Het houdt ECHT nooit op..
En de zolder is al zo vol
Er moet dus wat weg, maar wat?
Ik kan zo moeilijk afscheid nemen.
Bovenstaande dingen zijn voor iedereen herkenbaar. Het is alleen ''hoe ga je ermee om''. Ik denk zelf dat het een kwestie van prioriteiten stellen is, en dat is met name de vliegtuigmodelbouw erg moeilijk.
Ook ik worstel hiermee, en de ruimte op zolder word aardig kleiner. Er gaat tegen de tijd wel wat weg gaan, wat weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat ik een aantal modellen heb die ik zeker niet weg ga doen. Zoals de kleine Grunau Baby, mijn vrouw is er aan gehecht... Mijn Alsema Sagitta vliegt eigenlijk te goed, net zoals mijn ASW 27B, aan de helling een droom om mee te vliegen. Voor het veld een Elipsoid, die kist doet het voor mij gewoon goed. Een Alka 13 voor aan de helling, voor de verkennende vlucht, daarna pak ik een andere kist.
De grote Grunau Baby heb ik net klaar, daar vlieg ik voorlopig ook wel mee door. De Toledo voor de sleep, en mijn Miss Wind voor de leuk. De Salto een extra setje snelle vleugels, die blijft ook. Dan heb ik ook nog een SG-38, nu nog in de opknap. Daar is of gaat zoveel werk ik zitten dat ook ik die nog niet weg doe. Zo heb ik ook nog een Junior voor de opknap, die ga ik eerst goed laten vliegen. Het zou zomaar kunnen dat ie daarna terug gaat naar de vorige eigenaar, tegen onderdelen/kostprijs. het gaat mij immers om het plezier van het opknappen, waar ik zeer veel voldoening in heb.
Zelfs mijn vrouw merkte dit op, die vond het hele opknap gebeuren ook wel iets voor mij. Als die 2 projecten klaar zijn heb ik ook nog een watervliegtuig, en ja weer een opknapper. Het heeft gewoon iets om een project af te maken wat (soms) een ander laat liggen wegens geen tijd of andere reden.
Toch word het wenslijstje wel wat minder, op de een of andere manier. In het verleden heeft iemand wel eens gezegd dat het wat modellenkeuze betreft wat rustiger zou gaan worden. Mijn gevoel geeft dit ook wel aan, en op de een of andere manier ben ik daar wel blij mee.
Een 3 tal toestellen staan nog op het lijstje, waarvan er eentje boven aan staat. Een 6 meter schaalkist in de vorm van een Ventus, HF model. Mijn vrouw is volledig op de hoogte overigens, op de een of andere manier vond ze zelfs dat wel gaaf. De kosten even buiten beschouwing, maar niet ondenkbaar. Ik denk als er zo'n kist komt er toch wel wat kisten uitgaan. En dat is mijn eigen keuze, mijn vrouw vind het niet echt nodig, zolang het hele handeltje op zolder past. Haar eerste vraag was, ''zijn de vleugels deelbaar?''...
Een 2,5-3 meter vol glasbak staat op de 2e plek, iets met Cappuccino, macchiato of zo iets... Daarna staat er nog een PC-21 van Sebart op de wenslijst, ik vind het gewoon een gave motorkist. Nah ja, als ik het hele verhaal terug kijk heb ik eigenlijk te veel toestellen. Is dat erg? Ik vind van niet. Als ik ff op de ander ben uitgekeken heb ik alitjd een toestel waar ik dan ''zin'' in heb om ermee te vliegen. Op deze manier verveel ik mij nooit.