Beste lezers,
Ik ben nieuw hier(lees wel al langer mee) en vindt dit wel een leuk draadje om mij tegelijk in voor te stellen.
In het forum heet ik "Electric", in het echt Eric Jansen.
In het dagelijkse leven verdien ik mijn geld als "Storingstechnicus Continudienst" bij het VUmc-ziekenhuis in amsterdam.
Dit houdt in dat alle storingen(behalve medische apparatuur) uit het gebouw bij mij binnenkomen, ook hoor ik bij de BHV en ben ploegleider van de bedrijfsbrandweer, dit alles in een ploegendienst.
Een storing krijg ik via de Portofoon, Gebouwbeheersysteem of PC binnen; dit kan van alles zijn, van verstopt toilet tot een liftstoring.
Ik ga er dan heen en probeer het probleem op te lossen, als dit niet lukt schakel ik de desbetreffende firma in.
Voor de BHV zijn er verplichte EHBO en reanimatie cursussen.
Het bedrijfsbrandweer-gedeelte bestaat uiteraard uit een aantal cursussen en trainingen, tevens hebben we maandelijks een gebouwenoefening, 4x per jaar een ontruimings-oefening en een keer per jaar een hittetraining op een brandweer-oefencentrum, alle brandweeroefeningen zijn uiteraard met adembescherming(perslucht).
Zoals jullie zien zijn mijn werkdagen aardig gevuld.
Ik ben op mijn 14e begonnen met modelbouw, iets varends en iets rijdends.
Op mijn 18e heb ik me voor een tijdje met iets vliegends met vleugels bezig gehouden.
Daarna heb ik heel wat jaren boten gebouwd.
Nu sinds de laatste 2jaar vlieg ik weer en ben ook met de heli's begonnen(jongensdroom).
Veel meer weet ik zo niet te vertellen, oh-ja, ik ben 38jaar en woon in Amsterdam.
Groeten en geluk, Eric.