Wat doet de modelbouwer voor dekost?

Netjets??

zien we regelmatig voorbij komen op eheh.

Goed gegokt ;-) en idd pas geleden nog op eheh geweest. Van daaruit helemaal naar Niederrhein gevlogen. Kostte ons met een fikse omweg toch zo'n 9 minuten.

Toch nog wat kunnen zien van ons mooie Brabant!

En idd op je 18de mag je met je CPL al commercieel vliegen.
 
Ach ja, ik dan ook maar... Ik ben chefkok in mijn eigen restaurant, welke ik samen met mijn vrouw en nog wat personeel run. Eigenlijk heb ik daardoor helemaal geen tijd om model te bouwen :). Maar als ik 's nacht thuis kom is het toch altijd weer lekker om nog even te kunnen prutsen aan iets anders dan eten.
 
Yep, als je direct voor je CPL op gaat wat je binnen een paar maanden kan halen zou je al commercieel kunnen vliegen voor je 18e.

En wara het vandaan komt? geen flauw idee het is gewoon zo.

Berto,

Een CPL kan je pas krijgen als je tenminste 18 jaar oud bent, een RPL of PPL halen kan vanaf je 17e.

Met zweefvliegen kan je zelfs nog jonger solo vliegen (14jr bij mijn weten).


Dan nog mijn beroep: Ik verdien mijn geld met vliegen al kan je het bij mijn werkgever niet echt commercieel noemen. We maken wel echt gebruik van de 3e dimensie.

Andries.
 
Nou, ikke dan ook maar:

Reeds goed 30 jaar met modelbouw bezig (alleen de eerste paar jaar wilde het nog niet zo lukken), waarvan alweer ruim 26 jaar hoofdzakelijk met RC heli's. maar alles wat vliegen, varen of rijden kan heeft zo'n beetje de revue wel gepasseerd.

Buiten de gebruikelijke krantenwijk en vakantiebaantjes (niet interessant) eigenlijk maar een baan gehad, maar wel bij meerdere werkgevers: Werktuigkundige in de zeevaart, al zeker 17 jaar nu. Sinds een jaar of drie Hoofdwerktuigkundige. Eigenlijk mijn hele leven in de tankvaart, en dan met name chemicaliën gewerkt. Een uitstapje naar een olietanker gemaakt, maar dat is SAAAAAI werk!

Groet, Bert
 
Ik probeer het modelwerk ook op wat grotere schaal.;) Vlieg MD11 bij de oosterburen. Mooi voordeel is dat je nog 's in China en Hong Kong komt om in te kopen.;)

gr.
Dennis
 
Ik vlieg een kleine 7,5 jaar bij de blauwe club (Daarvoor nog vier jaar bij de Oostenrijkers op dezelfde kist):
rlwfmw.jpg


Dat gaat me gelukkig beter af dan met model vliegtuigen ;)
 
Ben op het moment chef-kok in het restaurant van mijn ouders, maar als het goed is niet voor lang meer.
Ze hopen over 3 jaar de zaak te kunnen verkopen/verpachten, na 30 jaar de zaak met succes gerunt te hebben en lekker van hun pensioen te gaan genieten in het zonnige spanje.

Ikzelf ben al een aantal jaar voor mezelf bezig als fotograaf en hoop daar over 3 jaar (of eerder) geheel naar over te kunnen stappen.

Nog even oude koeien uit de sloot halen:

CPL (commercial pilot license) kun je inderdaad pas halen op je 18e en zeker niet binnen een aantal maanden.
Voordat je aan je CPL kunt beginnen moet je je PPL (peter pan license :P) halen en minimaal 150 vlieguren hebben.
De opleiding voor commercial pilot bij de KLM flight Academy duurt ongeveer 22 maanden !!
 
Ik ben 20 jaar oud en doe nu 8 jaar aan Modelbouw.

Ik werk Bij AH DC als orderpicker
 
Ik ben 29 jaar jong en doe al zo'n 8 jaar modelbouw maar wel met tussenpozen.
Heb alles al gereden wat er kan gereden worden.
Ben van opleiding kok maar werkte tot voor kort als orderpicker bij Massive maar door reorganisatie ontslagen en dus op zoek naar een andere job.
 
hoi ben danny
42 winters oud of jong en ben werkzaam in de bouwsector als rangeer chauffeur in een groot bouwbedrijf
rijd al enkel jaartjes met nitro wagens maar wou al lang de hogere sferen eens opzoeken
rc vliegen dus
ben trouwens gisteren begonnen aan de bouw van een calmato 40 trainer ARF
en hoop begin van het volgend jaar te kunnen beginnen lessen onder begeleiding

alvast de beste wensen en een brokken vrij 2010 aan iedereen

mvg danny (scaffler)
 
leeftijd 14
studie electro mechanica
met mijn broer meegaan voor depannage.
en natuurlijk nog leven op de kosten van de ouders^^
 
Laatst bewerkt:
Als je 14 bent, doe je geen studie maar ga je naar school ;)

Niets mis mee verder, het één is niet beter dan het ander.
 
Back
Top