Waneer houd het op.... Het vervolg!!!

Verdorie.... Werd vanochtend wakker, even op MP sneupen en mijn oog valt op een advertentie van een echte onvervalste Multiplex ASW22 van 4M.... Aii een van mijn favo zwevers de 22...

Nieuw gebouwd, vliegklaar en ongevlogen. Locatie Deventer. Belletje gepleegd en hop de auto in.

Blijkt het dezelfde verkoper te zijn waar Zeevlieger zijn nieuwe Ogar heeft opgehaald. Erg leuke man, blijkt ook lid te zijn van "mijn" club :-) Hij had er alleen de laatste 2 jaar niet meer gevlogen door omstandigheden.

Terug naar de ASW.... Bloedmooi en superstrak gebouwd!!! Dat geld voor al zijn andere (houtbouw) zwevers. Had ook bijna zijn 5M SF 34 meegenomen 8O Wat een preciesie. Alle rc zit er in behalve de ontvanger.

Foto volgt en ik ben verliefd op de 22 :-)

Laatst bewerkt:
Mijn Ogar komt uit Deventer trouwens... Misschien bedoel je dat ook want ik kom wel uit Apeldoorn ;-)
Komt dus bij Jan vandaan (mijn Ogar) , misschien jouw ASW dan ook. Erg mooie modellen en zeker erg fraai gebouwd allemaal. De Scheibe SF die hij heeft ook een plaatje en te koop.
Kan me voorstellen dat je er ook erg blij mee bent.

Groeten Peter

Correctie, inderdaad Deventer bij Jan! Mooi stukje binnendoor over de dijk ;-)

Wat een prachtig neusje....

ja7ymyda.jpg

u3atu5y9.jpg

Om een idee te geven van het gebouwde: het stabilo is van Balsa en is niet gefolied...

zuqereva.jpg

Vleugels zijn voorzien van electrische verstoorders, 2 traps.. Deze week de kist instellen in de zender, CG controleren en slepen maar!

ygyzavy4.jpg

Mooi!!!! Al zijn toestellen een klasse apart hoor.
Lezen wel hoe het vliegen gaat.
Gefeliciteerd met deze mooie kist.

Groeten Peter.

Oeiiiiiiii wat mooi. Ik had m ook op t oog. Helaas moet t voor mij wel even ophouden haha. Veel plezier ermee! Erg mooie aanwinst!

Vliegen zal ie vast goed doen. Kan niet wachten :-) Uiteraard komt er een filmpje! Nu moet het weer een beetje mee gaan werken.

Hij wilde er in eerste instantie een electromotor in zetten. Maar dat is op welke manier dan ook met zo'n neusje ontoelaatbaar :D

En zo houd het idd nooit op, het blijkt dat het bij meerdere ''onrustig'' blijft. Dat is hier niet anders, al heb ik wel de wens om het wat rustiger te houden. Na een ''ongelukje'' maar eens de boel op een rijtje gezet en de plannen voor het jaar 2014 doorgenomen.

Er is altijd we wat te ''willen'', ook als een wat groter project doorgang kan vinden. (Discus) Toch is er wat te wensen, met name op alround zweef gebied. Een 4 kleppen zwever voor de helling en alpenvakanties, met lipo power. Nu is mijn buurman zo aardig om zijn Eraser aan mij te willen verkopen. Mooi, maar dan moeten wij het nog eens worden over de prijs, en als het ff kan wil ik er ook nog een motor in kunnen zetten. Ik wil perse die reserve hebben als dat nodig is. als wij daar niet uit kunnen komen wijk ik uit naar de Sirius van Reichard. Welliswaar 2 werelden van verschil, maar ik wil gewoon fun hebben met een kist die ik zo ff kan pakken.

Mijn Elipsoid is zo'n kist, maar die heeft geen kleppen en is af en toe een draak om te landen, met name in de bergen. In juni heb ik weer mijn Oostenrijk vakantie trip, en dan is het hebben van kleppen bij het landen erg fijn. Er zullen vast wel soortgelijk kisten zijn, maar op de een of andere manier ben ik een Reichard fan...

Binnenkort maar weer eens een knoop doorhakken... ;-)

De ASW22 staat klaar voor de maiden morgen! Sleper is als het goed is geregeld, de voorspellingen zijn redelijk gunstig. Ben benieuwd hoe fijn deze ranke dame gaat vliegen :-)

Vandaag ondanks de stevige bries de ASW22 haar luchtdoop gegeven en 3 vluchten gemaakt. Achter een 2,5m Pilatus Porter op sleep en daar hing ze snaarstrak achter. Geen tandje trim nodig gehad. Kist reageert lekker op de roeren en zweeft heerlijk. Kon aardig boven blijven en de vario liet horen dat ze weinig met dalen heeft.

De 2 traps remkleppen zijn zeer effectief, vol getrokken komt ze als een baksteen naar beneden :-) Een geslaagde dag en een zeer trevreden eigenaar!

qeqehe5a.jpg

umy7a4eh.jpg

Wanneer houdt het op? Ook voor mij waarschijnlijk niet...
Vorige zomer na 17 jaar pauze opnieuw begonnen met vliegen met nogal desastreuze gevolgen...

En het begon nochtans allemaal beheerst... 1 (electro)motortoestel gekocht.. Daarna m'n allereerste trainer van 25 jaar oud(Westerly) gerestaureerd en op electro gezet. Een tweedekker gekocht, twee laagdekkers...

Maar toen werd het winter en gingen we de zaal in. Na een leuk zaalseizoen heb ik 11 toestellen gebouwd :rolleyes:
Om in de sfeer te blijven van deze zweefhoek: we hebben het begrip slepen en motorzwever naar de zaal gebracht...

P1010727.JPG

Maar nu komt het... Ben door dit indoorzweven e.d. wel serieus gebeten...
Heb me dus een tijdje geleden een ARF aangeschaft van dit:

attachment.php

En dan is de volgende stap om die motor eraf te laten he...
En ik betrap me erop dat ik nogal veel in het "sleepvliegtuig" subforum zit te bladeren...ik vrees geïnfecteerd te zijn.

Wordt vervolgd!

Wel mooi dat het draadje zo aan het groeien is, zo komt er steeds meer bij...

Ik zit op dit moment in een luxeprobleem waarbij ik keuzes moet maken. keuzes die ik eigenlijk niet wíl maken, leuk is anders in dit geval. Zo kan ik een F3J kist bemachtigen, waar ik mijn Grote Grunau Baby op kan inruilen. (met wat geld erbij). Alleen wil ik nu nog niet van die Grunau Baby af... Na de overhaul heb ik er nog niet zo heel veel van kunnen genieten, iets wat ik wel wilde gaan doen.

Maar ja, die glasbak stond toch wel heel hoog op het verlanglijstje, en op de een of andere manier is dat ''gevoel'' een beetje verdwenen... Vreemd, ik heb dat tot nu toe nog niet meegemaakt. Iets wat je graag wilde hebben, en als het zover komt dat is dat '''willen'' er een beetje vanaf.

Misschien dat het komt dat ik er toch een motor in kwijt wil, en dan moet er de zaag in. Vreemd om juist in een goed toestel de zaag in te zetten. Ik wil eigenlijk een 4 kleppen toestel die ik mee kan nemen op vakantie, of aan de helling om zo te kunnen vliegen. Een Reichard Sirius had ik in gedachte, of iets in die richting. Maar een F3J kist voor dit doeleinde? Ik weet het nog niet... Daar is zo'n kist toch ook weer te kostbaar voor.

Keuzes, soms is het moeilijk...

Ik wil eigenlijk een 4 kleppen toestel die ik mee kan nemen op vakantie, of aan de helling om zo te kunnen vliegen.
Waarom zou een F3J kist (een Eraser bijvoorbeeld) daar niet geschikt voor zijn en een Reichard Sirius wel?

(De Sirius heeft een vleugel in 2 delen en de Eraser in 3 delen. Voor transport een voordeel dus)

Ik zeg niet dat ie niet geschikt is, maar een Eraser vind ik toch wel iets om erg zuinig op te zijn.. Dat ben ik met al mijn modellen, maar een Sirius is toch net ff iets anders... (maar dat is een gevoelskwestie...)

Vagabond Helling zwever

Ik heb een nieuwe zwever besteld.
full

De Vagabond van Hacker Modell (uit CZ, niet Hacker Motor uit De).
Vagabond 1500 ARF | Zoomport - Hacker Model Production a.s.

Meteen nadat ik hem als Neuheit van Nürnberg zag op de fotoblog van Pierre Rondel heb ik hem besteld en betaald. Toen nog € 107.92 incl Porto.
Ik zie dat de prijs nu al flink hoger ligt.

Het is een clone van de "Fish" een extreem kunstvlucht zwever uit de USA.

full

Hij is eind deze maand beloofd en wanneer hij binnen is zal ik een draadje maken.

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een nieuwe zwever besteld.
full

De Vagabond van Hacker Modell (uit CZ, niet Hacker Motor uit De).
Vagabond 1500 ARF | Zoomport - Hacker Model Production a.s.

Meteen nadat ik hem als Neuheit van Nürnberg zag op de fotoblog van Pierre Rondel heb ik hem besteld en betaald. Toen nog € 107.92 incl Porto.
Ik zie dat de prijs nu al flink hoger ligt.

Het is een clone van de "Fish" een extreem kunstvlucht zwever uit de USA.

full

Hij is eind deze maand beloofd en wanneer hij binnen is zal ik een draadje maken.

Rick

doet me ook aan deze denken :Quark 2M, planeur d'acro en bois

Laatst bewerkt door een moderator:
Back