Grunau Baby heb ik net klaar, daar vlieg ik voorlopig ook wel mee door. De Toledo voor de sleep, en mijn Miss Wind voor de leuk. De Salto een extra setje snelle vleugels, die blijft ook. Dan heb ik ook nog een SG-38, nu nog in de opknap. Daar is of gaat zoveel werk ik zitten dat ook ik die nog niet weg doe. Zo heb ik ook nog een Junior voor de opknap, die ga ik eerst goed laten vliegen. Het zou zomaar kunnen dat ie daarna terug gaat naar de vorige eigenaar, tegen onderdelen/kostprijs. het gaat mij immers om het plezier van het opknappen, waar ik zeer veel voldoening in heb.

Zelfs mijn vrouw merkte dit op, die vond het hele opknap gebeuren ook wel iets voor mij. Als die 2 projecten klaar zijn heb ik ook nog een watervliegtuig, en ja weer een opknapper. Het heeft gewoon iets om een project af te maken wat (soms) een ander laat liggen wegens geen tijd of andere reden.

Toch word het wenslijstje wel wat minder, op de een of andere manier. In het verleden heeft iemand wel eens gezegd dat het wat modellenkeuze betreft wat rustiger zou gaan worden. Mijn gevoel geeft dit ook wel aan, en op de een of andere manier ben ik daar wel blij mee.

Een 3 tal toestellen staan nog op het lijstje, waarvan er eentje boven aan staat. Een 6 meter schaalkist in de vorm van een Ventus, HF model. Mijn vrouw is volledig op de hoogte overigens, op de een of andere manier vond ze zelfs dat wel gaaf. De kosten even buiten beschouwing, maar niet ondenkbaar. Ik denk als er zo'n kist komt er toch wel wat kisten uitgaan. En dat is mijn eigen keuze, mijn vrouw vind het niet echt nodig, zolang het hele handeltje op zolder past. Haar eerste vraag was, ''zijn de vleugels deelbaar?''...

Een 2,5-3 meter vol glasbak staat op de 2e plek, iets met Cappuccino, macchiato of zo iets... Daarna staat er nog een PC-21 van Sebart op de wenslijst, ik vind het gewoon een gave motorkist. Nah ja, als ik het hele verhaal terug kijk heb ik eigenlijk te veel toestellen. Is dat erg? Ik vind van niet. Als ik ff op de ander ben uitgekeken heb ik alitjd een toestel waar ik dan ''zin'' in heb om ermee te vliegen. Op deze manier verveel ik mij nooit.

Jaap, je bent me er eentje hoor. Nog een Cirrus 75 erbij, dat is mijn droomkist.
Zoiets heb jij dus met de flamingo, jammer dat ik de advertentie niet optijd gespot heb.
(maar ja ik heb momenteel ook geen centen, duss)

Ik ben reuze benieuwd naar het bouwverslag.

Jaap, je bent me er eentje hoor. Nog een Cirrus 75 erbij, dat is mijn droomkist.
Zoiets heb jij dus met de flamingo, jammer dat ik de advertentie niet optijd gespot heb.
(maar ja ik heb momenteel ook geen centen, duss)

Ik ben reuze benieuwd naar het bouwverslag.

hihi i know..

En ja, de flamingo.. Das echt een droomkist voor mij, maar zo ook de C75, das toch echt mijn all-time favoriet!

Laatst bewerkt:
Tja Douglas, wanneer houdt het op.....

Dan ook de vraag; wanneer begint het!

full

Groeten Peter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn collectie April 2013

In het kader van een grote opruiming heb ik mijn hele opslag weer eens leeg gehaald. Dit keer alles, dus ook de 'zolder' waar mijn projecten liggen. Als je dan alles bij elkaar hebt liggen schrik je toch wel even weer. Wat kan deze hobby gevaarlijk zijn zeg! Toch wil ik jullie dit niet onthouden.

De zolder:

apr13-2.jpg

apr13-3.jpg

apr13-1.jpg

Van onder naar boven:

• Carerra Favorit rompje + toebehoren (=vergeven aan MBF'er)
  • Multiplex Flamingo Contest. Opknapproject. Er zit een set ribbenvleugels bij, niet origineel en met bouwfouten. Inmiddels ook een set sterk verwaarloosde originele vleugels bij gevonden. Echt een project dus!
  • Rood rompje van een soort F3B kist. Geen vleugels, type onbekend. Moet een nieuwe set vleugels bij gesneden worden.
  • Witte V-staart kist type: "DeVondst". Onbekende zwever met V staart van 3,25m. Moet geheel worden herzien.
  • Robbe Nova. Ligt al erg lang, moet geheel opgeknapt worden.
  • Nieuw in doos: Multiplex Flamingo Contest
  • Nieuw in doos: Robbe Silence. Originele blauwe versie. Vroeger toen ik begon met vliegen als reserve aangeschaft. Nooit hoeven gebruiken!
  • Nieuw in doos: Graupner Cirrus 75 (ribbenbouw vleugel)
  • Nieuw in doos: Graupner Cumulus 2000
  • Nieuw in doos: Carl Goldberg Sophisticated Lady. Vroeger eentje gebouwd, weg gedaan met erg veel spijt achteraf. Dit bouwdoosje maakt dat weer goed.

apr13-9.jpg

Project op de tekentafel. Rompje van originele Multiplex Flamingo. Momenteel in CAD een freesset voor een nieuwe vleugelset aan het tekenen. Dit wordt mijn volgende project!

apr13-4.jpg

Stilliggend projectje: Dynaflite Skeeter

apr13-5.jpg

Vliegklare Cirrus75. De 2,85m schuimkernvleugel versie. Is inmiddels al aan zijn eerste 'overhaul' toe. Verde nog zichtbaar een kapotte shockflyer en epp wing.

apr13-6.jpg

SuperStarLight F3j en Multiplex LS-3

apr13-7.jpg

SuperStarLight F3j en Multiplex LS-3

apr13-8.jpg

Multiplex Solius en Toppmodell GEM

apr13-10.jpg

apr13-11.jpg

Huidige project, scratchbuild BigLift. Dit project nadert zijn einde :D

Allemachtig... Alles onder elkaar:

• Carerra Favorit rompje + toebehoren (=vergeven aan MBF'er)
  • Multiplex Flamingo Contest. Opknapproject. Er zit een set ribbenvleugels bij, niet origineel en met bouwfouten. Inmiddels ook een set sterk verwaarloosde originele vleugels bij gevonden. Echt een project dus!
  • Rood rompje van een soort F3B kist. Geen vleugels, type onbekend. Moet een nieuwe set vleugels bij gesneden worden.
  • Witte V-staart kist type: "DeVondst". Onbekende zwever met V staart van 3,25m. Moet geheel worden herzien.
  • Robbe Nova. Ligt al erg lang, moet geheel opgeknapt worden.
  • Nieuw in doos: Multiplex Flamingo Contest
  • Nieuw in doos: Robbe Silence. Originele blauwe versie. Vroeger toen ik begon met vliegen als reserve aangeschaft. Nooit hoeven gebruiken!
  • Nieuw in doos: Graupner Cirrus 75 (ribbenbouw vleugel)
  • Nieuw in doos: Graupner Cumulus 2000
  • Nieuw in doos: Carl Goldberg Sophisticated Lady. Vroeger eentje gebouwd, weg gedaan met erg veel spijt achteraf. Dit bouwdoosje maakt dat weer goed.
  • Ur-flamingo
  • Dynaflite Skeeter
  • Graupner Cirrus75 2,85m versie
  • Shockflyer
  • EPP Wing
  • SSL f3j
  • Multiplex LS-3
  • Multiplex Solius
  • Toppmodell GEM
  • Big Lift

20 modellen!!!!:alien::twisted::confused: Nouja, 19 dan want de carerra Favorit is al vergeven aan iemand anders. En dan te bedenken dat ik al het een en ander heb opgeruimd/weggedaan afgelopen tijd. Jeetje..

Eigenlijk moet er nog meer weg, maar aan alles kleeft wel een verhaal of anderszins een achtergrond. Zal dus lastig worden.

Ben ik de ergste hier? Ik krijg zo'n gevoel dat ik aardig in de buurt kom :) Best leuk om eens een keer ALLES dat je hebt aan kisten naast elkaar te leggen.......

Laatst bewerkt:
heb gisteren nog eens geteld, zit op 28! ben dus goed bezig, kwam van 48 :o (ook schuimpjes en depronnetjes meegeteld)

O, 20 modellen, das een leuk begin :)

Ik zit er ook bijna aan... Bij 18 ben ik maar gestopt... Oh nee, het zijn er 19...

Ben ik de ergste hier? Ik krijg zo'n gevoel dat ik aardig in de buurt kom :smile: Best leuk om eens een keer ALLES dat je hebt aan kisten naast elkaar te leggen.......

Nou, dan ben ik wel ff bezig, daar ik all modellen op de bovenste verdieping heb liggen. Dan word trap-lopen in eens een iets minder leuke bezigheid. Kan zowat hier de tuin wel bedekken... :rolleyes::D:twisted:

Van-klein-naar-groot.......:mrgreen:

Nee Jaap, je bent zeker niet de enige.

Van de zomer vlieg ik (pas) 3 jaar, vloot bestaat nu uit een easystar, Duo Discus (3.07m) Mamba 3000 (2m), SZD-6x (2.4m), Ogar (3.5m), Discus (4m), Nemere in aanbouw (4m), Piper cub (2m), Fokker D17 in aanbouw (2m), Fokker DR1 kit (1.85m), Trex 250 heli, Shark 450 heli, en nog een Bismarck van 2.5 meter in aanbouw.
En sinds korte tijd nu in bezit van een lier ;-)
Mmm, gaat toch wel hard eigenlijk....

Niets vergeten denk ik...

Groeten Peter.

Ben ik maar bescheiden bezig: heb er 10 in de zender staan..

Graupner Mosquito
Multiplex Scirocco
Hegi ASW 15
Spinnin Birdy
Spinnin Birdy QR
Hollein Climaxx
Piper Pawnee (depron)
Dreamflight Weasel
Countryman
Wik Salto

Wel in huis: niet in de zender, een Multiplex ASW20
Voor ooit nog eens:
de Morelli M200
Heb nog een romp voor een ASW15, voor met zonder motor (sleep/helling)

En nu eerlijk: met hoeveel van die kisten vlieg je meer dan 5 x per jaar?

Groet,

Jacob Bos

Back