Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

yes, ik blijf lekker op 1.3 vliegen, short range gaat het perfect met 2.4 besturing.
Kleine antennes, nooit last van anderen, op meetings en races moet ik met niemand rekening houden :D
Gebruik nu 200mw vtxen van Banggood met dronematters antennes.
Zijn nu mini antennes voor 1.3, werken gewoon goed, licht, goedkoop en onbreekbaar, echter niet geschikt voor long range...maar dat hoeft ook niet ..
Heb ze in bestelling staat..deze zijn het
http://www.dronematters.com/fpv/antennas/1-2-1-3ghz/1-3ghz-1-4-wave-monopole.html

Klopt, gaat prima, die antennes daar heb ik er ook 2van, voor die 160quad heb ik een quartwave antenne rechtstreeks gesoldeerd, had geen ruimte voor connector, werkt ook goed en scheelt aanzienlijk in gewicht voor zo'n kleintje

zmr 180
1806 2300kv dys
20amp afro race esc
200mw mini vtx (banggood0
cam ook van banggood
cc3d en die satellite receiver dsmx die maar niet wil binden!!!!
DSC00213.JPG

Je weet dat je de satellite eerst via een echte ontvanger moet aansluiten en binden en dat je hem daarna pas direct kan aansluiten :-) ? Je kan namelijk niet direct binden met een sattelite.

Je weet dat je de satellite eerst via een echte ontvanger moet aansluiten en binden en dat je hem daarna pas direct kan aansluiten :) ? Je kan namelijk niet direct binden met een sattelite.
via cc3d kan je hem binden heb er al meerdere en die werken allemaal en deze werkte eerst ook tot nu toe o_O snap er niks van 2 verschillende satellites en 3 verschillende kabels geprobeerd hij staat in binding dan flashing zoals normaal dan ff niks en dan hoort hij te blijven branden maar nu langzaam flashen daarna

via cc3d kan je hem binden heb er al meerdere en die werken allemaal en deze werkte eerst ook tot nu toe o_O snap er niks van 2 verschillende satellites en 3 verschillende kabels geprobeerd hij staat in binding dan flashing zoals normaal dan ff niks en dan hoort hij te blijven branden maar nu langzaam flashen daarna
Mmmm vreemd, wist niet dat dat kon ha ha :-). Dan zou het dus ergens een setting moeten zijn in OP ?

Mmmm vreemd, wist niet dat dat kon ha ha :). Dan zou het dus ergens een setting moeten zijn in OP ?

ik gebruik altijd deze mantra. Is in cleanflight CLI om lemonRX naar dx8 te binden (ppm)

To bind the satellite receiver follow these directions I got of GitHub I'm running cleanflight and it seemed to work. Hind sight aint 20 20 when trouble shooting quad builds these following directions are for base flight so I may have looked threw the dump list in CLI tab to get proper command lines but I think ti was pretty much as follows.

•Make sure that satellite has been connected correctly.
•Connect Naze32 to USB
•Open baseflight and connect to Naze32 (baseflight app in Chrome)
•From Configuration tab make sure that you have selected "Enable Serial-based receiver" and Serial receiver is correct (e.g. SPEKTRM2048 for DSMX)
•From CLI tab type: "set spektrum_sat_bind = 9" for DSMX or "set spektrum_sat_bind = 5" from DSM2
•type "save" and after Naze32 reboot remove USB cable (=Power off the Naze32)
•Wait a sec and reconnect the USB cable. After cold start satellite led should start blinking and transmitter should be turned on while pressing the bind button.
•After binding satellite led should be solid. Connect baseflight and use receiver tab to test that satellite is working correctly.
•Final step is to go to CLI tab and type "set spektrum_sat_bind = 0" and then type "save". This must be done so that satellite doesn't go back to binding mode when Naze32 is repowered again.

I hope this makes it easier for the next noob thank you all who made the original posts.

El cheapo airgate. Wel nu afgewerkt met witte banden om zichtbaarheid te vergroten. Kleine 8 euro per gate

03437125232f4b01b6386a188d7b9cd4.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back