Br@m zei:
Nu al zie ik om mij heen nieuwelingen in de hobby die niet de motivatie hebben om met een verbrandingsmotor te leren om gaan. Men probeert het, geeft het op en pakt elektro. En geeft de schuld aan de verbrandingsmotor.
Te kort door de bocht. Laatst zei iemand anders ook al zoiets. Kijk naar mij, ik kan echt wel met brandstofmotoren omgaan, heb probleemloos gevlogen met een OS .46, met een Saito .82a, met een Supertigre G75 (die zo lastig af te stellen zou zijn), met een OS 140 RX.. en toen kwam die 'blasted' Mintor.
De Mintor heeft het voor mij zo vergald, dat ik naar electro ben overgestapt.
De opmerkingen van sommige mensen zijn dan in de trant van 'jouw liefde voor motoren is niet zo groot'.. en dat vind ik dan een beetje kinderachtig om te zeggen. Ook mensen op de club waarvan buiten kijf staat dat die met brandstofmotoren overweg kunnen, kregen het ding niet goed. Daarvoor heb ik toch vele brandstofvluchten gemaakt. (E100 coolpower per maand foetsie)
Natuurlijk moet je met een brandstofmotor overweg kunnen, maar ik vind het veel te kort door de bocht om te zeggen dat mensen dat niet kunnen en dan maar electro pakken.
Ik denk eerder dat het zo is dat men het zat is dat je uberhaupt aan naalden moet zit te schroeven, dat je dure brandstof moet kopen, waarvan 20% als olie over je kist verspreid gaat worden, dat kisten uit elkaar trillen, enzovoort.
Denk eerder dat de oorzaak daarin gezocht moet worden, dan dat er zoveel mensen niet met brandstofmotoren om zouden kunnen gaan. Laten we wel zijn, dat is nu ook weer geen rocket-science ofzo.