Warbird: Parkzone of Hobbyking?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door dozo, 3 sep 2012.

  1. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    ah! dat verklaart veel! Waarom die domme versieverschillen? Denken ze dat we in Europa twee versies achterlopen? :D

    Affijn.. heb nu toch wel voorlopig mijn zinnen gezet op de nieuwe FMS.
     
  2. Marcel_S

    Marcel_S

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Dedemsvaart
    ik heb een 1450 mm span FMS mustang de V6 uitvoering, vliegt lekker stabiel, heb er nu wel een 14x12 2 blads prop op zitten, hij duikelt nog wel eens naar voren als je bijna stil staat tijdens het landen, en dan ben je weer een mooie schaal prop kwijt.

    het is geen race monster, maar heeft een erg mooi vliegbeeld voor een schuimpje.

    de V6 versie flext nog wel wat met z'n vleugels, ik dacht dat dat met de V7 verbetert was, maar weet dit ook niet zeker.

    het is een mooi afgewerkt model, zie mijn foto album.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2012
  3. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    Thanks Marcel. Mooie vloot heb je.
     
  4. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    Prachtige vliegdag, PZ micro Spit 6 accu's leeg gevlogen, 5 accu's V120D02S geoefend. Helaas trok de wind plots flink aan en belande de Spit tegen de zon in in een boompje vlak achter me - vleugel gebroken. Kijk nu al uit naar een kist die toch wat meer wind kan hebben ;)
     
  5. rcfreak

    rcfreak

    Lid geworden:
    8 nov 2012
    Berichten:
    2
    Oh ja, nog dit. De nieuwste versie (V7) of (V9) is te herkennen aan volgende eigenschappen :
    - openschuifbare canopy
    - geveerd landingsgestel
    - tanks onder de vleugels
    - vertraagde servo's op landingsgestel
    - etc..
    Dit zijn allemaal nieuwigheden t.o.v. de vorige versie
     
  6. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    super :) dank voor de aanvulling.

    Die schuivende canopy vind ik niet zo bijzonder, het verende landingsgestel met de kleppen en de vertraagde servos echter zeker wel. Daaraast verlichting én flaps standaard, daar kan parkzone een punt aan zuigen.
     
  7. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Die DURAFLY Spitfire is niet meer leverbaar?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    hmm.. klopt! Nou ja dat maakt de keuze weer wat makkelijker ;)

    zou dat te maken kunnen hebben met de introductie van de MK24? volgens mij komt die in ieder geval 1400mm uit. Split flaps inclusief ;)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    1100mm ! Ziet er verder erg goed uit..
     
  10. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    is wél een héél handig maatje he, 1100...
     
  11. jsf

    jsf

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    134
  12. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Durafly van hobbyking (gemaakt door FMS) is gewoon goed spul. Vlieg zelf met de durafly f4u Corsair na dat ik de parkzone f4u corsair verkocht had. En ben echt heel erg tevreden. Dus zal deze durafly spitfire ook van zelf spreken goed zijn. Het is dat mijn hangar vol is want anders.......

    Ook top dat die gelijk in NL verkrijgbaar is en dat er volop spare-parts geleverd worden.
     
  13. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Is er een band tussen durafly en FMS? Ik heb enkele FMS-toestellen en ook een paar durafly's, maar er zit toch echt wel een verschil in hoor. Qua kwaliteit moet FMS zeer zeker niet onderdoen voor parkzone, maar die durafly...
     
  14. jsf

    jsf

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    134
    Waar heb je dat gevonden?
    Het zou goed kunnen dat de maker en ontwerper van FMS producten (Shenzhen Famous Electronics Tech Co., Ltd) ook de producten van durafly maakt. Hobbyking heeft het er vaker over dat bijvoorbeeld de NTM motoren geheel binnenshuis zijn gemaakt, dus ze hebben wel een fabriek, maar over de duralfy's heb ik dat niet gehoord.
     
  15. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Stond heel dik FMS op de motor :) en het zelfde vliegtuig alleen 1400mm span wordt door FMS geleverd. Ze hebben alleen de mallen terug gebracht naar 1100 en wordt verkocht als durafly.

    check onder andere dit :
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. jsf

    jsf

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    134
    Ah, da's genoeg bewijs :yes:! Het zou grappig zijn om een overzicht te hebben met uit welke fabrieken welke hobbyfirma's hun producten bestellen. Misschien komen de producten van Horizonhobby ook wel uit dezelfde fabriek!
     
  17. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Ook Horizonhobby laat ze spullen in china produceren. Maar die kisten worden tot nu alleen echt voor licentie Horizonhobby gemaakt. Die zul je niet ergens ander vinden onder ander merk. He het is geen graupner of robbe ;)
     
  18. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    ondanks de vleugel die wat off-scale is toch een prachtig kistje met alles er op en er aan! Ik ben wel om geloof ik...
     
  19. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Je kan toch helemaal geen mallen terugbrengen naar een andere schaal? Je moet sowieso dan een andere mal maken...

    Naast de dimensies en de panel lines is er ook een groot verschil in de gebruikte schuimsoorten, dus het zou mij zeer sterk lijken moesten ze uit hetzelfde fabriek komen. in China staan honderden fabrieken die producten uit schuim maken en de mallen verhuizen constant, de productiekosten volgend. Tijdens 1 productrun kan de mal al vele malen verhuisd zijn, telkens naar de plant die de goedkoopste offerte heeft opgesteld.
     
  20. jsf

    jsf

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    134
    De nieuwe Spitfire MK24 is in elk geval (grotendeels) door hobbyking ontworpen, want FMS heeft nooit een MK24 gehad.
     

Deel Deze Pagina