Hmm, ik vlieg zelf normaal met een 14MZ en heb de 6EX 2.4ghz voor "er bij" maar op zich is het een prima zendertje hoor! Geen timer inderdaad (eierwekkertje van 2 euro + dubbelzijdig plakband eh voila!) maar om te beginnen is hij ideaal.
Qua prijs is hij gewoon echt BIJZONDER gunstig en dan kun je later altijd nog een "duurdere" zender kopen.
Overigens is de DX-7 dus niet meer legaal te verkrijgen, Spektrum ook niet... en Graupner IFS zou ik niet in investeren, dus dan kom je snel uit op Robbe/Futaba. Het mooiste is natuurlijk een T12FG of een 14MZ met 2.4ghz module, maar als beginner zou ik je altijd de 6EX 2.4ghz aanraden... doet alles en zeker voor elektro goed genoeg om voorlopig vooruit te kunnen.
Ik moet overigen wel zeggen dat het verschil 6EX - 14MZ HEEL erg groot is qua sticks, reactiesnelheid, mixers.. etc... maar dat is logisch, het prijskaartje is ook 1700 euro hoger voor de 14MZ.
Cheers,
Richard
ps. als je een 6EX 2.4ghz verkoopt na een jaar verlies je misschien 100 euro, koop je een duurdere zender dan verlies je meer... dus of in 1x echt iets goeds kopen OF gewoon lekker een instapmodelletje die ook alles gewoon doet wat nodig is.