Wat is de eerste RC auto die jij ooit hebt gereden?

het is bij mij begonnen een jaar of 16 geledenmet een grote monstertruck van tyco of nikko oid, 2 snelheden en reed op 8 AA batterijen, deze een paar jaar gehad
toen onder het stof geraakt en 9 jaar geleden bij een verhuizing weggegooid omdat hij kapot was.
Toen een HPI Sprint Rally gekocht en zo langzaamaan steeds meer met RC gaan doen en meer auto's erbij gekregen tot begin 2009, geen zin, geld en werk meer en dus alles verkocht.
Nu eind vorig jaar opnieuw begonnen met een Tamiya DF-03RA

Oei, moet ik wel heel erg teruggraven....

Ik meen de Graupner/Kyosho Datsun 240Z "Fairlady" Electrobuggy...

Daarna geloof ik een Yu'Can stock-car tot groot verdriet van de buren.....

Wat er sindsdien gepasseerd is weet ik echt niet meer, maar op dit moment staan er een FG Marder op slicks, een Rex-X, en twee Venom GPV-1 (eentje getuned en eentje volledig standaard) te wachten op beter weer....

Groet, Bert

Nikko rally auto. Zwart met metallic grijs. Geen idee meer hoe lang geleden maar wel lang in ieder geval.

Helaas gedoneerd aan de stort.

mijn eerste was een nikko subaru impreza daarna een zipzap met leds en heel snel voor zijn schaal(ong. 8 cm en gekocht voor $6).
en toen de rustler.

Eerste semi-pro:
Ben begonnen met een Nikko Evolution, kap van een Peugeot 206 rally zoals op het plaatje hieronder, ook sneller motortje in gedaan die Nikko toen ook leverde.

199138d1169938827-nikko-es-1-14-evolution-series-peugeot-206-nikko-es-1_14.jpg

Eerste Pro:
Toen twee jaar geleden een Traxxas 4-tec gekocht met 550 motor, niet verder mee gegaan omdat de linker voor ophanging was gebroken en bestellen ging erg lang duren... Toen niet echt verder mee gegaan.

PS: Geinig om te zien dat best veel mensen met een Nikko zijn begonnen.

Ik heb ook zo'n Nikko evolution en het mooie is dat hij het nog steeds doet (±6 jaar oud). Hij heeft ook een paar goeie klappen gehad bijv: Met 30km/u over de kop slaan en daarbij de achterkant zo hard in de grond rammen dat hij 3 meter hoog de lucht in vliegt!8O

Ik vraag me serieus af van hoeveel van die 156 berichten van jou stoerdoenerij is.. Is er misschien een levenloos persoon die zich aanbied om dit interessante onderzoek te doen?

Waarom zeg ik misschien? Omdat het voor mij wat groter zou kunnen lijken omdat ik een beetje aan de kleine kant ben (±1,34m). Het kan dus best zijn dat het wat minder is dan ik zei en, sorry voor het misverstand. :ontopic:?

Ik vraag me serieus af van hoeveel van die 156 berichten van jou stoerdoenerij is.. Is er misschien een levenloos persoon die zich aanbied om dit interessante onderzoek te doen?

nou, mij wordt vaak gezegt dat ik levenloos ben(bijv. als ik iemand 3 kwartier blijf aanstaren zonder te lachen).
maar ik ga niet alle berichten door kijken van een (volgens jou (en een beetje mij))opschepperig jongetje.

die nikko evo gingen al kapot van een stoeprandje dus 3 meter zou total loss zijn.

Heb er 2 compleet verbouwd met alu plaatwerk om ze solider te krijgen.

Zelf begonnen met een tonka ,,, kon springen.. en was beetje rally dakar stijl.

Deze moest er al snel aan geloven om sneller te zijn en beter de bochten door te gaan. *race wedstrijdjes wie zo snel mogelijk een rondje om ging op een plein*.

Wonderbaarlijk (achteraf nu ik meer kennis heb) ging het goed om dat ding op 2x 9,6V te laten rijden oftewel 19,2V!!! voor een speelgoedautotje...

Ding ging als de brandweer al het nutteloze gewicht had ik gestript. En de banden had ik passende sets voor op de weg bij geregeld.

Menig auto verslikte zich erin ;). was leuk autotje als jochie in groep 7 / 8 :lol:.

in de toekomst kwamen er boten bij en tamiya autos. Nu ben ik in de truckers hoek beland omdat ik het bouwen toch leuker vind dan het racen ;)

Hpi Firestorm 10T flux!
ben net begonnen gaat als een trein...
moet nog wel ff wennen...

eerst met 2s lipo

Back