Wat doet de modelbouwer voor dekost?

G zei:
De modelbouwverslaving is inmiddels zo hoog dat 80% van al mijn inkomsten naar modelbouw gaat
Groetjes, Geoffrey 8)

daar hebben volgens mij wel meer mensen last van :oops:
daar weet ik alles van :lol:

mijn inkomen bestaat nog steeds uit het werken in een kas (paprika's) en maandgeld.

jeehaa zei:
Dirk Jan zei:
De Vendel? Daar heb ik nog nooit gewerkt :wink:

grappig, toch nog mensen uit de regio :) veenendaal om de hoek

Dat toch zon restaurant, ik heet van de vendel van me achternaam. Je hebt volgens mij ook nog een aanemersbedrijf ofso wat de vendel heet. :wink:
Mijn achternaam komt ook van Veenendaal terwijl ik niet familie heb of voorrouders die in Veenendaal hebben gewoont.

44 en zorgmanager (leiding geven aan de zorgdienst in een paar vezorgingshuizen).

Sinds eind jaren zeventig met rc-auto's bezig. De 1e was een Lamborghini Cheetah van Tamiya, heb ik nog steeds. De laatste een E-Maxx.

Ik werk in een nationaal bedrijf met internationale belangen.
( en dan meer in de buitendienst 8) )

Mijn intentie is hiermee te stoppen en dan probeer ik de vrachtwagen op te komen ( internationaal ).
Het verdient dan wel minder, but what the hell.......loonsupletie EN ziekenfonds. :P

Een update op een van de vorige posts. Voorheen was ik Avionics Engineer, sinds enkele maanden ben ik werkzaam als Flight Operations Engineer. Nog steeds bij de luchtvaartmaatschappij met de (nog) groene "T" :wink: .

Marcel zei:
Noodgedwongen moet ik het op moment even rustiger aan doen, wegens burn-out neigingen.

18 jaar en dan al last van Burn-out??? :puppydogeyes:

Tja...als je geld nodig hebt pak je alles aan wat je aan kunt pakken. Tel daarbij een krantenwijk. Tel daarbij school. Tel daarbij stage. Tel daarbij de bijbehorende verslagen.

Tel daarbij lastige klanten. Tel daarbij "storingsdienst". Ja, het komt voor dat ik een nacht moet overslaan, want ik heb ook een paar (weliswaar kleine) bedrijven in mn klantenkring, die verwachten dat je pas na werktijd storingen oplost en dat het de volgende dag voor werktijd weer opgelost is.

Van oktober tot begin maart heb ik regelmatig (dwz meer dan 4 per week) dagen van 18+ uur gedraaid. Een tijdje gaat dat wel goed.

Maar toen was stage afgelopen, liep de vorige studie af, een paar grotere projecten afgerond en toen kwam er een terugslag. Gaat al weer de goede kant op hoor, gewoon ff lekker rustig aan doen en erachter komen dat het qua inkomen niet zoveel uitmaakt, maar je wel veel meer tijd hebt voor je hobbies :D

ik wil geen discussie opwekken maar een burn out voor een 18 jarige vind ik nonsens van de bovenste plank.

alle dingen die je opnoemt zitten mij mij in iedere werkweek.

van half 8 tot half 5 bij de baas en dan van 5 tot gemiddeld 10 voor mezelf, dacht je dat ik al die klappers met de heli van 1 baantje kon rondbreiien ? helaas niet :)

dat tafereel is gemiddeld 4 keer per week zo.
en daarbij nog de 24uur storingsdiensten en achterwachten.

maar het is maar wat je gewend bent, ik heb er niet zo'n problemen mee, als je dat wel hebt kan het je pijn doen ja.

zowiso hoort geeneen 18 jarige zoveel te werken vind ik, eigen bedrijf of niet.

overigens kunnen we best terug :ontopic: de manier was hoe, niet hoeveel :wink:

Mijn intentie is hiermee te stoppen en dan probeer ik de vrachtwagen op te komen ( internationaal ).

zou er heeeeeeeel even mee wachten, kijken wat die 48 urige werkweek word, anders word het wel een flinke terugval hoor.

Heb er zelf geen last van (aparte klus) , maar veel van de collega's die zijn er toch niet gelukkig mee. Dat word een flinke hap uit de maandafrekening.

en bij welk bedrijf mag jij 18+uur werken

Transport! (al moet je de MAG even doorstrepen voor KAN),

Och, van hard werken is nog niemand ooit dood gegaan, van de foutjes die je maakt uit vermoeitheid wel. Gewoon altijd letten op je eigen grenzen. En vooral afhankelijk van een mens zelf aankan, de een is na 8 uur echt wel uitgewerkt, de ander kan met een paar uurtjes slaap wel toe.

"alles went" , ook hard en lang werken. Je moet je altijd een ding goed bedenken -> is het het wel waard ?

Zo, stefan stapt weer van het kistje af en gaat verder met de bak koffie na een nachtje werken :)

Stefan

Hallo,

Op dit moment loop ik afstudeer stage bij van den Heuvel in scherpenzeel (voor m'n MBO wertuigbouwkunde) en werk ik partime bij de praxis in ede volgend jaar naar INHOLLAND HBO luchtvaart technologie in delft :D

m.v.g. Dennis

Gerard_nl zei:
ik wil geen discussie opwekken maar een burn out voor een 18 jarige vind ik nonsens van de bovenste plank.

Ook een half jaar achter elkaar ? een maand gaat dat prima. En dat jij er beter tegen kunt dan ik, oke. Maar als een ander dat dus minder kan dan stelt hij / zij zich aan ?

Ik ben er mee bij de officiele huisarts geweest (dus geen "thuisdokteren").

Tuinkabouter zei:
Gerard_nl zei:

Ook een half jaar achter elkaar ? een maand gaat dat prima. En dat jij er beter tegen kunt dan ik, oke. Maar als een ander dat dus minder kan dan stelt hij / zij zich aan ?

Ik ben er mee bij de officiele huisarts geweest (dus geen "thuisdokteren").

Niet boos worden, dat heeft geen zin. De mensen die nog nooit overspannen/depresief/ burnout hebben gehad kunnen onmogelijk oordelen hierover. Pas als je zelf ermee te maken krijgt dan weet je wat er met die mensen gebeurd.
Ikzelf ben zwaar overspannen en depresief geweest. Ondanks de medicijnen die je ervoor krijgt voorgeschreven ben ik toch door toedoen van anderen bijna over de rand gedreven. Dankzij mijn vrouw en mijn kids kwam ik weer net optijd tot bezinning. Dit is nu al 7 jaar geleden en nog steeds heb ik zware momenten waarop ik heel ver terugval. En ja dan moet je weer uit dat diepe gat terugkrabbelen en bijna niemand kan je erbij helpen. En nu zit ik helaas weer in zo een dip.

en ook daar kom je wel weer uit theo :) kop op en doorploegen en gezellig modelbouwen, de zomer is weer lekker in aantocht, het lekkere ontspannen kan weer beginnen !

over het burnoutding denk ik dat je gelijk hebt theo, ik draai uren achtereen, zonder een probleem, het enigste wat er echt onder te leiden heeft is mijn tijd voor mijn eigen modelbouwhobby, ik kan me ook niet in iemand zijn geestelijke situatie verplaatsen, en weet ook niet wat er op de achtergrond allemaal meespeelt verder, dus bij deze ook de excuses aan onze tuinkabouter, theo omschrijft het goed, ik kan niet voor iemand anders beppalen wanner ie aan zijn max zit of heeft gezeten. :)

back, :ontopic:

Ik ben student al 6 jaar bezig met modelbouw. Omdat mijn pa ook modelbouwer is , kan ik de kosten wat dempen :D :D :D

Back