Wat is een goed soldeer apparaat voor lipo's te solderen?

Kost geld, maar ik denk toch voor een vermogen van 150 W een redelijke aanbieding. Ik betaalde indertijd voor m'n 80 W Weller station ook al bijna zo iets dacht ik.

1039879-01.jpg

Groet,

Ad Bakker

en toch blijf ik dit merk boven de huidige generatie weller zetten.

De oude wellers waren goed maar de huidige heb ik toch een minder hoge pet van op. Naar mijn idee zijn ze te lang stil blijven staan.

Ik heb jaren terug al eens met zo''n JBC mogen werken. En kwalitatief doen ze geen stap onder voor weller. En ze hebben een aantal handige extra''s wat weller alleen op de hele dure modellen heeft.

Ook jbc is niet goedkoop. want een compleet station kost 2750 euro.

Deze hieronder is op deze site 325. heb ze wel eens voor 275 zien staan.

Kan van micro solderingen (smd) tot grote accus aan (140W). Punten hebben een eigen verwarmings element zijn in enkele seconden warm en hebben dus ook verschillende vermogens want met 140W blaas je een smd punt binnen een dag zwart.

Soldeerstations

t_cd_solder_station.jpg

Op m'n werkt heb ik exact zo'n station, pracht apparaat. Als ik een nieuwe nodig heb is de kans heel erg groot dat het een JBC en dit model lijkt mij zeer geschikt.
Natuurlijk is Weller een top merk, ik heb nog steeds een paar Wellers die ondanks hun leeftijd (>20 jaar) nog prima werken. Zelfs de stiften zijn nog steeds te koop. Alleen voor het hele fijne SMD werk van tegenwoordig zijn die bouten wat onhandig groot en zwaar.
Ik heb ook zo'n goedkoop station van .... ik weet niet eens meer waar ik het gekocht heb! Dat werkt nog steeds goed maar de stiften beginnen langzamerhand op te raken. Ik heb nog een paar reserve stiften maar nieuwe zijn niet meer te koop.

Back