Wasabi 900 bouwen

Meten=Weten houd er gewoon even de lineaal langs (of iets anders dat kaasrecht is) en meet het op. ik denk dat Jan inderdaad niet had gezien dat hij wel op een bouwplank staat. maar ik neem aan dat je toch wel hebt gekeken of hij daar recht op staat?

Hallo Jelmer,

Ondanks mijn leeftijd en bril had ik wel gezien, dat de spanten op een plank zaten, maar ik kon geen hartlijn met haaks daarop de lijnen voor de spanten ontwaren, en hoeklijn of klosjes waar de spanten tijdelijk aan vastgezet konden worden...

Zonder die hulpmiddelen moet je erg oppassen dat de boel niet scheef wordt.

Trouwens, zo recht is de gemiddelde 'kaas' nu ook weer niet...

Groeten, Jan.

hallo jan en jelmer,

die lijnen zitten er wel op, alleen de foto's zijn gewoon erg slecht. ik ben er 100% zeker van dat hij binnen een marge van 1mm recht is.
dus ik denk dat het wel goed komt. ook heb ik net de onderdelen (stringer, flexas etc..) besteld. zodra ik de romp af heb zal ik de boel nog eens na meten.

groeten David

oke het zit nou op een manier zodat ik de stinger idd kan bewegen.
moet alleen even een slang zien te kopen wat over de buis heen past.

Bedankt Jan.

Hallo Leon,

Zolang de stinger 1-2 graden op- en neer bewogen kan worden, zonder de messing buis te raken, is het goed.
Om lekkage te beperken zou je een stuk siliconenslang tussen(om) de messing buis kunnen doen, die strak tegen de stinger aan zit.
Zo houdt je de stinger beweegbaar.

Groeten, Jan.

Hallo,

Voor het waterdicht maken van,
het roer en stinger turn fins.
daar wil ik een paking voor knippen uit dun neopren.
goed of slecht plan ?.
Groet Leon.

Gewoon tegen de spiegel schroeven en dan is het al waterdicht. Je kan eventueel nog wat vet rondom de schroefgaten doen. Ik heb bij mijn hydro ook alles tegen de spiegel en sponson geschroefd en het heeft nog nooit gelekt.

Dirk Jan, dank je wel voor je berichtje.
dan probeer ik het gewoon zonder..

Morgen even testen of hij waterdicht is.

Groet Leon.

Nee hij is niet waterdicht.
ik heb hem 20 min in het water gehad en er zat een klein beetje water in.
komt via een boutje van de stinger binnen.

als het goed is ben ik daar morgen vanaf ;)

Groet Leon.

Hey,

Ik zou persoonlijk een andere manier gebruiken om te kijken of hij waterdicht is, nu weet je namelijk niet precies waar het water naar binnen komt. ook is er nu geen rekening gehouden met druk, bij een flip krijgt de boel behoorlijk wat te voorduren en ontstaat er een hoop druk. ik zelf heb dit een keertje als tip gekregen om te kijken of hij waterdicht is:

maak het slangetje van je dek-doorvoer van de waterkoeling van je roer los en doe daar een ander langer slangetje op. maak aan de binnenkant van de dek-doorvoer het slangetje ook los. blokkeer vervolgens de rest van het koelwatersysteem zodat er geen water naar binnen kan lopen via dat systeem ik zelf pak altijd een grote schroef of spijker of iets in die richting. nu plak je je kap af en duw je je boot ergens helemaal onder water. het langere slangetje wat je aan de buitenkant van je dek-doorvoer hebt zitten houd je boven water. blaas nu op het slangetje, waar er een lek is zul je bubbeltjes zien. pas alleen wel op dat je niet je tape eraf blaast. normaal zijn de krachten namelijk de andere kant op.

ik zelf heb op deze manier al een paar keer een lek gevonden.

Nou hij lekt niet meer.
hij lekte door een boutgaatje van de stinger.
beetje vet en klaar, onderwater houden leek mij achterag niet heel slim bij deze boot op het ogenblik, de stuurstang is niet 100% waterdicht ;)

hier ligt hij met 300gr teveel gewicht in het water

IMG-3258-%5B1280x768%5D.jpg

IMG-3260-%5B1280x768%5D.jpg

hier zie je ook een reden om geen achteruit te hebben.

Gr, Leon.

Nee, hij is niet waterdicht.
Hallo Leon,

Je neopreen idee is helemaal niet gek; ik plak achterop mijn hardware een laagje 1 mm zelfklevend mosschuim (gesloten celstructuur), waar de boutgaten met een nesteltang, of holpijpje (ruim) zijn uitgeknipt.

Als de hardware wordt aangetrokken met de bevestigingsboutjes, wordt het volledig plat gedrukt en dicht 100% af.

Groeten, Jan.

wat een soldeer kunsten hobbe ze toch

soldeer eiland links boven daar komt de lipo op 6s 8O
full

Jan je heb niets teveel gezegt.

Gr, Leon.

Laatst bewerkt door een moderator:
wat een soldeer kunsten hebben ze toch!

Jan, je heb niets teveel gezegd.

Gr, Leon.

Mooi werk Leon!

Véél werk ook, zoals je al aangeeft...

Het aluminium koellichaam kun je eigenlijk wel weglaten, zoveel zal dat naast het 'waterkoelingsgeweld' niet meer (kunnen) uitrichten.

Heb je de kabels gelijk vervangen door minimaal 4mm²?
Dat scheelt een boel verlies door warmteontwikkeling.

Groeten, Jan.

Back