Wanitchek Scheibe L-Spatz 3 Motorspatz

Succes

Bij dit soort kisten met een dergelijk profiel is succes verzekerd.

Veel Vliegplezier,
Aurectar

Nu weet ik het zeker, morgen maiden, als het vandaag al niet is . .

Errug mooi Arjan!

En begrijp ik het goed dat je op Oracover verf spuit? Hoe doe je dat dan? (Met een spuitbus, dat snap ik) Maar hechting en zo.

Jacob

PS Elastiekie werkt perfect!

Dank u, en ik hoop het. Er is nog wel wat werk te doen, die laatste prutsdingetjes kosten aardig wat tijd en ik wil het niet afraffelen.

110612_Spatz_maiden011.jpg

110612_Spatz_maiden025.jpg

100% succes
De rest komt straks, ben ff druk

En, hoe deed-ie 't?
In elk geval gefeliciteerd met de maiden flight!

Ah, dan hebben we elkaar net misgelopen. Ik ging 18:00 uur van het veld af. Ben benieuwd naar het filmpje. Deze kleurstelling is erg mooi hoor!

Wouw wat is ie prachtig mooi in deze kleurstelling! Een juweeltje hoor! Ik ben zeer benieuwd naar het volledige verhaal en misschien wel filmpje?

Net na het eten even gauw naar de hei gegaan en het er op gewaagd.
Nog niet alles helemaal afgewerkt maar wel werkend. Ik heb het wiel nog een 2 cm hoger gezet en een APC 9x6 gestoken. Vliegklaar 3188 gram.

Een maiden uit het boekje eigenlijk....vloog direct prima. De motor is meer dan krachtig genoeg, met half gas kun je heel mooi schaal opstijgen. De grondspeling is geen enkel probleem en het stroomverbruik is laag; met 4 minuten motorloop had ik pas 2200 mAh verbruikt. De stroom heb ik nog niet gemeten maar zal wel meevallen, een 9x6 is vrij klein voor dit motortje. Vol gas gaat hij bij de start veel te hard weg. Vliegend is het prima maar nodig is het niet.
Het model ziet er in de lucht prachtig uit en vliegt heel makkelijk.
Ik heb eigenlijk enkel de uitslagen van het hoogteroer wat verkleind en de expo op het richtingsroer weggehaald. Het vliegt een beetje als mijn Ka-8 en ook het zweven gaat prima. Ronan vond hem ook wel lekker vliegen.
Oordeelt u zelf :-)

Op het landen moet ik nog wat oefenen, dat kan mooier natuurlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk hem grijnzen dan...

110612_Spatz_maiden023.jpg

110612_Spatz_maiden022.jpg

zo zitten de rolroeren trouwens:

110612_Spatz001.jpg

En dit is wat er onder de billen van de piloot zit.

110612_Spatz005.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er schitterend uit.
Kan het zijn dat hij ietske te kopzwaar is, of heb het mis.
Zweeft volgens mij ietsje te vlug.
Op hoeveel % van de koorde heb je hem afgesteld?
Kwestie van even te vergelijken.

Mvg,
Aurectar

Net na het eten even gauw naar de hei gegaan en het er op gewaagd.
Nog niet alles helemaal afgewerkt maar wel werkend. Ik heb het wiel nog een 2 cm hoger gezet en een APC 9x6 gestoken. Vliegklaar 3188 gram.

Een maiden uit het boekje eigenlijk....vloog direct prima. De motor is meer dan krachtig genoeg, met half gas kun je heel mooi schaal opstijgen. De grondspeling is geen enkel probleem en het stroomverbruik is laag; met 4 minuten motorloop had ik pas 2200 mAh verbruikt. De stroom heb ik nog niet gemeten maar zal wel meevallen, een 9x6 is vrij klein voor dit motortje. Vol gas gaat hij bij de start veel te hard weg. Vliegend is het prima maar nodig is het niet.
Het model ziet er in de lucht prachtig uit en vliegt heel makkelijk.
Ik heb eigenlijk enkel de uitslagen van het hoogteroer wat verkleind en de expo op het richtingsroer weggehaald. Het vliegt een beetje als mijn Ka-8 en ook het zweven gaat prima. Ronan vond hem ook wel lekker vliegen.
Oordeelt u zelf :-)

Op het landen moet ik nog wat oefenen, dat kan mooier natuurlijk.

Ja, hij is nog ietsje kopzwaar maar dat komt wel. Beter zo dan op z'n kop de hei in :-) En ik vlieg zo'n eerste vlucht liever iets te snel dan iets te langzaam, zeker in de landing.
In procenten weet ik het niet, moet ik eens uitrekenen (het zijn een beetje lastige vleugels om te rekenen). Ik heb geen gegevens bij dit toestel dus alles is op gevoel gedaan.

De vleugels zijn trouwens wel erg zwaar, 655 gram per stuk. Met z'n tweeën bijna net zo zwaar als de romp zonder accu. Maar ik sta echt versteld van het gemak waarmee een motortje van 150 gram op 3 cellen 3200 gram vliegtuig omhoog sleurt. Deze motor weegt slechts 4,7% van het totale vlieggewicht; dat geeft aan hoe licht je kunt gaan....

Mooi hoor Arjan en gefeliciteerd, snel gedaan weer :D:D
Wordt het motortje erg warm of valt het mee?
Ik vindt dit een mooi model. Valt er ook goed mee te thermieken denk je?
Veel plezier met deze kist in ieder geval. Ik kom deze graag een keer bewonderen. Groeten, maarten

Ik weet niet of het motortje warm wordt, zal er morgen eens op letten. Maar ik denk dat het héél erg mee valt want ik belast hem lang niet op zijn maximum. Ook voor je ASK misschien een goede optie?

Thermieken zal hij ongetwijfeld prima doen, hij zweeft echt goed. En draait heel mooi, wel net als een Baby en Ka-8 met relatief veel richtingsroer.

:rolleyes:Waarom krijg ik bij het zien van dit filmpje zo´n enorme zin om mijn Spatz aan het vliegen te maken??:D

Ahum,;) sommige mensen hebben naast modelvliegen ook nog een leven:rolleyes:.
Maar dit gezien hebbende gaan we de Spatz maar een voorrangsbehandeling geven.

Back