Wanitchek Scheibe L-Spatz 3 Motorspatz

It DID happen :-)

110605_Spatz.jpg

Ja veel mooier dan dat rood.
Schiet me ineens te binnen, ken je dat: je staat op het veld en je weet niet meer of een accu geladen is of niet? Ik doe om elke geladen accu een elastiekje. Als je hem gaat gebruiken haal je het elastiekje er af. En als je hem dat later in je gereedschapskist gooit zit er géén elastiekje meer om, dus hij is gebruikt. Werkt feilloos. Ooit hier ergens op het forum gelezen en ik doe het nu al jaren. Nooit meer een fout gemaakt met ontvangeraccu's en zo.

Zie rechtsonder op de foto. Die is vol :-)

110605_Spatz.jpg
[/QUOTE]

Zoo, die wordt echt heul mooi! Frisse kleuren, goede keuze!

En die tip van de elastieken is een goeie! Kwam van de week nog zoiets tegen waarvan ik, net als jou tip, dacht waarom heb ik dat niet eerder bedacht.

ff heel kort compleet off-topic: wat doe je moet een lege toiletrol? Het is het ideale dingetje om al die verschillende snoertjes in een la/doors/watdanook van elkaar gescheiden te houden. Ik gebruik het ook al bij de laadapparaten voor de accu's etc. Dit is hoe mijn opgeruimde laptop/accesoires laatje er uit ziet dankzij een paar simpele toiletrollen:

SV109101.jpg

Misschien een idee voor een apart draadje: tips die het leven vereenvoudigen . . of zo.

En nu snel weer helemaal on-topic.

Groet,

Jacob

Om 't hongerig gepeupel rustig te houden en een opstand te voorkomen............ ;-)

full

Grapje, dat was de mijne, nu van een grens-forens :-) ;-)

Deze grens-forens is er anders maar wat blij mee.
Nou nog even wat aan dat oranje kleurtje doen en er een motor setup bij bedenken

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is nog wel wat werk hoor...en deze week moet ik ook gewoon weer werken dus dat wordt nog krappig....

110605_Spatz009.jpg

Help!

Help mij eens....
Er zitten denk ik een oud type Multiplex kleppen in. De losse onderdelen kunnen voorzover ik weet niet los.
Er zit een ijzeren staafje aan de buitenste poot, en daaraan moet het staaldraadje wat door de vleugel in de romp komt.
Maaaar: hoe bevestig ik de twee delen aan elkaar? Ik denk solderen met een messing buisje eromheen. Probleem is dat ik dan ín de klepkast moet met mijn soldeerbout. Als het ijzertje wat aan de poot zit los zou kunnen krijgen zou dat wel heel veel schelen. Maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik hoop dat je het probleem(pje) snapt

110607_Spatz002.jpg

Jouw verbinding met een messing buisje lijkt me een goede oplossing. Maar ipv solderen kun je ook epoxy gebruiken.
Max

Da's een goeie. Heb ik ook even aan gedacht. is misschien wel een betrouwbaardere verbinding dan een slecht soldeersel. Ben ook bang dat ik bij te lang verhitten van het ijzerdraadje de poot van de klep laat smelten.

Is daar niet een bepaald soort Locktite voor? Een die in de verbinding loopt en dan keihard wordt. Volgens mij kun je die pas los maken door het metaal flink heet te maken.

Succes!

Back