Wat doet wat op je zender?

Vraag van een N00b(ikzelf dus:)) op modelvlieggebied:

Kon zo snel op het forum geen antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dat ik 'm hier stel:

Ik ben nu aan het oefenen op een sim(Aerofly Pro Deluxe) met een dummy-zender van ESky. Nu is mijn vraag wat welke stick doet op de zender? Nu weet ik dat je dat uiteindelijk zelf wel kan instellen, maar hoe wordt er het meest gevlogen?

Zoals ik nu vlieg is de linker stick de Collective Pitch en de staartrotor(ik vlieg de neus). En de rechterstick is de volledige bediening van de hoofdrotor(ken nog niet alle benamingen;) De heli start op met full throttle...

Ik wil waarschijnlijk GL450S kopen(RTF) en die komt met zender. Dus ik weet niet hoe die ingesteld staat. Lijkt me wel handig dat ik mezelf wel een bepaalde manier van vliegen aanleer!

Even zoeken op "stickmode" levert o.a. op: welke-stickmode-vlieg-jij-je-heli
Zo te zien gebruiktde meerderheid mode 2.
En om Ron even voor te zijn: informeer even wat er op de club gebruikt wordt, zodat men je makkelijker kan helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
je vliegt nu mode 2 inderdaad. dat doen de meeste mensen, maar je mag zelf kiezen. over het algemeen kun je bij een RTF set ook kiezen welke besturing je graag wilt. mode 1 of 2.

Dacht al dat dit mode 2 was en ik vind het zelf een prettige manier van vliegen. Bedankt voor de snelle reacties!!!

Blijkbaar wordt mijn laatste bericht 2x geplaatst? Waarom kan je je laatste bericht niet meer verwijderen??? tja dan blijft er zoiets als dit staan helaas......................

Laatst bewerkt:
Back