Waneer houd het op.... Het vervolg!!!

Na verschillende ervaringen met F3J, F5J, F5B, F3K, Multicopters en FPV ben ik nu echt helemaal weg van F3K.

Ik heb m'n Pace VX3.8 verkocht en sinds gisteren een kant en klare, 12 vluchten jonge Erwin XL UL verkocht.
Van dat geld ga ik "doorstarten" in de F3K wereld.
Ik zal zeker nooit een pro worden, maar sind kort vlieg ik met een paar F3K "Freaks" en dat is gewoon heeeeeeeeeeeel erg leuk!

Een nieuwe Snipe is al besteld en ik zal vermoedelijk nog een XXLite of een Flitzebogen erbij gaan kopen.
Ook qua zender ga ik veranderen.
De Jeti DC-16 gaat eruit en een DS-16 is al besteld.
Dit omdat een handzender wel makkelijker is voor F3K.
Iets anders als Jeti wil ik zekers niet meer. Geweldig systeem!

Wel ga ik m'n favorite zwevers houden.
Dat zijn de NAN Orion (Insider), Epsilon Competiton V2, MPX Solius en een MPX Twinstar + Funcub.
De Pace V4 gaat er vermoedelijk ook uit.

Best wel raar als je ziet hoe je in de loop der tijd je voorkeur veranderd.
Ook qua preis ben ik het één en ander aan het overdenken.
De vliegklare Erwin XL UL kost zoveel als 2 nieuwe vliegklare Snipe's.
Ik heb echt geen zin meer in een 2-3-4 duizend Euro model.

In het begin wil je alleen maar het grootste en beste, dan komt er een phase waar je alles aan het overdenken bent en nu heb ik het wel gevonden... althans.. voor nu ;)
Het is dus F3K met een paar F5J zwevers en een paar MPX schuimpjes als afwisseling.

Achja, ik ben inmiddels wel "ter land, ter zee en in de lucht" bezig...
Wat een hobby... :D

Groetjes,

Jordy

Laatst bewerkt:
.
De Jeti DC-16 gaat eruit en een DS-16 is al besteld.

Ik heb de DS-16. Maar voor DLG gebruik ik de Cockpit SX. Voor F3K een erg fijne zender.

Mijn ideale zender zou bestaan uit de mogelijkheden van de DS-16, in de vorm van SX, met de kwaliteit van de DS-16.

Ja, qua Gewicht is de DS-16 toch nog wel een hele "kluif", maar altijd nog beter als een DC-16 voor je buik.

Ik heb verschillende zenders uitgeprobeerd.
Een MX-20, een Futaba T8FG, een MPX Smart SX (ja, echt waar :wink:), een Spektrum DX9 en zelfs nog een Jeti DS-14.
Allemaal stukken lichter als een DS-16, maar als enigste komt de DS-14 in aanmerking.

Dus heb ik gelijk maar een DS-16 gekocht, zodat ik bij m'n oude DC-16 programmering kan blijven en ook al het andere bij het oude blijft.
Als ik een DS-14 koop, "moet" ik er nog een hele hoop bij kopen om de functies te krijgen die ik nodig heb, of denk dat ik nodig heb.. ok..... het is ook een beetje de feeling...

Zoals je al zij, als er een Smart SX met de Jeti Software zou zijn, zou ik het gelijk kopen.
Dat zou pas echt geniaal zijn :wink:

Groetjes,

Jordy

Een MPX kast kopen en daar de elektronika van de DS-16 inbouwen?
Of zelf een kast printen..

Over, houdt het nooit op..
Ik heb net een DS-16 besteld (maanden geleden had ik er al 1 maar iemand wilde hem kopen).
En aangezien mijn Valach 120 motor niet in mijn Decathlon past ook maar een nieuw vliegtuig besteld, een Pilot Columbia 400.
En een paar weken geleden ook maar een 3D printer aangeschaft, geweldig ding!
Alleen zijn de gassen die eraf komen giftig, waardoor ik dus meteen weer in het ziekenhuis lag..

GJ

Ja, ik was ook verbaasd.
De printer heeft de hele nacht staan printen en ik voelde me de volgende dag niet goed.
Nou heb ik een leverziekte dus ik kan niet heel veel hebben...
Maar ook mijn fretje was suf, dus voortaan gaat er een afzuiger aan.

GJ

Ik heb het de afgelopen 2 jaar behoorlijk voor m'n kiezen gehad, de puf noch tijd om überhaupt met de hobby bezig te kunnen zijn. Maar daar gaat verandering in komen! Zo ook het schrijven....

Tja, dat is minder, maar het klinkt weer positief gelukkig. [emoji1303]

Back