Wat is de eerste RC auto die jij ooit hebt gereden?

Mijn 1st was een 58008 Lamborghini Countach Tamiya Vintage Tamiya, Decals, Video, Manuals, Catalogs, Guide Books

2 jaar later had ik mijn eerste echte RC, een Tamiya Sandrover, dat was 1 van de 1e 50 modellen ooit van Tamiya met een dezelfde chassis als de Holliday Buggy.

Voordeel van de Sand Rover tov de Holiday Buggy was dat je hierop een RS540 motor standaard kon monteren. Wat heb ik liggen klo.e om dit v.or de Holiday Buggy voor elkaar te krijgen man en veel tandwielen versleten.

Heb erna nog, tot het moment dat ik op mijn 14 stopte, 24 jaar geleden, met de volgende auto's gereden:
  • 58023 Holiday Buggy Tamiya
  • 58036 Audi Quattro Rally Tamiya, meeste lol van gehad
  • 58045 The Hornet Tamiya
  • Golden Eagle van Revell, slechste auto die ik heb gehad
  • Marui Big Bear
  • 58053 Road Wizard Tamiya
  • 58047 Hotshot Tamiya
De auto's die ik de laatste 2 jaar gereden heb noem ik niet omdat daar nog geen nostalgie mee verbonden is.

Een opel kadet van nikko.
309qy4k.jpg

Eerste echt bouw model was een Valliant Truck.
28gv6oh.jpg

Ik ben begonnen met autootjes.
De eerste was in 1978, een Mardave , 1:12 electro met 6 cellen nicads.
Daarna een Yucan Stockcar, SG 1:8, Graupner Expert Speedcar 1:8, Serpent Quatro en verder alles van Serpent wel gehad.

GJ

pff de eerste was zo`n nikko geval , zo eentje waar je 4 weken moest wachten tot de batterijen vol waren om vervolgens een kwartier te kunnen rijden.

Maar echte auto was een tamiya TT01 een jaartje of 8 geleden.

't Is begonnen met een Tamiya Hornet (speelgoed niet meegerekend...uiteraard), die heb ik helemaal opgereden :-) uiteraard niet alleen met de Mabuchi 540 motor maar ook met een Le Mans 360 en zelfs een Le Mans 240 motor van Kyosho meen ik.
De mechanische snelheidsregelaar vervangen door een elektronische waarvan ooit nog de achteruit is opgeblazen...
Dit alles met een NiCd accu met slechts een capaciteit van 1200 mAh (onvoorstelbaar toch).

Daarna een stap gemaakt naar een 4 WD van Kyosho: de Optima Pro

moz-screenshot-1.png
moz-screenshot-2.png
Eerste wagen was de Tamiya Bear Hawk (begin jaren 90), nog steeds in mijn bezit in rijdende staat.

Eerste rc: Nikko 1/14 Toyota Celica. Eerste hobby rc auto: Losi Mini Desert Buggy. Eerste bashwaardige auto: Hpi Bullet Flux (vond de Mini Desert Buggy niet zo stevig).

13 jaar geleden begonnen met de Tamiya Fighter Buggy RX. Die heb ik helemaal op gereden. Later heb ik er zelfs nog een gekocht omdat dat goedkoper was dan alle schade onderdelen los kopen ;) Ik heb de chassis nog steeds, maar alles wat kon slijten is ook helemaal op ;)

Back