Wasabi 900 bouwen

Dirk Jan Bedankt man..
ben zelf ook erg benieuwd, hoe hij het zal doen.

ik heb een nano tech 6s 5000mah 25c/50c
en een Sls Eco 6s 5000mah 30c/60c

Gr, Leon.

Nou ik hoop dat dit de laatste vragen zijn ;)

moet ik de ecs nog instellen ?
ik heb hem al op 6 cellen staan, cutt off is dan 18volt

maar nou staat er trottle settings, ik begrijp wat het is maar moet ik dat anders zetten ?
dan heb je Timing settings
en Puls Width Modulation setting.

want zoals het eruit ziet kan ik vandeweek wel een poging gaan wagen met de Wasabi.
maar dan wil ik wel de setting in orde hebben.

Alvast bedankt.

Gr, Leon.

Hallo Leon,

Het aantal cellen had je al ingesteld, mocht in de praktijk blijken, dat de regelaar extreem vroeg afschakeld (na een minuut of vier bijvoorbeeld) dan kun je de setting op 5S zetten (hoe ik dat zo weet? Ik heb een 120A van hetzelfde merk, die dit wel deed, na het instellen van een lager aantal cellen kon ik gewoon doorvaren tot de zes minuten van een heat).

Throttle setting laat ik meestal op default staan.

Brake: uitschakelen, als het tegen zit kan anders je prop van de as lopen, als je bij volle snelheid het gas loslaat.

Direction and Cut-off; direction doe ik niks mee, als de motor de verkeerde kant op draait, gewoon twee motorkabels omwisselen.
Cut-off: Hard cut-off (default setting) anders gaat je boot vanaf een half lege lipo steeds langzamer varen terwijl je volgas geeft.

Timing: aanpassen aan je motor (buitenloper, 15° of 30°, kijk dit na in je motorspecs!)

PWM: 16 KHz (outrunner) Ook weer nakijken in je motorspecs!

Groeten, Jan.

Hallo Marius,

In de tweede post van dit topic (eerste pagina) staat een link naar de tekening.

Groeten, Jan.

Nou He he, als de weer goden met mij zijn kan ik in het weekend een poging gaan wagen met de Wasabi.

de lipo's liggen aan de lader.
ik heb een 40 42 45 prop, helaas maar een lipo (ik heb geen genoeg bullet stekkers en mijn bestelling staat in B.O)
en 2 elastieken voor de broekspijpen :)

maar goed ik woon twee keer vallen van het water af ;)

dus hoop ik morgen of zondag een filmpje klaar te hebben.

Gr, Leon.

Mooi dat het er van gaat komen! Het geeft een extra kick als je de maiden hebt van je zelfbouw boot :-)

Succes ermee, ik ben benieuwd!

Nou ik heb net de Maiden gehad.
maar er lag zoveel troep in het water dat ik het snel gezien had.
en op de plek waar ik normaal vaar zat iemand te vissen.

morgen nog maar een keertje proberen.

een super kort filmpje mijn Dochter van 7 die het filmt ;)
durfde met die rotzooi niet volgas te varen.

Gr, Leon.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er veelbelovend uit Leon, gefeliciteerd met de maiden! Met het gas erop zal hij zeker goed van zijn plek gaan. Waterplanten en drap liggen hier ook in bijna alle plassen, erg irritant.

Je aandrijving maakt wel een typisch geluid vind ik. Loopt alles mooi vrij? Er hoeft niks mis mee te zijn hoor, maar ik heb zo'n geluid nog niet eerder gehoord :)

Geluid maakt die motor, de flexas loopt erg soepel.
maar heel die boot is een klankkast, en als ik de motor een flinke draai geeft terwel ik hem in mijn hand heb, hoor je ook dat geluid (minder hard dan)

maar het is een "vreemt" geluidje zal wel chinees zijn :)

motor was trouwens lauw net als de esc, lipo was gewoon "koud"
was wel even afzien ook (lees koud)

gelukkig heb ik een leuke optie in mijn wagen
16102010413.jpg

werkplek met licht en muziek :)

Hallo Leon,

Schitterend geluidje die fluitende buitenloper!

Over het vaargedrag valt onder deze omstandigheden nog weinig te zeggen, anders dan dat je 'm niet omver hebt gevaren.
Nou kan dat ook niet echt met een 42 mm prop...

Misschien het zwaartepunt een beetje naar voren óf de stringer een fractie omlaag, vanwege het wippen. (niet beide tegelijk veranderen)

Groeten, Jan.

Hoi,

vaart al erg mooi zeg!

Maar ik zou de stinger ff laten staan zoals ie nu is en eerst met het zwaartepunt gaan"spelen".
En zoals Jan al zei, geweldig geluid man die buitenlopers;)

erg mooi bootje zeg!

Gewicht verplaatsen zou kunnen al ligt hij nou mooi dwars in de boot.
zou hem ook links kunnen plaatsen dan heb ik misschien een beetje minder dat hij rechts draait (propwalk ?)
ik heb de stinger een klein beetje naar beneden gezet (een slag van de stelschroef)
maar was nog een beetje het zelfde.

maar goed hij vaart boven verwachting mag je wel zeggen.
en geloof dat ik de smaak te pakken heb.
net even wezen klooien 2 min varen en de boel checken.
lipo koud, ecs warm motor lekker warm (bij koude handen ;))

weer de boel dicht geplakt en gewoon een beetje varen
dit is mijn eerste snelle boot dus vind het even goed zo.
beetje oefenen want je moet snel denken.

ik heb best veel beeld alleen werkt mijn video editor niet mee.

geluid is super hoor je in het aankomede filmpje wel (sta in een kom, het geluid komt van allehoeken terug)

Gr, Leon.

Hoi

Beetje testen met de boot en ondertussen lekker varen, geweldig toch?
Kzou de stinger niet teveel verstellen naar beneden en toch eens met het zwaartepunt gaan spelen.

ben zeer benieuwd naar je beeldmateriaal!
Weet niet waar je mee filmt maar met Corel video studio 12 kun je"alles" monteren plakken en in vele soorten bestanden opslaan.

Hallo Leon.

'Mooi dwars' is niet mooi, dan komt je zwaartepunt omhoog, ik heb al mijn lipo's in de lengterichting in de boot, links naast de as, dan compenseer je gelijk voor het moment van de aandrijving.

Met een 42K zul je er bij een boot van 90 cm nog weinig last van hebben, maar zodra je grotere props gaat draaien werkt het moment echt wel mee...

Groeten, Jan.

Hoi

Beetje testen met de boot en ondertussen lekker varen, geweldig toch?
Kzou de stinger niet teveel verstellen naar beneden en toch eens met het zwaartepunt gaan spelen.

ben zeer benieuwd naar je beeldmateriaal!
Weet niet waar je mee filmt maar met Corel video studio 12 kun je"alles" monteren plakken en in vele soorten bestanden opslaan.

is het ook hoor genieten is het :)
en ik film met mijn camera in Full Hd (Canon sx-1) en normaal kon ik het gewoon bewerken en nou weer niet.
maar komt goed.

Hallo Leon.

'Mooi dwars' is niet mooi, dan komt je zwaartepunt omhoog, ik heb al mijn lipo's in de lengterichting in de boot, links naast de as, dan compenseer je gelijk voor het moment van de aandrijving.

Met een 42K zul je er bij een boot van 90 cm nog weinig last van hebben, maar zodra je grotere props gaat draaien werkt het moment echt wel mee...

Groeten, Jan.

nou mijn vrouw viel het op dat hij op zijn kantje ging.
dus zegt genoeg dat de lipo wel mooi ligt maar niet functioneel.
dus die gaat opzij..

Gr, leon.

even een snel filmpje, wat een geklooi met de pc zeg... pffff.

[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Leon,

Dat gaat al lekker!

Wen je twee dingen aan:
1) Stuur overwegend rechtsom, da's mee met de wielwerking van de prop, de boot draait soepeler (linkerbochten bij vol gas eindigen vaak in een flip).
2) Vaar grote vloeiende bochten, niet dat geknoei van kleine stukjes rechtuit gevolgd door een U-turn; je motor en regelaar blijven er koeler onder en je vaartijd gaat aanzienlijk omhoog...

Groeten, Jan.

ik probeer steeds ook wel met de klok mee te gaan.
maar ja, gewoonte omsteeds wild te varen.

en volgende keer moet ik verder door lopen dan kan ik langs varen inplaats van naar me toe en van me af want bij het laatste zie je geen moer meer door de roostertail.

ik zal proberen vloeiender te varen.
maar is wel concenteren hoor..

ik heb eindelijk het hele filmpje kunnen omzetten, en ga ik nou op mijntube neer kwakken...

Gr, Leon.

Back